Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

skirre Ziggo Ubee modem, port forwarding werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• plantj
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 18:27
hi mensen,

ik heb al lange tijd dat ik mijn NAS niet vanuit buiten kan bereiken. Nu was het niet een enorm probleem, tot ik nu backups van mijn dedicated server (ergens in duitsland ofzo) naar mn nas wil brengen. Ook lijkt port forwarding nodig voor mij bij GTA 5 multiplayer (lijkt per persoon af te hangen, maar dat's n ander onderwerp).

Ik heb een hele tijd gekloot ermee, al een hele hoop gezocht op het internet, verschillende websites, verschillende dingen die konden helpen etc, maar niets lijkt te werken. Ook Ziggo zelf werkt niet mee. Waar het probleem dus zit weet ik niet.

Hieronder een afbeelding van hoe ik de forwards heb ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/ce5c9eee82d35758a932fecb76738b16.png

Heb al geprobeert een extern IP te specificeren, verschillende protocollen, verschillende IP adressen, volledige reset, etc. Ik hoop graag op jullie hulp :)

Note, het interne IP van mijn nas is 192.168.172.25, gebruikt poort 8080 voor webinterface en wil ftp op poort 21 gebruiken voor de backups.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

En hoe probeer je je NAS te bereiken?
Als je gewoon http://externip intikt werkt het niet, want dan probeert hij poort 80 ipv 8080.
Op je interne LAN is dat niet zo erg omdat er waarschijnlijk een reroute op de webserver van je NAS is geplaatst die je dan automatisch naar http://ipadres:8080 doorstuurt.
Om extern erbij te komen zal je dus http://externip:8080 moeten intikken.

Verder is FTP best een vervelend beestje om te gebruiken achter NAT.
Poort 21 is alleen maar de control-port waar de opdrachtcommunicatie plaatsvindt.
Je zal ook moeten instellen wat de datapoorten zijn (waar de daadwerkelijke data overheen gaat) zodat er ook daadwerkelijk data over de lijn kan.

En als ik je wat mag aanraden, dan zou ik eens kijken naar de mogelijkheid om VPN te gebruiken.
De meeste NASsen hebben minstens een VPN client maar ook vaak een VPN server.
Je zou dus je dedi-server kunnen voorzien van een VPN server en dan met je NAS daarheen connecten. Je hebt dan direct een verbinding waar je alle vormen van IP trafic overheen kan sturen en het is nog encrypted ook. Stukken veiliger als een FTP server met een stapel open poorten.

Edit:
Ik weet trouwens niet hoe de setup van je dedicated server is, maar er kan prima een firewall voor staan die ook uitgaande connecties blokkeert.
Of misschien is t een unmanaged VPS of fysieke doos waar een vorm van enterprise linux op draait (CentOS bijvoorbeeld). Best kans dat de geintegreerde firewall daar van alles blokkeert, ook uitgaand, uitgezonderd de poorten die je expliciet open hebt gezet.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 26-05-2015 00:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Wat is het interne IP-adres en subnet mask van de Ziggo router? Als je die standaard hebt gelaten (192.168.178.0/24) dan werkt dit inderdaad niet omdat de router niet de juiste route heeft voor het andere subnet (gokje: 192.168.172.0/24?).

[ Voor 9% gewijzigd door Ximon op 26-05-2015 20:23 . Reden: .0 ]

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• plantj
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 18:27
Ik probeer inderdaad met http://externip:8080 te bereiken. Ook heb ik tooltjes gebruikt om te kijken of de poort open is, maar die gaven aan dat alles dicht zit.

Via VPN is inderdaad geen slecht idee, ik was pas al bezig OpenVPN te installeren op de server, maar heb ik geen ervaring nog mee. Ga ik in ieder geval proberen als ik tijd heb.

Aan de firewall van de server ligt het niet tho, Ik kan vanaf nergens de NAS in behalve in het netwerk zelf.

@Ximon, Ik heb die standaard gelaten, maar in subnetten ben ik niet helemaal thuis, dus begrijp helaas niet wat je bedoelt. :')

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer sowieso eens SFTP ipv FTP. Is doodsimpel, gebruikt maar een enkele poort en is ook nog secure zonder dat je ook nog VPN oid hoeft te gebruiken.

Let trouwens op dat je niet je externe IP probeert te benaderen van op je eigen LAN: NAT loopback is lang niet op alle routers geimplementeerd waardoor het dus nooit gaat werken. Als je je externe IP wilt testen, doe dan van een andere verbinding, bijv via 3G/4G vanaf je smartphone.

Oslik blyat! Oslik!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Die opmerking van Ximon...
Ofcourse! draaien de meeste door Ziggo geleverde routers niet met de IP range 192.168.178.x ipv 192.168.172.x?

Want dat zou betekenen dat je NAS simpelweg het verkeerde IP adres heeft of dat je de verkeerde forwaring rule hebt ingesteld.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Cisco IP subnetting 101: Five things you should know
Cisco Routing 101: The Basics

;)

[ Voor 33% gewijzigd door Ximon op 26-05-2015 20:26 . Reden: Routing toegevoegd ]

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
McKaamos schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:43:
Die opmerking van Ximon...
Ofcourse! draaien de meeste door Ziggo geleverde routers niet met de IP range 192.168.178.x ipv 192.168.172.x?

Want dat zou betekenen dat je NAS simpelweg het verkeerde IP adres heeft of dat je de verkeerde forwaring rule hebt ingesteld.
Standaard draaien ze inderdaad op: 192.168.178.0/24 en dan heeft de router natuurlijk geen route naar 192.168.172.0/24. Misschien dat het een typ fout is, maar I doubt it.

@TS, check deze setting eerst even in je NAS.
Pagina: 1