Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 12:29
Hallo,

Ik heb een vraag over het accespoint dat wij hier thuis gebruiken. Ik weet zelf relatief weinig van netwerken af dus excuseer mij als ik stomme vragen stel of verkeerde termen gebruik.

Het probleem is dat elke keer als mijn huisgenoten met windows 8.1 laptop verbinding willen maken met het acces point, zij deze eerst moeten rebooten voordat verbinding mogelijk is. Het zelfde probleem doet zich voor op mijn Xbox 360. Als het AP gereboot is werkt alles prima voor 1/2 uur en dan worden deze verbindingen er weer uit gegooid. Mijn desktop, telefoon & chromecast hebben dit probleem echter helemaal niet. Op deze apparaten werkt de WiFi altijd prima zonder problemen.

Het gaat om een TP Link TL-WA901ND. Ik weet niet wat ik verder voor nuttige informatie kan geven. Ik heb de instellingen van het acces point bij de hand en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Firmware bijgewerkt (of juist bewust een oudere firmware gebruikt)?
WPA2 AES, N only, 20 MHz bandbreedte, kanaal 1/6/11 (afhankelijk van welke het minst druk is)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
lier schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:59:
Firmware bijgewerkt (of juist bewust een oudere firmware gebruikt)?
WPA2 AES, N only, 20 MHz bandbreedte, kanaal 1/6/11 (afhankelijk van welke het minst druk is)?
Firmware is bijgewerkt

WPA2 AES, Mixed B/G/N, Auto bandbreedte en kanaal 6 zijn de huidige instellingen.

Is 20MHz beter/stabieler? Kanaal 6 is het minst druk hier in de omgeving volgens wifi analyzer op telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je DHCP aanstaan op de TP-Link TL-WA901ND ?

p.s: wat is de IP lease time ? :

Address Lease Time - Enter the amount of time for the PC to connect to the AP with its
current assigned dynamic IP address. The time is measured in minutes. After the time is up,
the PC will be automatically assigned a new dynamic IP address. The range of the time is 1 ~
2880 minutes. The default value is 120 minutes

[ Voor 79% gewijzigd door Breezers op 26-05-2015 11:36 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Breezers schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:35:
Heb je DHCP aanstaan op de TP-Link TL-WA901ND ?

p.s: wat is de IP lease time ? :

Address Lease Time - Enter the amount of time for the PC to connect to the AP with its
current assigned dynamic IP address. The time is measured in minutes. After the time is up,
the PC will be automatically assigned a new dynamic IP address. The range of the time is 1 ~
2880 minutes. The default value is 120 minutes
DHCP staat uit. Kan het zijn dat leasetime daardoor irrelevant is?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/mcg85f.jpg
De DHCP instellingen pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Nee, naar deze waarden behoort deze niet te kijken.

Andere vraag: Staat WPS aan of uit ?

Welke statisch IP heeft de TP link ?

Daarnaast (gezien je IP reeks) neem ik aan dat je een Ziggo modem hebt ?

Staat op die modem ook WiFi aan ?

Welk Operation mode staat aan onder Wireless ? (Access point of een andere waarde)

[ Voor 64% gewijzigd door Breezers op 26-05-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Breezers schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:59:
Nee, naar deze waarden behoort deze niet te kijken.

Andere vraag: Staat WPS aan of uit ?

Welke statisch IP heeft de TP link ?

Daarnaast (gezien je IP reeks) neem ik aan dat je een Ziggo modem hebt ?

Staat op die modem ook WiFi aan ?

Welk Operation mode staat aan onder Wireless ? (Access point of een andere waarde)
WPS staat aan.

Statisch IP adress is : 192.168.178.15

We hebben inderdaad een ziggo modem, hier staat de wifi op aan omdat we anders niet door heel het huis bereik hebben. Het Access point is met kabel aan de ziggo modem verbonden.

Operation mode staat op Access point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Hebben de Ziggo modem en TP link dezelfde SSID ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Breezers schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:31:
Hebben de Ziggo modem en TP link dezelfde SSID ?
Nee, dit is wel ooit zo geweest maar dat ging al helemaal fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Vreemd fenomeen..... dus het probleem komt alleen voor bij laptopgebruikers die Windows 8.1. draaien ?

Wellicht dan toch eens die richting opkijken ?

zij deze eerst moeten rebooten voordat verbinding mogelijk is , bedoel je hiermee dat de laptop "plotseling" de verbinding verliest terwijl de laptop op 1 statische plek staat of als men met de laptop door het pand loopt ?

Tevens: komt de laptop dan uit slaapstand of worden deze constant gebruikt en dan valt de verbinding weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Breezers schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:53:
Vreemd fenomeen..... dus het probleem komt alleen voor bij laptopgebruikers die Windows 8.1. draaien ?

Wellicht dan toch eens die richting opkijken ?

zij deze eerst moeten rebooten voordat verbinding mogelijk is , bedoel je hiermee dat de laptop "plotseling" de verbinding verliest terwijl de laptop op 1 statische plek staat of als men met de laptop door het pand loopt ?

Tevens: komt de laptop dan uit slaapstand of worden deze constant gebruikt en dan valt de verbinding weg ?
De laptop staat altijd op een vaste plek ja. De laptops worden constant gebruikt en na een tijdje valt de verbinding weg. En altijd na het opnieuw opstarten van de laptop moeten zij het accespoint opnieuw opstarten om verbinding te kunnen maken. Ook met een externe WiFi adapter doet dit zich voor.

Het probleem komt echter niet voor op mijn desktop die ook windows 8.1 draait. En mijn laptop met windows 8.1 werkt ook prima, deze gebruik ik echter nauwelijks in combinatie met het acces point. Telefoons en tablets met android/ios werken verder ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
mhm, het heeft wel een beetje de schijn dat de TP-Link TL-WA901ND over zijn nek gaat en crashed op een of andere manier. (met name dat de AP opnieuw gestart moet worden)

Wat geeft je System Log van je AP eigenlijk voor meldingen als dit gebeurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Breezers schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:10:
mhm, het heeft wel een beetje de schijn dat de TP-Link TL-WA901ND over zijn nek gaat en crashed op een of andere manier. (met name dat de AP opnieuw gestart moet worden)

Wat geeft je System Log van je AP eigenlijk voor meldingen als dit gebeurt ?
Geen idee, dat zou ik even in de gaten moeten houden. Maar als hij crashed zouden de rest van de verbindingen er dan ook niet uitgegooid moeten worden? Want dat gebeurd niet, als de 2 laptops problemen hebben blijft de rest het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
svenpromper schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:15:
[...]

Geen idee, dat zou ik even in de gaten moeten houden. Maar als hij crashed zouden de rest van de verbindingen er dan ook niet uitgegooid moeten worden? Want dat gebeurd niet, als de 2 laptops problemen hebben blijft de rest het gewoon doen.
Het apparaat kan door een cash blijven hangen (kleine crash) en dus vastlopen op diverse functionaliteiten.

Heb jij trouwens het nieuwe of het oude model ?

edit: http://forum.tp-link.com/...ireless-connection-issues

Anderen hebben kennelijk ook dit soort problemen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Breezers op 26-05-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Breezers schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:35:
[...]

Het apparaat kan door een cash blijven hangen (kleine crash) en dus vastlopen op diverse functionaliteiten.

Heb jij trouwens het nieuwe of het oude model ?
Dan zal ik het logboek maar in de gaten houden, momenteel worden de laptops niet gebruikt en ze zijn niet van mij dus kan er nu weinig mee doen.

Kan firmware opnieuw installeren iets uitmaken bij een accespoint? Of werkt dat niet zo. Anders ga ik dat ook even proberen.

Het is model v3.1 dus niet de nieuwste als ik het goed heb. Heb hem 3 - 4 maanden geleden aangeschaft bij mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Firmware opnieuw installeren kan nooit kwaad, als de vorige update niet lekker is gegaan, dan zou je die met een herinstallatie corrigeren.

Pagina: 1