Toon posts:

Excel automatisch naar rechts laten verspringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik zit even met het volgende probleem, waar ik al een tijdje mee aan het testen ben en ik kom er via google niet meer uit, dus hoop ik op de kennis van jullie.

Wij willen graag middels een barcode scanner gegevens scannen welke dan verwerkt worden in Excel, dit gaat goed, echter moeten we nu na elke scan, handmatig naar de volgende cel toe binnen excel.
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is het volgende:

Ik moet drie cellen per rij gevuld hebben, wanneer ik de barcodescanner gebruik, dan vult hij cel 1, dan moet hij automatisch naar cel 2 gaan en dan naar cel 3, dan is de 1e regel klaar, waarna hij automatisch naar regel 2 moet gaan.
Dit moet hij herhalen totdat alle acties met de barcode scanner gereed zijn.

Is dit uberhaupt mogelijk of wil ik nu teveel van Excel?

Ik hoop dat jullie mij hier duidelijkheid over kunnen geven...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:44

Toppe

Oké ✅

Aangezien een scanner niets meer is dan een toetsenbord, dan doe je dit via een scansheet.

Nadeel is dan weer wel dat het lastig word om na 3 regels automatisch naar een nieuwe regel te gaan. Wellicht de sheet maar 3 rijen breedt maken, geen garantie tot succes hiervoor.

een scanner is best dom (die standaard dingen) ze zetten namelijk de tekst 1-op-1 over zonder rekening te houden met. Jij bent eigenlijk opzoek naar een scanner die bijhoudt hoeveel je er gescand hebt en na hoevaak hij dus naar die volgende regel moet gaan, ik vraag me af of het bestaat...

Even googelen op je type + scan sheet. Vaak krijg je dan een hele lijst met allerlei opties, gewoon de opties scannen die jij graag wilt:)

Zie een voorbeeld hier onder, deze is als voorbeeld en zal hoogstwaarschijnlijk niet werken voor jou scanner:)
Afbeeldingslocatie: https://homebasesoftware.files.wordpress.com/2012/12/wpid3002-media_1355857443383.png?w=540&h=525

[ Voor 39% gewijzigd door Toppe op 26-05-2015 07:57 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Toppe,

Bedankt voor je snelle reactie, ik zal eens googlen naar een scan sheet voor mijn barcode scanner.

Het gaat trouwens om een Motorola LI2208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik voor dit type scanner geen scan sheet vinden, het automatisch naar rechts verplaatsen heb ik al voor elkaar. Het enige waar ik nu nog naar op zoek ben is een vba code die ervoor zorgt dat zodra ik die kolommen gevuld heb, hij automatisch naar de tweede regel verspringt zodat ik de volgende artikel kan scannen en na drie kolommen weer automatisch naar rij 3 verspringt enz. enz.

|Ik hoop dat iemand mij hier nog mee wil helpen, als deze mogelijkheid bestaat tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat kan, dat zou je eenvoudig zelf moeten kunnen maken. Waar loop je vast?

Kijk met OnChange() welke kolom verandert en zet wanneer nodig dan de 'selectie' op de volgende rij met cells(i,1).select

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Of nog makkelijker: probeer wat het effect is als je alle niet gebruikte kolommen blokkeert. Default springt excel automatisch naar de eerst beschikbare vrije cel

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_booij
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
@Verwijderd ik zag hier je vraag en de opmerking dat het je lukt om in excel na of tijdens invoer een cel naar rechts te springen.
nu ben ik bezig met gescand vullen van lijsten, programeer ik een tab in mijn code, word leest deze tab wel, maar excel niet. dus ik vroeg me af hoe jij dit gedaan hebt.
Pagina: 1