Ik heb een probleem met VOIP. Ik heb een internet verbinding waarbij de ik alleen een publiek IP krijg en verder alles zelf moet regelen. Nu lees ik veel over problemen met VOIP achter een router, dus bedacht ik me hou het simpel en begin vanaf het modem dat een publiek IP levert met een VOIP ATA met router functie erin de Cisco SPA122, en zet daarachter een normale router. Echter dan krijg ik dubbele NAT.
Soms kun je NAT uitschakelen in de router. Je blijft dan de WAN poort gebruiken en disabled NAT en DHCP?
Kun je NAT niet uitschakelen is het uitzetten van DHCP en connecten via de LAN ipv WAN porrt hetzelfde als NAT uitzetten?
Blijven de firewall functies van de router dan nog wel gewoon werken?
Ik heb te weinig kennis (alleen basis DHCP en NAT kennis) om te bepalen hoe ik het moet doen.
Soms kun je NAT uitschakelen in de router. Je blijft dan de WAN poort gebruiken en disabled NAT en DHCP?
Kun je NAT niet uitschakelen is het uitzetten van DHCP en connecten via de LAN ipv WAN porrt hetzelfde als NAT uitzetten?
Blijven de firewall functies van de router dan nog wel gewoon werken?
Ik heb te weinig kennis (alleen basis DHCP en NAT kennis) om te bepalen hoe ik het moet doen.