Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorrenan
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb gisteren een pc in elkaar gezet, maar als ik het aan wil zetten gaan de fans en leds aan voor een paar seconde, dan uit voor een paar seconde, dan weer aan voor een paar seconde en dit gaat door totdat de voeding uit is gezet. Dit zijn de onderdelen:
Cpu: Intel i7-4790K
Gpu: MSI Radeon R9 290X
MB: Asrock Fatal1ty B85 Killer
Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1866
HDD: Seagate 1TB 7200
PSU: Cooler Master GM G650M
CPU Koeler: Cooler Master Hyper T4
Behuizing: Aerocool Xpredator X1 Devil Red Edition
SSD: Crucial BX100 120GB
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, of klopt er iets niet aan de compatibiliteit van de componenten of kan het zijn dat er iets beschadigd is?

Snorrenan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Wel een rare combinatie.. een b85 chip samen met een k variant processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-04 08:57
Vraag jezelf even het volgende af:

- Heb je de afstandsbusjes in je behuizing gedraaid en daarop het moederbord gemonteerd?
- Zijn alle kabels aangesloten? (2x pci-e op de gpu, 1x 4 en 1x 24 pins op het moederbord)
- Wordt dat ram geheugen wel ondersteund door het moederboard ?(zie website fabrikant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Het kan je voeding zijn...dat ie het piekvermogen niet aan kan...(goede voedingen kunnen dat aan, deze weet ik niet)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:04
Ik heb dit probleem gehad, het bleek mijn voeding. Toen ik er last van had deed hij het na een half uur en twee weken later het zelfde resultaat. Ik had een 500 watt voeding van 20 euro die na 320watt ontploft. Check ff je kabels dit is inprincipe geen slechte kwaliteit voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03 21:14

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Zit er ergens een sticker op je mobo met de bios versie?
Jou cpu word namelijk pas ondersteunt vanaf bios versie 1.30

http://www.asrock.com/mb/...y%20B85%20Killer/?cat=CPU

Dus een bios update kan de oplossing zijn.
Zoek ergens een socket 1150 cpu die op versie 1.10 werkt en update je bios en je kan je nieuwe processor gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Japiegsxr op 25-05-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 11:48
Test je voeding even door alles te ontkoppelen en met behulp van een paperclip de groene en de zwarte draad te verbinden op de 24pin atx connector (dit doe je door een deel van de paperclip af te knippen zodat je een u-bocht overhoud welke je in de groene en zwarte draad ingang kan steken). Zorg ervoor dat schakelaartje aan de achter van je psu uit staat, zet daarna de schakelaar om naar aan.
Als je voeding werkt zal de fan in je voeding spinnen.
Dat betekent dan waarschijnlijk een kapot moederbord hebt. Gaat er geen fan in je voeding spinnen dan is waarschijnlijk je voeding kapot.

[ Voor 19% gewijzigd door Redesign1 op 26-05-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:23
CMSTRR schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:35:
Prima combinatie.
De 4790K is namelijk al zo hoog geclockt dat overclocken weinig zin meer heeft. Van 4.4 (=agressieve turbo) naar 4.6 is niet echt veel extra.
Bovendien draait hij 400 MHz sneller dan elke andere i7 en is er geen non-K variant van wat er normaliter altijd wel was.

Je moet echter niet het goedkoopste bordje nemen en dat is dit zeker niet.
---
Ik zag al een aantal goede tips langskomen.

Het zou ook nog een vastzittende aan/uit-schakelaar kunnen zijn. Dat kun je testen door de kabeltjes van je bord naar je kast even los te maken en met een schroevendraaier de juiste! pins kort te sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door White Feather op 26-05-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Aangezien de PC in een loop zit zal hij wel niet voorbij de BIOS post komen. Ik acht de kans zeer groot dat je huidige bios versie geen support biedt voor je 4790k processor.

Vaak staat ergens op het moederbord of op de doos wel de geleverde BIOS versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:02
Had een vergelijkbaar probleem, dit kwam omdat de CPU koeler er niet goed op zat. Opnieuw erop gedaan en het probleem was verholpen. Ik heb op de dag van vandaag geen idee wat er mis was, zat er naar mijn mening prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-03 21:47
Extra voedings kabel naar je moederbord aangesloten? zown 4 of 8 pins geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Snorrenan schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:28:
Ik heb gisteren een pc in elkaar gezet, maar als ik het aan wil zetten gaan de fans en leds aan voor een paar seconde, dan uit voor een paar seconde, dan weer aan voor een paar seconde en dit gaat door totdat de voeding uit is gezet. Dit zijn de onderdelen:
Cpu: Intel i7-4790K
Gpu: MSI Radeon R9 290X
MB: Asrock Fatal1ty B85 Killer
Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1866
HDD: Seagate 1TB 7200
PSU: Cooler Master GM G650M
CPU Koeler: Cooler Master Hyper T4
Behuizing: Aerocool Xpredator X1 Devil Red Edition
SSD: Crucial BX100 120GB
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, of klopt er iets niet aan de compatibiliteit van de componenten of kan het zijn dat er iets beschadigd is?
heb je ook al geprobeerd de PC op te starten zonder videokaart? en 1 stickje ram, 1 hdd/ssd, zo kun je steeds meer uitsluiten.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

NLBUURMAN schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:59:
[...]

heb je ook al geprobeerd de PC op te starten zonder videokaart? en 1 stickje ram, 1 hdd/ssd, zo kun je steeds meer uitsluiten.
Ja precies. Als je een pc bouwt moet je het stukje bij beetje aansluiten en telkens even testen. Eerst alleen 1 stickje ram en processor (+koeler uiteraard). Kom je in de BIOS? SSD erbij. Kom je weer in de BIOS? GPU erbij. Zo stukje bij beetje in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:14
Lijkt op een sluiting ergens. Maakt je moederbord of iets anders niet contact met de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Eerlijk gezegd vind ik dat we al veel teveel moeite voor de TS doen.

@TS: LEES DIT
pwillemske schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:49:
Het kan je voeding zijn...dat ie het piekvermogen niet aan kan...(goede voedingen kunnen dat aan, deze weet ik niet)
Dat is hier niet het geval.

[ Voor 46% gewijzigd door Esumontere op 03-06-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorrenan
Hij doet het! Een van de ram sticks was kapot geleverd en zorgde voor problemen, ik gebruik 8 gb totdat ik een nieuwe set krijg. Bedankt voor jullie aandacht!

Snorrenan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorrenan
CMSTRR schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:35:
Klopt, daar kwam ik later achter, maar ach, iets voor m'n volgende build(s).

Snorrenan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Snorrenan schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:50:
Hij doet het! Een van de ram sticks was kapot geleverd en zorgde voor problemen, ik gebruik 8 gb totdat ik een nieuwe set krijg. Bedankt voor jullie aandacht!
8GB is toch zat voor 99% van de toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Esumontere schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:04:
[...]

8GB is toch zat voor 99% van de toepassingen.
Ik denk dat je 99% van de games bedoeld :P. Een vriend van mij gaat al gauw over de 16 gb RAM heen als hij aan het video bewerken is (daarom heeft hij 32 gb). Er zijn vrij veel mensen die videobewerking.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Anonymoussaurus schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:00:
[...]

Ik denk dat je 99% van de games bedoeld :P. Een vriend van mij gaat al gauw over de 16 gb RAM heen als hij aan het video bewerken is (daarom heeft hij 32 gb). Er zijn vrij veel mensen die videobewerking.
Videobewerking en virtuele systemen vallen imho in de 1% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsid4ado
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 17:05
White Feather schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:41:
[...]

Prima combinatie.
De 4790K is namelijk al zo hoog geclockt dat overclocken weinig zin meer heeft. Van 4.4 (=agressieve turbo) naar 4.6 is niet echt veel extra.
Bovendien draait hij 400 MHz sneller dan elke andere i7 en is er geen non-K variant van wat er normaliter altijd wel was.
Die turbo geldt alleen voor single thread dus niet op alle 8 threads. En als je die overcklock kan je makkelijk 4.4 op alle threds krijgen. Sommige moederborden laten alle threds draaien op 4.3ghz in turbo boost maar dat is eigenlijk tegen specificaties van intel en zijn ook geen B85 bordjes.
just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:23
dsid4ado schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:40:
[...]

Die turbo geldt alleen voor single thread dus niet op alle 8 threads. En als je die overcklock kan je makkelijk 4.4 op alle threds krijgen. Sommige moederborden laten alle threds draaien op 4.3ghz in turbo boost maar dat is eigenlijk tegen specificaties van intel en zijn ook geen B85 bordjes.
just my 2 cents
Normaal is het 4,2 GHz op 3 en 4 cores, 4,3 GHz op 2 cores en 4,4 GHz op 1 core.

Daarom gaf ik ook aan dat het met agressieve turbo was. Sommige borden draaien dan altijd op de 4,4. Maar blijkbaar niet de B85 bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687964

Wellicht zit het probleem in het werkgeheugen. Naar mijn weten ondersteund dit moederboard niet meer dan 1600mhz. Jij gebruikt 1866mhz. Dat ondersteund je moederboard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Anoniem: 687964 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:08:
Wellicht zit het probleem in het werkgeheugen. Naar mijn weten ondersteund dit moederboard niet meer dan 1600mhz. Jij gebruikt 1866mhz. Dat ondersteund je moederboard niet.
Dan zal het moederbord het geheugen automatisch instellen op 1600MHz. Dus dit zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nast3zz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05-2024
Japiegsxr schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:56:
Zit er ergens een sticker op je mobo met de bios versie?
Ik wil graag weten of er een sticker ergens op het motherboard zit, of misschien op de doos met BIOS versie erop. Ik heb een pc samengesteld in de wenslijst met dezelfde mobo alleen de i7 4790. Deze cpu heeft versie 1.10 nodig.

Als ik vooraf al weet dat BIOS versie te laag is, ga ik op zoek naar een ander motherboard.

Zou iemand dat kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03 21:14

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

nast3zz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:11:
[...]

Ik wil graag weten of er een sticker ergens op het motherboard zit, of misschien op de doos met BIOS versie erop. Ik heb een pc samengesteld in de wenslijst met dezelfde mobo alleen de i7 4790. Deze cpu heeft versie 1.10 nodig.

Als ik vooraf al weet dat BIOS versie te laag is, ga ik op zoek naar een ander motherboard.

Zou iemand dat kunnen bevestigen?
Het ligt eraan hoe lang de leverancier het mobo op de plank heeft liggen.
Dus dan kun je zo een half jaar oude mobo krijgen bij wijze van spreken.

Ga er vanuit dat als er een nieuwe batch uit de fabriek komt dat daar de laatste bios op staat.
Pagina: 1