Harman Kardon BDS580 verschil in geluid met bronnen

Pagina: 1
Acties:

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:03
Ik ben in het bezit van de Harman Kardon BDS880 set.

Mij valt op dat de geluidskwaliteit via de ingebouwde DLNA functie en USB een stuk minder is als wanneer ik hetzelfde bestand vanaf de zelfde NAS stream via de AppleTV, Mediaplayer, Airplay of Bluetooth.

Ik heb via de ingebouwde DLNA functie of USB echt aanzienlijk minder Bass.
Uiteraard heb ik de set geupgrade naar de meest actuele firmware zonder enig resultaat. Ook de helpdesk van Harman Kardon geeft mij het snuggere antwoord dat het aan het bronbestand of afspeelapparaat licht.... Heel fraai...Via alles behalve de ingebouwde DLNA of Usb functie klinkt het hetzelfde.

Alle apparatuur wordt met HDMI 1.4 kabels aangesloten.
Harman Kardon BDS580 wordt met HDMI tevens op TV aangesloten.
NAS hangt via het bedraad netwerk aan de zelfde router als de BDS580

Meer mensen die dit al opgevallen is? Doe ik toch iets verkeerd misschien??

Ik hoop dat Harman Kardon deze bug fixt...

[ Voor 11% gewijzigd door Ljsvv op 26-05-2015 11:59 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 17:31

Mikayu

.srt

Verschillende equalizer settings?

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Per bron kan je zoals Mikayu aangeeft equalizer of dobly-instellingen aanpassen. Kan zijn dat deze voor DLNA/USB niet of anders ingesteld staan dan bij de overige methodieken van afspelen.

Daarnaast, en dat is niet heel duidelijk uit je verhaal op te maken, kan het zijn dat je een AppleTV etc. analoog aangesloten hebt, waardoor de DAC in de bronapparaten gebruikt wordt. Deze kan van hogere / andere kwaliteit zijn dan de DAC in de versterker.

Begin eens met aan te geven of de geluidsinstellingen, equalizers, dobly-instelling etc. allemaal hetzelfde zijn en geef een duidelijke schets hoe alle apparaten verbonden zijn met/aan de versterker.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Ljsvv
Bedankt voor jullie reacties zover al!

Ik heb alle apparatuur met 1.4 HDMI kabels aangesloten.

Ik check de EQ settings nog even, dat zou echt een blunder van mijzelf zijn.

Springt bij jullie de Surround setting ook niet automatisch op Dolby Digital etc, als eerst bij een andere bron bijvoorbeeld 5 channel stereo is gekozen?

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:22

Audione0

Strijdt der titanen

Jean Paul schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:24:
Per bron kan je zoals Mikayu aangeeft equalizer of dobly-instellingen aanpassen. Kan zijn dat deze voor DLNA/USB niet of anders ingesteld staan dan bij de overige methodieken van afspelen.

Daarnaast, en dat is niet heel duidelijk uit je verhaal op te maken, kan het zijn dat je een AppleTV etc. analoog aangesloten hebt, waardoor de DAC in de bronapparaten gebruikt wordt. Deze kan van hogere / andere kwaliteit zijn dan de DAC in de versterker.

Begin eens met aan te geven of de geluidsinstellingen, equalizers, dobly-instelling etc. allemaal hetzelfde zijn en geef een duidelijke schets hoe alle apparaten verbonden zijn met/aan de versterker.
Een apple tv heeft geen analoog uitgang. Is optisch of HDMI. Of tussen de de apple tv en versterker moet een dac zitten.
Maar wat je verder zegt is zeker waar. Als de bron wat slechter is hoor je dit wel ja. Of de DSP/Eq van de bron staat wat vlak wat de luisteraar als slecht ervaart.
Ljsvv schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:24:
Bedankt voor jullie reacties zover al!

Ik heb alle apparatuur met 1.4 HDMI kabels aangesloten.

Ik check de EQ settings nog even, dat zou echt een blunder van mijzelf zijn.

Springt bij jullie de Surround setting ook niet automatisch op Dolby Digital etc, als eerst bij een andere bron bijvoorbeeld 5 channel stereo is gekozen?
Zou automatisch over moeten springen.

Misschien dat je USB bron er toch nog een soort brakke DSP over gooit? Of dat de USB gewoon een brakke Dac aan board heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Audione0 op 26-05-2015 11:31 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Ljsvv
Audione0 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:26:
[...]
Als de bron wat slechter is hoor je dit wel ja. Of de DSP/Eq van de bron staat wat vlak wat de luisteraar als slecht ervaart.
Alles wat via een externe bron op de Harman Kardon aangesloten wordt klinkt top.
De DLNA stream, USB en Cd op de receiver klinkt ook wel, maar heeft echt aanzienlijk ander geluid.

• Ljsvv
Audione0 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:26:
Misschien dat je USB bron er toch nog een soort brakke DSP over gooit? Of dat de USB gewoon een brakke Dac aan board heeft.
Dat is een doodnormale USB stick.... Met het zelfde audiobestand vanaf dezelfde NAS gekopieerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Ljsvv op 26-05-2015 11:34 ]

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Ljsvv schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:31:
[...]

Alles wat via een externe bron op de Harman Kardon aangesloten wordt klinkt top.
De DLNA stream, USB en Cd op de receiver klinkt ook wel, maar heeft echt aanzienlijk ander geluid.
Hoe aangesloten wordt? Via HDMI, tulp, coax, optisch? De situatieschets is nogal handig om te weten, wil je dat wij er wat over kunnen zeggen.

By the way, als je als laatste gereageerd hebt, gaarne je laatste post wijzigen i.p.v. een nieuwe post aan te maken :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Ljsvv
Jean Paul schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:37:
[...]

Hoe aangesloten wordt? Via HDMI, tulp, coax, optisch? De situatieschets is nogal handig om te weten, wil je dat wij er wat over kunnen zeggen.

By the way, als je als laatste gereageerd hebt, gaarne je laatste post wijzigen i.p.v. een nieuwe post aan te maken :)
Sorry, je hebt gelijk. Nieuw op tweakers en ik had wat beter moeten omschrijven.

Alles via HDMI aangesloten. HDMI 1.4 kabels.
Bds hangt ook via HDMI aan de TV
Alles dus ook de Nas (Synology DS414) via bedraad 1Gb netwerk aangesloten. (Apple AEBS)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:22

Audione0

Strijdt der titanen

Het lijkt net of je BDS 2 verschillende dacs aan board heeft. 1 voor alle externe HDMI/SPDIF bronnen en 1 intern zoals cd en usb.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

^ Wat Audione0 zegt, zit ik ook aan te denken.

De specsheet van je versterker laat helaas niets los over eventueel meerdere DACs, blijft giswerk dan.

Surroundsystemen kunnen stereo bronnen vaak ook niet zo mooi afspelen als stereoversterkers dat doen, hier worden ze ook niet voor gemaakt.. USB / CD's klinken dan vaak niet, terwijl een DVD dan weer prima klinkt.

/me Jean paul zweert bij stereo

Wat wel opvalt in de spec sheet zijn de eerder genoemde functies/EQ's:

• EzSet/EQ™ III auto-calibration
• Dolby Volume
• Dolby TrueHD® and DTS-HD® decoding

Dus: controleer de instellingen van de equalizer, dolby volume en welke decodering/enhancement gebruikt wordt (kan ook ProLogic II zijn b.v.). Zorg dat deze bij de HDMI ingangen hetzelfde zijn als bij USB etc., en vergelijk dan nogmaals.

Blijft het brak, ben ik bang dat er inderdaad meerdere DACs inzitten, waarvan diegene voor USB/CD/DLNA niet zo geweldig is t.o.v. DVD/Blu-ray en HDMI-ingangen. Dat zou je eigenlijk dan na moeten vragen bij de Harman Kardon dealer waar de versterker vandaan komt, of HK zelf.

Niet voor niets zijn er in het hogere segment surround receivers welke het signaal voor de front channels door kan sturen naar een aparte stereoversterker voor optimaal stereo geluid ;)

Pagina: 1