• Ricardo6710
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09-2022
Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik problemen met mijn GPU.
Wanneer ik CS:GO speel dan krijg ik na een tijdje een zwart scherm met groene, roze horizontale lijnen en dat gaat alleen maar weg als ik mijn PC opnieuw opstart.(mijn 2e beeldscherm doet het dan gewoon nog)
Met games zoals Project CARS, ARMA 3 en Witcher 3 gebeurt dit nooit.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Foto van hoe het scherm eruit ziet na de "crash": http://imgur.com/DaINMLI

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

Dat ziet eruit als een kapotte kaart, oververhitting waarschijnlijk. Wat zijn je temperaturen?

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Esumontere schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:56:
Dat ziet eruit als een kapotte kaart, oververhitting waarschijnlijk. Wat zijn je temperaturen?
Ook handig om te weten hoe lang hij de videokaart al heeft.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Ricardo6710
Esumontere schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:56:
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:15:
[...]

Ook handig om te weten hoe lang hij de videokaart al heeft.
Mijn temps liggen rond de 60-70 graden bij CS:GO. Rond de 80 bij Witcher 3 etc..
Ik heb de kaart nu ongeveer 14 maanden. Ik vind het wel raar dat er bij CS:GO problemen zijn terwijl maar 20-40% van mijn GPU wordt gebruikt. Witcher 3 gebruikt 85-99% van mijn GPU en daar heb ik 0 problemen mee.
Ik heb Windows 10 met de DX12 drivers (Engineering Sample, WDDM 2.0) die ik heb gekregen via Windows Update. Misschien is het een driver issue?

[ Voor 14% gewijzigd door Ricardo6710 op 26-05-2015 18:07 ]

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:16
Test het eens onder Win 7/8.1 met DX 11? Als het dan nog steeds gebeurt weet je dat het niet aan DX12 + Win 10 ligt. Omdat het maar bij 1 spel is lijkt het softwarematig te zijn (zeker omdat niet beide beeldschermen ermee stoppen lijkt het om een DX crash te gaan alleen kan ik dit niet met zekerheid zeggen).

Dus ' rule ' een software probleem uit en dan maar verderkijken naar de kaart zelf (door bv een stresstest o.i.d.).

• Ricardo6710
Yamotek schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:12:
Test het eens onder Win 7/8.1 met DX 11? Als het dan nog steeds gebeurt weet je dat het niet aan DX12 + Win 10 ligt. Omdat het maar bij 1 spel is lijkt het softwarematig te zijn (zeker omdat niet beide beeldschermen ermee stoppen lijkt het om een DX crash te gaan alleen kan ik dit niet met zekerheid zeggen).

Dus ' rule ' een software probleem uit en dan maar verderkijken naar de kaart zelf (door bv een stresstest o.i.d.).
Ik zal straks eens Win 8.1 erop zetten. Op Win 10 heb ik verschillende benchmarks geprobeerd en ook die gaven geen problemen (3DMark, Heaven 4.0 etc).

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

Ricardo6710 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:19:
[...]

Ik zal straks eens Win 8.1 erop zetten. Op Win 10 heb ik verschillende benchmarks geprobeerd en ook die gaven geen problemen (3DMark, Heaven 4.0 etc).
Het is sowieso niet zo'n goed idee om W10 al als basis-OS te gebruiken en daarop te gaan gamen. Komt de stabiliteit van het systeem absoluut niet ten goede.
Pagina: 1