[marktplaats] mijn recensie weghalen

Pagina: 1
Acties:
  • 19.828 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Mijn dochter had vandaag een negatieve recensie geplaatst bij een monteur omdat deze zich niet aan de afspraak had gehouden.
Echter wil deze haar toch volledig tegemoet komen als zij haar recensie weghaalt.
Echter is nergens te vinden hoe dit moet. Bij de help van marktplaatsstaat wel het 1 en ander maar die is allemaal bedoeld voor de verkopende/dienstverlenende partij.

iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:57
Nee, volgens de FAQ kan dit niet: Om het systeem eerlijk te houden, worden negatieve beoordelingen niet verwijderd, onder voorwaarde dat de negatieve beoordeling volgens de gestelde regels geschreven is.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
iRicardo schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:12:
Nee, volgens de FAQ kan dit niet: Om het systeem eerlijk te houden, worden negatieve beoordelingen niet verwijderd, onder voorwaarde dat de negatieve beoordeling volgens de gestelde regels geschreven is.
ja dat heb ik ook gelezen maar dat is bedoeld voor de verkopende,serviceverlenende partij. Niet voor diegene die de recensie plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:57
Artwido schreef::
ja dat heb ik ook gelezen maar dat is bedoeld voor de verkopende,serviceverlenende partij. Niet voor diegene die de recensie plaatst.
Dit geld ook voor diegene die de recensie heeft geplaatst. Deze is niet aan te passen of te verwijderen. Dit staat oa. vermeld in de disclaimer bij Beoordelingen:

Beoordelingen worden door gebruikers van Marktplaats direct op de advertentiepagina van een adverteerder geplaatst. Marktplaats is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van beoordelingen en is niet aansprakelijk voor schade die als gevolg van het plaatsen van een beoordeling wordt geleden. Onmiskenbaar onrechtmatige beoordelingen en beoordelingen die niet volgens de regels zijn geschreven worden op verzoek van de adverteerder verwijderd. U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice, via het contactformulier.

Het enige wat je zou kunnen doen is contact opnemen met Marktplaats zelf over de kwestie of zij iets kunnen betekenen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
okee jammer want als het zoals in dit geval toch nog netjes is opgelost dan vind ik dat de klant het zou mogen aanpassen. Maar goed dat is de voorwaarde van MP blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 23:12
Is het misschien een oplossing om een tweede review met daarin een rectificatie van eerdere review te plaatsen? Lijkt me voor de verkopende partij beter dan alleen een slechte review, misschien dat hij daar genoegen mee zal nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iRicardo schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:18:
Dit geld ook voor diegene die de recensie heeft geplaatst. Deze is niet aan te passen of te verwijderen. Dit staat oa. vermeld in de disclaimer bij Beoordelingen:
Het stukje dat je quote is niet relevant. Dit wel:
3. Neem contact op met de schrijver van de beoordeling
Als u contactgegevens van de schrijver heeft, kunt u contact met hem opnemen en het samen oplossen.Vraag hem/haar een nieuwe beoordeling te schrijven. Deze nieuwe beoordeling komt dan boven de oude te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
okee dat is een optie idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ze heeft een nieuwe recensie geschreven en contact gehad met diegene waar ze de recensie voor schreef en die belt morgen met MP en dan moet zij als het goed is ook bevestigen aan MP dat de slechte recensie weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en toch vind ik dit soort dingen altijd een beetje jeuken..
als ze op internet aangesproken worden op het niet nakomen van hun afspraken en verplichtingen dan kan er in ene wel van alles als je maar die foute beoordeling weghaalt..

het is bij mij wel eens dermate uit de hand gelopen dat een werkman tot aan bedreiging met de dood is gegaan en er serieus werk van is gemaakt door de politie. ik ben iemand van mijn princiepes. Als iemand tot 3x toe zijn afspraken niet nakomt is het toch echt klaar. als ik een beoordeling schrijf dan sta ik daar 100% achter en haal ik die niet meer weg ook.

of de beoordeling is te snel geschreven, of de klusjesman probeert zo onder zijn slechte reviews uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Het ging om het volgende:
De wasmachine was stuk van mijn dochter. ze had het bedrijf benaderd via marktplaats.
Ze kreeg een mail dat hij maandag langs kon komen. Het zou 45 euro kosten en dat was inclusief voorrijkosten.
Als het een kleine reparatie betrof dan zou het bij die 45 euro blijven. Bij een grote reparatie en nieuwe onderdelen dan zou het meer kosten.
Nu bleek het dus niets bijzonders te zijn. De trommel draaide niet omdat er een muntstuk tussen was gekomen en daardoor klem zat. Was in 5 minuten opgelost.
Mijn dochter moest echter 75 euro betalen. Zei zij tegen de monteur dat er 45 euro was afgesproken.
De monteur belde zijn baas en die zei dan kom ik je tegemoet en kost het 65 euro maar daar blijft het bij.
Onder protest heeft mijn dochter dit maar betaald maar wel een negatieve recensie geschreven.
En ja toen kwam het bedrijf hierop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:03:
Het ging om het volgende:
De wasmachine was stuk van mijn dochter. ze had het bedrijf benaderd via marktplaats.
Ze kreeg een mail dat hij maandag langs kon komen. Het zou 45 euro kosten en dat was inclusief voorrijkosten.
Als het een kleine reparatie betrof dan zou het bij die 45 euro blijven. Bij een grote reparatie en nieuwe onderdelen dan zou het meer kosten.
Nu bleek het dus niets bijzonders te zijn. De trommel draaide niet omdat er een muntstuk tussen was gekomen en daardoor klem zat. Was in 5 minuten opgelost.
Mijn dochter moest echter 75 euro betalen. Zei zij tegen de monteur dat er 45 euro was afgesproken.
De monteur belde zijn baas en die zei dan kom ik je tegemoet en kost het 65 euro maar daar blijft het bij.
Onder protest heeft mijn dochter dit maar betaald maar wel een negatieve recensie geschreven.
En ja toen kwam het bedrijf hierop terug.
En daarom moet je standaard het gesprek opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Die monteur had bij mij op z'n kop kunnen gaan staan, afspraak is afspraak. Ze had toch in de mail staan dat het 45 euro was? Dan heeft ze bewijs en heeft de monteur geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 10:37
Ik vind dat juist dit soort negatieve recensies moeten blijven staan. Nu weet iedereen hoe deze partij te werk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Dit is nu precies de rede waarom je de recensie bij Mp niet kan verwijderen. Ik hoop dan ook dat Mp niet toegeeft om de recensie alsnog te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ja maar als ze de recensie weghaalt dan krijgt ze de 20 euro terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
Artwido schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:21:
Die had ze in de eerste plaats al niet moeten betalen. Verlies nemen en de slechte recensie laten staan. Volgende keer voet bij stuk houden en niet meer betalen dan afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:00
Dan weghalen, en later weer terug zetten. Complete waanzin, dat snap je toch ook wel? Als ze het bij jou proberen, doen ze het vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:37

painkill

Pain(k)(ill)

Tja, fantastisch toch dat de negatieve recensie blijft bestaan :)
Maak er nog 1 aan met het feit dat ze negatieve reviews willen wegkopen zou ik zeggen.
Ik zou er ook nog een mailtje aan marktplaats achteraan doen met het hele verhaal.

Kijken of ze dan nog steeds zo blij zijn met de €20 die ze extra hebben verdiend.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit zal vast en zeker ook tegen de regels van Marktplaats zijn, dus ze rapporteren bij Marktplaats als je een email hebt of ander bewijs van deze activiteiten van het bedrijf :)

Maar ook een wijze les voor je dochter: niet betalen in zo'n geval. "Onder protest" helpt niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ja hoorde net dat ze met zn tweeën waren. Twee van die figuren het huis uit zetten die in opdracht van hun baas werken dat deed ze niet. Dat kan ik snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik zou die 20eu verlies nemen en een nieuwe recensie maken dat het bedrijf er corrupte praktijken op na houdt. Het informeren van anderen lijkt mij toch een stuk belangrijker dan die schamele 20eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Dat is nu precies wat Mp wil voorkomen. Anders krijg je nooit objectief recensiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zóu persoonlijk je dochter die twintig euro willen vergoeden om die recensie te laten staan.
Dat alleen voor mijn Robin Hood gevoel.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Artwido schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:10:
Echter wil deze haar toch volledig tegemoet komen als zij haar recensie weghaalt.
(niet hele topic gelezen voor reageren, hier stond wat anders...)

Er kloppen een paar dingen niet:
* Een prijs voor reparatie is simpelweg niet op voorhand op te geven zonder de machine of klacht te hebben gezien.
* 2 mannen die één machine komen repareren? Dat kan maar één ding betekenen: druk uitoefenen op de klant. Bij een witgoedwinkel waar ik gewerkt heb ging een monteur altijd alleen op pad, tenzij de machine opgehaald en ingeladen moest worden vanaf een verdieping.
* Zoals hierboven gezegd: pas op de daden terugkomen na een negatieve recensie betekent meestal dat men dit ook bij anderen probeert. Recensies zijn er juist om anderen te behoeden voor dit soort praktijken.

Overal op het internet zie je het gebeuren: haal jij je negatieve recensie weg dan lever ik mijn dienst of product op de manier zoals je dat wilt. Dat verziekt dus het hele recenseren van bedrijven of producten.

Ik zou hier niet alleen MP over inlichten, ik zou hier zelfs aangifte voor doen. Laat het "bedrijf" maar even zweten.

[ Voor 66% gewijzigd door sypie op 26-05-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
De dienst zoals je lezen kon is verleend. De storing aan de wasmachine is verholpen. Echter werd er meer gerekend dan volgens afspraak. Het bedrijf wil de afspraak alsnog nakomen en het teveel betaalde geld terug betalen als de negatieve recensie word weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:50
Artwido schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:08:
De dienst zoals je lezen kon is verleend. De storing aan de wasmachine is verholpen. Echter werd er meer gerekend dan volgens afspraak. Het bedrijf wil de afspraak alsnog nakomen en het teveel betaalde geld terug betalen als de negatieve recensie word weggehaald.
En als de recensie niet wordt weggehaald? Op grond waarvan willen ze dan niet terugbetalen?

De taak van recensies is anderen een beeld te geven van de partij waar ze zaken mee doen. Deze recensie geeft nu precies aan wat er gebeurt is. Ik zou voorstellen dat ze over de brug komen, en dat je daarna een tweede recensie plaatst als correctie. Daarin kun je dan opnemen dat je het teveel betaalde bedrag hebt teruggekregen op voorwaarde dat je dat in die aanvullende recensie zou melden. Dan en alleen dan heb je een eerlijk beeld voor nieuwe klanten.

Vinden ze niet leuk? Jammer dan, moeten ze maar leren met klanten om te gaan.

Dit riekt gewoon naar chantage door het bedrijf en ik zou niets ondernemen zolang zij hun fout niet herstellen (lees: het teveel betaalde terugbetalen). Tot die tijd klopt de inhoud van de huidige recensie namelijk helemaal!

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Haha, ik zou een tweede recensie schrijven waarin je dit ook vermeldt. Bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is precies de reden dat we negatieve ShopReviews hier standaard ook niet weghalen. Het is voor sommige bedrijven goedkoper degenen die zich laten horen af te kopen waarna het allemaal koek en ei lijkt dan om gewoon fatsoenlijke service te leveren.

Als je in de mail inderdaad 45 euro hebt staan, dan zou ik het bedrijf vertellen dat je alsnog de 20 euro terugverwacht en ze de review als leergeld mogen zien. Er is in principe een afspraak, en in mijn ogen is dan aan de deur ineens 'meer' verkopen gewoon een soort van colportage - met overrompelen en druk de prijs opdrijven.

Je kan zoals hierboven beschreven het spelletje ook omdraaien: als je de 20 euro niet terugkrijgt plaatsen jullie nog een review met deze poging om selectief hun werkwijze uit het daglicht te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

En dat is dus gewoon illegaal. Iets met afpersing.

Je hoort die 20 euro sowieso terug te krijgen. Als het je echt daarom gaat: zet er een nieuwe recensie op .

Maar als je anderen wil beschermen/dit bedrijf in de stront wil zien zakken: Neem die 20 euro als verlies. Wat is 20 euro voor een beetje rechtvaardigheid.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
opgelost toch. reaguurder Supertip maakt die 20 euro naar jou over. Kan je dochter MP inlichten en een tweede recensie schrijven waarbij ze de poging tot chantage aangeeft. Iedereen blij, behalve de reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Nee, dat is niet het als nog nakomen van de afspraak. De reparateur betaald 20 euro voor het verwijderen van de negatieve review en niet voor het nakomen van de afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36
Dat laatste mag natuurlijk nooit onderdeel van de deal zijn. Als ze nu zouden zeggen dat er iets fout is gegaan en ze de 20 euro terugkrijgt met daarnaast de vraag of ze AUB ook op MP wil toevoegen dat het alsnog goed is opgelost kan natuurlijk wel. Nu is het simpelweg chantage dat ze die recensie moet aanpassen en anders haar 20 euro (waar ze sowieso recht op heeft) niet terug krijgt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

zou de recensie echt wel laten staan. Tegenwoordig krijg je zelfs mails van bedrijven om recensies te schrijven op verschillende sites. Mag natuurlijk nooit zijn dat die alleen positief mogen zijn.
Een slechte recensie is niet meteen een probleem voor een bedrijf. Omdat met op die manier ook de service e.d kan verbeteren.
Als het fouten gemaakt worden kan dat recht gezet worden. Maar het afkopen van recensies is gewoon slecht.
Gelukkig gaat het nu maar om 20,-. Maar het komt wel vaker voor dat het om hogere bedragen gaat.

Laat de recensie aub staan zodat andere mensen er van kunnen leren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Chntl321 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:05:
Die monteur had bij mij op z'n kop kunnen gaan staan, afspraak is afspraak. Ze had toch in de mail staan dat het 45 euro was? Dan heeft ze bewijs en heeft de monteur geen poot om op te staan.
En daar gaat het mis. De monteur gaat niet over de betaling. Die schrijft alleen uren. Betaling loopt via een andere afdeling.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 23:04
Ik kan alleen maar beamen wat de rest hier allemaal al zegt.

Marktplaats heeft voor mij persoonlijk al een vrij slecht imago. Ik doe veel liever zaken via Ebay (alleen nog maar goeie ervaringen mee). Of dit terecht is, is even terzijde maar dat is gewoon mijn persoonlijke ervaring. Als ze de mogelijkheid geven om negatieve reviews er af te halen dan neem ik ze al helemaal niet meer serieus. Wat dat betreft vind ik het jammer dat je alleen bij diensten reviews kunt geven en niet aan verkopers, dan zou er ook aardig wat minder schorriemorrie zijn wat de boel alleen maar wil oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Op eBay heb ik ook vaak gezien dat de verkoper na het oplossen eist dat de negatieve review dan ook wordt weggehaald.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 24-09 21:38
Ik zou de verkoper niet direct beschuldigen van chantage. Tegenwoordig wordt er ook wel heel snel een negatieve recensie uitgedeeld. Als je niet tevreden bent zou je als eerste een klacht moeten indienen bij de verkoper, zodat deze de gelegenheid heeft om het op te lossen. Het kan namelijk gewoon een misverstand zijn. Als dat in dit geval was gebeurd was er waarschijnlijk niet eens een negatieve recensie nodig geweest. Nu heeft deze niet eens de kans gehad om het goed te maken. Wil hij het daarna nog steeds niet oplossen, dan is een negatieve recensie op zijn plaats.

Bij een bedrijf werken ook maar mensen en daar kunnen ook misverstanden en communicatieproblemen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
jona schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:05:
Bij een bedrijf werken ook maar mensen en daar kunnen ook misverstanden en communicatieproblemen ontstaan.
Precies, dus als er 1 negatieve ervaring tussen een lijst van positieve reviews staat dan heeft dat geen grote impact. Als er keer op keer 'misverstanden en communicatieproblemen' bij een bedrijf zijn, dan lees ik dat liever in de recensies dan dat deze recensies achterwege blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

Jona, marktplaats zit vol met oplichters dus uitgaan van een misverstand is een beetje naief.

ga er maar gewoon vanuit dat het opzet is.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er is ter plekke al bezwaar gemaakt tegen de 30 euro extra en daarop heeft de monteur zijn baas gebeld die er vervolgens ogenschijnlijk coulant wel een tientje af kon doen. Dat afdoen als "een misverstand kan gebeuren" lijkt me inderdaad een beetje naïef.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 26-05-2015 16:11 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 11:08
Orion84 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:10:
Er is ter plekke al bezwaar gemaakt tegen de 30 euro extra en daarop heeft de monteur zijn baas gebeld die er vervolgens ogenschijnlijk coulant wel een tientje af kon doen. Dat afdoen als "een misverstand kan gebeuren" lijkt me inderdaad een beetje naïef.
Zeker wanneer na een slechte review ineens wel over de brug willen komen, dan lijkt het in mijn ogen geen misverstand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
tilburgs82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:16:
[...]

En daar gaat het mis. De monteur gaat niet over de betaling. Die schrijft alleen uren. Betaling loopt via een andere afdeling.
De monteur int ook het geld dus handel je dat wel met hem af. De betaling loopt dus niet via een andere afdeling. Dat gaat pas op als de monteur een bon met uren achterlaat en je later een factuur krijgt. Dan gaat het via een andere afdeling inderdaad.
Daarbij heeft zij op papier staan wat het zou gaan kosten, dus dan wordt dat een fijne discussie tussen monteur en baas. De klant staat daarbuiten, die heeft een prijsopgave gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chntl321 op 26-05-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:07
Als ik hier op Tweakers een negatieve shopreview plaats en het bedrijf komt met een oplossing dan vul ik de beoordeling aan met de oplossing, maar het originele verhaal laat ik wel staan.

Zou gewoon zeggen dat je je 20 euro terug wilt en dat er anders nog een negatieve review bij komt.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Dochter moet morgen het bedrijf terugbellen. Bij updates meld ik het hier.
Natuurlijk heeft ze sowieso recht op teruggave of ze nu wel of niet die recensie weghaalt. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is 2. Denk niet dat ze voor die 20 euro een rechtzaak gaat aanspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Ik zou aanhouden wat Thinkpad zegt: dat die 20 euro teveel betaald is hebben ze nu toegegeven, aan het bedrijf melden dat je over de gang van zaken sowieso een tweede recensie gaat schrijven. Aan hun de keus of dat een positieve of (nog) een negatieve wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:30:
Je kan zoals hierboven beschreven het spelletje ook omdraaien: als je de 20 euro niet terugkrijgt plaatsen jullie nog een review met deze poging om selectief hun werkwijze uit het daglicht te houden.
coyote1980 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:43:
Ik zou aanhouden wat Thinkpad zegt: dat die 20 euro teveel betaald is hebben ze nu toegegeven, aan het bedrijf melden dat je over de gang van zaken sowieso een tweede recensie gaat schrijven. Aan hun de keus of dat een positieve of (nog) een negatieve wordt.
Dit is m.i. de beste manier om te reageren. Je dochter krijgt haar geld terug, óf het bedrijf komt in een nog veel slechter (maar nog steeds correct!) daglicht te staan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En niet vergeten Marktplaats in te lichten, het zou me niet verbazen als het bedrijf hiermee de MP-regels overtreed.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38

FreakNL

Well do ya punk?

Supertip, tientje de man? :)

Laat aub staan, dit is chantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

En Artwido, hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Mijn dochter ging toch voor het geld. Ze heeft het geld nodig. Ik kan dat begrijpen.
Marktplaats heeft de recensie weggehaald. De baas van het bedrijfje zou het geld naar haar overmaken.
Ze wacht dit af. Houd hij zich niet aan deze afspraak dan zet ze weer een negatieve recensie neer.
Niet het antwoord waar de meesten hier op gehoopt hadden maar dat is de keuze van mijn dochter.

[ Voor 16% gewijzigd door Artwido op 27-05-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:45:
ja hoorde net dat ze met zn tweeën waren. Twee van die figuren het huis uit zetten die in opdracht van hun baas werken dat deed ze niet. Dat kan ik snappen.
Mijn dochter ging toch voor het geld. Ze heeft het geld nodig.
Dit snap ik niet goed. Zo krap in je geld zitten dat die 20 euro blijkbaar een relevant verschil maakt en dan je zo laten overhalen omdat ze toevallig met zijn tweeën waren? Gaat het dan wel echt over geld?
Artwido schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:47:
Ze wacht dit af. Houd hij zich niet aan deze afspraak dan zet ze weer een negatieve recensie neer.
Ik zou het geld innen en alsnog het hele verhaal neerpennen _O- Men wilde het blijkbaar zo regelen, dan mag de negatieve review weg, maar zou ik wel vermelden dat hij weg is en hoe dat is gegaan.

Kunnen we daar niet nog 20 euro tegenaan knallen om dat voor elkaar te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 06-10 14:26
Erg jammer, nu blijkt dat deze methode werkt doen ze het vast vaker. Ook is duidelijk geworden hoe serieus we recensies op MP kunnen nemen. Veel plezier met de 20 euro dan maar.
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:58:
en dan je zo laten overhalen omdat ze toevallig met zijn tweeën waren? Gaat het dan wel echt over geld?
Dat dacht ik ook al. Krijg het gevoel dat dochter best bang is gemaakt. TS heeft ook niet gevraagd "Klopt dit wel?" maar alleen "Hoe halen we die recensie weg?"

[ Voor 62% gewijzigd door torp op 28-05-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ze waren met zijn tweeën. wat ik sowieso vreemd vind voor het repareren van een wasmachine. Kan mij goed voorstellen dat dit intimiderend overkomt als vrouw alleen. (als ik geweten had dan was ik erbij geweest)
Dus nadat de baas nadrukkelijk kenbaar maakte dat hij niet lager wilde dan 65 euro heeft zij onder protest betaald. Je kan niet verwachten dat zij twee mannen zonder te betalen de deur uitwerkt.
Zij heeft het geld gewoon nodig en ze kiest gewoon voor haar zelf in dit geval. Dat zij hierdoor anderen niet waarschuwt omdat de recensie is weggehaald dat is haar beslissing. Dat respecteer ik verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Artwido op 28-05-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:14:
Dus nadat de baas nadrukkelijk kenbaar maakte dat hij niet lager wilde dan 65 euro heeft zij onder protest betaald. Je kan niet verwachten dat zij twee mannen zonder te betalen de deur uitwerkt.
Waarom niet? Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo onlogisch, want hun numerieke of fysieke overmacht kunnen ze alleen uitspelen met fysiek geweld en dat is wel gelijk 248 bruggen verder.

Overigens waren de reparateurs hier ook met zijn tweeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:17:
[...]

Waarom niet? Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo onlogisch, want hun numerieke of fysieke overmacht kunnen ze alleen uitspelen met fysiek geweld en dat is wel gelijk 248 bruggen verder.

Overigens waren de reparateurs hier ook met zijn tweeën.
Fysiek geweld is misschien wel een brug te ver. Dit zou jou en mij ook niet overkomen maar hoewel ze scherp is weet ik dat in dit geval ze niet de uiterste confrontatie zou aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:23:
Fysiek geweld is misschien wel een brug te ver. Dit zou jou en mij ook niet overkomen maar hoewel ze scherp is weet ik dat in dit geval ze niet de uiterste confrontatie zou aangaan.
Kom op zeg, uiterste confrontatie. Iemand probeert je een loer te draaien en dat laat je je gebeuren of niet. Dat is geen extreem complexe kwestie. Van dit gedreutel er achteraan wordt natuurlijk ook niemand gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, wachten tot je de 20 euro terug hebt, en dan een nieuwe beoordeling zetten waar je het verhaal uit de doeken doet. Zolang je niet liegt is daar niets mis mee. En licht Marktplaats in over het gedrag van dat bedrijf, zodat die ook weten hoe dat bedrijf werkt en waarschijnlijk de MP-regels overtreed.

En voortaan gecertificeerde reparateurs boeken ipv Marktplaats-beunen.

Het komt er nu op neer dat je je er wel erg makkelijk vanaf maakt, alsof je machteloos bent.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 28-05-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ik denk niet dat ze dat nog durft. Zowel dochter als TS zijn behoorlijk bang gemaakt.
Artwido schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:14:
Dat zij hierdoor anderen niet waarschuwt omdat de recensie is weggehaald dat is haar beslissing. Dat respecteer ik verder.
Dat snap ik niet. Soms is het beter om eieren voor je geld te kiezen, maar in dit geval had ik m'n dochter ondersteund in haar gelijk, dwz. haar eerste recensie. Je verwacht hier toch ook een eerlijk advies van anderen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:30:
Tja, wachten tot je de 20 euro terug hebt, en dan een nieuwe beoordeling zetten waar je het verhaal uit de doeken doet. Zolang je niet liegt is daar niets mis mee.
Inderdaad, zoals ik hierboven al zei gewoon mededelen hoe het is gegaan, zonder noodzakelijk weer dezelfde negatieve review neer te zetten. Dan heb je precies gedaan waar men om vroeg, tenzij je nu een of ander zwijgcontract tekent - maar daar moet je om meer redenen uiteraard niet aan beginnen.
En voortaan gecertificeerde reparateurs boeken ipv Marktplaats-beunen.
Die kosten dan weer meer dan die 20 euro :+
torp schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:32:
Dat snap ik niet. Ik ben met je eens dat het soms beter is om eieren voor je geld te kiezen, maar in dit geval had ik m'n dochter ondersteund in haar gelijk, dwz. haar eerste recensie. Je verwacht hier toch ook een eerlijk advies van anderen te krijgen?
Dat is natuurlijk precies waarom dat soort figuren steeds dochters van Artwido's kunnen belazeren. Een rijtje vol met goede beoordelingen en niemand die weet hoeveel tientjes daarvoor nodig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sterker nog, als iedereen zo doet, dan kunnen ze het blijven herhalen. Als iemand eerder wel tegen dergelijke activiteiten in was gegaan, dan had je dat kunnen lezen en dat bedrijf niet genomen. Nu krijg je alleen waar je recht op hebt, en anderen gaan toekomstig slachtoffer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Had je zelf die twee tientjes niet kunnen betalen? Sowieso is het triest gesteld als je twee tientjes niet kan missen, maar daarmee zal ik vast weer op tenen trappen.

Verder waren er al twee mensen in dit topic dit op basis van principe die twee tientjes wilden lappen.

Beetje teleurstellend dit, op deze manier kunnen dit soort malifede zaakjes gewoon doorgaan met hun duistere praktijken. Dat je haar steunt klopt als vader natuurlijk, maar moreel vind ik het waardeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
torp schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:32:
Ik denk niet dat ze dat nog durft. Zowel dochter als TS zijn behoorlijk bang gemaakt.

[...]

Dat snap ik niet. Soms is het beter om eieren voor je geld te kiezen, maar in dit geval had ik m'n dochter ondersteund in haar gelijk, dwz. haar eerste recensie. Je verwacht hier toch ook een eerlijk advies van anderen te krijgen?
Bang gemaakt? Of je leest niet goed of je interpreteert het naar je eigen idee.
Mijn dochter wil gewoon haar teveel betaalde geld terug en verder geen gezeur eromheen.
Dat hier mensen zijn die vinden dat je de recensie moet laten staan om anderen te waarschuwen dat snap ik maar als zij verder geen nasleep wil dan moet zij dat weten. Is haar keuze of je het daar mee eens bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:37:
Dat hier mensen zijn die vinden dat je de recensie moet laten staan om anderen te waarschuwen dat snap ik maar als zij verder geen nasleep wil dan moet zij dat weten. Is haar keuze of je het daar mee eens bent of niet.
Je voor twee tientjes in een hoop gezeur en gedonder storten maar als je dan op het punt komt dat je anderen kunt behoeden voor hetzelfde gedonden geen zin hebben in 'nasleep'?

Dat is toch wel best een beetje slappe hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
FreakNL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:37:
Had je zelf die twee tientjes niet kunnen betalen? Sowieso is het triest gesteld als je twee tientjes niet kan missen, maar daarmee zal ik vast weer op tenen trappen.

Verder waren er al twee mensen in dit topic dit op basis van principe die twee tientjes wilden lappen.

Beetje teleurstellend dit, op deze manier kunnen dit soort malifede zaakjes gewoon doorgaan met hun duistere praktijken. Dat je haar steunt klopt als vader natuurlijk, maar moreel vind ik het waardeloos...
Kun jij in iemands zijn portemonnee kijken? Ja zij kan dat betalen, ik kan dat betalen maar het is haar keuze dat ze dat niet doet. Ze heeft geen zin in verdere rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Om mezelf te quoten: "Je verwacht hier toch ook een eerlijk advies van anderen te krijgen?" Andersom vind je het geen enkel probleem als je dochter een recensie intrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou, en dat vind ik dus slappe hap en eigenlijk ook een beetje asociaal. Na-mij-de-zondvloed-mentaliteit. Maar misschien redeneer ik teveel vanuit mezelf. Mijn principes zouden meer waard zijn dan twee tientjes. Als je nou over 2k praat ofzo....

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 28-05-2015 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:39:
[...]

Je voor twee tientjes in een hoop gezeur en gedonder storten maar als je dan op het punt komt dat je anderen kunt behoeden voor hetzelfde gedonden geen zin hebben in 'nasleep'?

Dat is toch wel best een beetje slappe hap.
Dat is jouw mening en misschien nog van wat andere hier. Zij hoeft niet zo nodig de barmhartige samaritaan te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nee, omdat ze het geld blijkbaar nodig heeft. Maar dat hadden we hier ook wel kunnen ophoesten of jij had het kunnen betalen. Je steekt het nu op haar, maar je vind het zelf ook wel prima blijkbaar.

Als het mijn dochter zou zijn had ik die twee tientjes aan haar gelapt en haar gezegd de review te laten staan.
Artwido schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:42:
[...]

Dat is jouw mening en misschien nog van wat andere hier. Zij Zij en ik hoeft hoeven niet zo nodig de barmhartige samaritaan te spelen.
There, I fixed it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is dan toch een gevalletje "je oogst wat je zaait". Waar ben je / is je dochter nu bang voor dat er gebeurt als ze MP inlicht en na ontvangst van waar ze recht op heeft, een nieuwe beoordeling plaatst? Wil je zelf ook niet behoed worden voor dergelijke bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Volgens mij staat dit in het verkeerde forum, had bij technische vragen moeten staan: hoe haal ik een recensie op MP weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:42:
Dat is jouw mening en misschien nog van wat andere hier. Zij hoeft niet zo nodig de barmhartige samaritaan te spelen.
Niets geen barmhartige samaritaan - geld in de eigen portemonnee, maar uit die van een ander. Daar zijn andere termen voor.
gambieter schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:46:
Wil je zelf ook niet behoed worden voor dergelijke bedrijven?
Wie weet hoeveel dochters deze lieden al gehad hebben voordat deze aan de beurt was? Niemand, want alle reviews zijn weggehaald _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Artwido, als de 20 euro niet wordt betaald, kom hier dan gerust advies vragen. Daar zijn we voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:15
Lol, hoewel ik het absoluut eens ben met de rest, besef ik weer eens dat het vaak beter is om een topic op T.net te plaatsen en geen antwoord te geven op vragen die je niet dichter bij je (simpele en duidelijke) doel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Eerlijk gezegd hoop ik wel dat MP een beetje de reviews controleert / checkt.

Want alhoewel ik geen doenbare manier kan bedenken om dat voor een eerste review te doen, hoop ik toch zeker wel dat ze een controle mechanisme hebben van : Negatieve Review verwijderd en x tijd later plaatst dezelfde gebruiker een positieve review, red alarm buzzer goes off.
Hetzelfde met negatieve review verwijderd en x tijd later weer een negatieve review van dezelfde user, bij dit soort situaties weet je gewoon (bijna zeker) als MP dat de gebruiker benaderd is door het bedrijf om de review te veranderen en dat de gebruiker of omgekocht is of dat de onderhandse deal niet doorgegaan is.

@artwido : Waarom heeft je dochter niet gewoon die review laten staan tot het geld binnen was dan stond ze sterk? Nu kan ze misschien wel tot sint-juttemis wachten op het geld en als ze de review terugplaatst dan zou ik me als malafide bedrijf richten tot MP dat je het al eens met die gebruiker uitgesproken had (zie verzoek tot verwijderen review) maar dat de gebruiker de review toch weer teruggeplaatst heeft en of MP die niet kan verwijderen (zie vorige verwijderde review die klaarblijkelijk door de gebruiker aangevraagd was).

Vermoedelijk zou ik zelfs de review nog aangepast hebben met tekst in de trant van : Bedrijf heeft mij 20 euro geboden om deze review weg te halen, als ik het geld binnenheb verdwijnt dus deze review.
Dan heb je ongeveer de volgende dag je geld terug, nu is het wachten tot het het bedrijf uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja, zou gewoon even aankijken of die 20 euro eraan komt of niet, zo niet dan weet je wat je in de tweede review kunt zetten })
Als het geld wel terugkomt houdt niks je tegen anderen te helpen door een korte review te plaatsen dat je middels intimidatie en omkoping met dit 'bedrijf' in zee gaat als je zaken met ze doet, hebben een hoop mensen heel veel aan, niks nasleep je klikt submit en sluit de pagina en klaar ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Jongens. Ook na terugbetaling zal er geen review meer komen. TS en dochter willen geen rompslomp. Dat heet economisering van de maatschappij. Oftewel, wat levert het me op. Rompslomp.
Betekend voor mij wel dat TS niet iemand is waar ik iets via VnA iets van zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Oftewel: omdat iemands anders dochter ook liever 2 tientjes kreeg ipv een eerlijke review te schrijven, dacht de dochter van Artwido met een betrouwbaar bedrijf in zee te zijn gegaan, maar voelen ze zich nu benadeeld en onder druk gezet. En hierna is iemand anders dochter ook weer de pineut.

Vertel eens eerlijk: als iemand een review met een dergelijk verhaal op Marktplaats had gezet, had je dochter dan ook met dit bedrijf in zee gegaan? Zo ja: geen man over boord. Zo nee: dan heb je daar precies de reden waarom ze wél die review moet plaatsen - desnoods nadat ze die 2 tientjes terug gekregen heeft.

"Geen zin in gedonder" - daarvoor zíjn die reviews toch juist? Zodat je zeker weet dat je met 'n betrouwbaar bedrijf in zee gaat?

Nu snij je jezelf in de vingers - je hebt gekregen wat je verdient... Juist omdat je 't systeem niet wilt gebruiken waarvoor het bedoeld is, uit angst voor gedonder/vanwege 2 tientjes...

Echt, ik wou dat dit soort dingen óók een review op Tweakers konden krijgen. En dat we de naam van 't "bedrijf" wisten...

Schandalig, zowel van het bedrijf, als van de dochter, als van Artwido. Dat je geen rechtszaken wil voeren voor een luttel bedrag snap ik volledig. Maar geen waarheidsgetrouwe review wil schrijven voor 2 tientjes, terwijl meerdere personen hier al aangeboden hebben om dat bedrag te vergoeden als het daarom gaat... Judas-streek wat mij betreft...

Maar goed, ik ben benieuwd of ze ooit dat geld nog terug krijgt... Het spijt me, maar ik kan geen medelijden hebben als ze het nooit gaat krijgen. Iets met verdiend loon enzo.
Niet helemaal: je blijft haar vader en ook dit soort dingen horen m.i. bij een goede opvoeding. Leren dat eerlijkheid belangrijk is, leren dat het goed is om ook een ander te helpen, zelfs/ook als je er zelf niets mee op schiet, beiden deel van een goede opvoeding. En juist de steun van een vader bij dergelijke zaken kan zorgen dat iemand zich zeker genoeg voelt om wel door te zetten...

[ Voor 53% gewijzigd door Ardana op 28-05-2015 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Chantage, moet gewoon kunnen toch?

Welkom in de wondere wereld van Marktplaats, wasmachines met gratis chantage, witgoed met extra dreigementen en kopers en verkopers in alle soorten en maten(waarden en normen niet inbegrepen)

Juist de makkelijkste geen-nasleep manier is dit te mailen naar het bedrijf

Beste meneer de chanteur.

U kan de boom in met uw 20 euro.

Met vijandige groet,
Iemand mét normen en waarden

Juist door wel toe te geven wordt het vast en zeker een heel circus met wellus niettus spelletjes, waardoor je wss alsnog naar je euro's kan fluiten.

Wat ga je dan in je recensie zetten? "Nadat wij ingegaan waren op hun totaal amorele chantage, hebben wij alsnog geen geld gekregen" ?

Ardana legt het verder prima uit waarom dit zo belangrijk is, maarja. Dovemans oren verwacht ik zo.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Ardana schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 02:08:
Vertel eens eerlijk: als iemand een review met een dergelijk verhaal op Marktplaats had gezet, had je dochter dan ook met dit bedrijf in zee gegaan? Zo ja: geen man over boord. Zo nee: dan heb je daar precies de reden waarom ze wél die review moet plaatsen - desnoods nadat ze die 2 tientjes terug gekregen heeft.
Het kromme is dus blijkbaar dat die review er wel stond,maar dat die teruggetrokken is (de reden van dit topic : Hoe trek je een review op MP terug).

Had ze in den beginne geen review geplaatst, dan was het plaatsen van de review "rompslomp" geweest.
Echter nu had ze wel de review geplaatst en dan krijg je de kromme situatie dat "om geen rompslomp te krijgen" paps ingeschakeld wordt en daarmee mede tweakers over hoe ze die review weg moet krijgen inclusief het volgende :
Artwido schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:37:
ze heeft een nieuwe recensie geschreven en contact gehad met diegene waar ze de recensie voor schreef en die belt morgen met MP en dan moet zij als het goed is ook bevestigen aan MP dat de slechte recensie weg kan.
dat klinkt mij toch als allemachtig meer rompslomp in de oren als aan de telefoon zeggen : "Nee, noppes, nada, nyet".

En helemaal als je dan ook nog vervolgplannen ziet in de trant van :
Artwido schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:47:
Mijn dochter ging toch voor het geld. Ze heeft het geld nodig. Ik kan dat begrijpen.
Marktplaats heeft de recensie weggehaald. De baas van het bedrijfje zou het geld naar haar overmaken.
Niet het antwoord waar de meesten hier op gehoopt hadden maar dat is de keuze van mijn dochter.
1 keertje nee zeggen vs andere mensen inschakelen, meerdere telefoontjes met het bedrijf, wachten op geld en mogelijk weer een review schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Mag Artwido's dochter de macho monteurs (het lijkt wel Suske en Wiske) dan ook naar de plaatselijke forum helden doorverwijzen ?
Het is natuurlijk makkelijk praten hier in de LCD gloed.
"Wij betalen de 20 euro en de eventuele verdere gevolgen zijn voor je dochter, succes!"
Wie weet wat voor vervolg tactieken deze heren er nog op na houden als er een keer een extra lastige klant iets teveel tegenspartelt. Er zijn genoeg manieren van intimideren waar een aangifte niet effectief tegen is.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een voorstander van het laten staan van de recensie, maar er wordt hier wel erg makkelijk gesproken over je gelijk halen of de waarde van 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 02:55:
1 keertje nee zeggen vs andere mensen inschakelen, meerdere telefoontjes met het bedrijf, wachten op geld en mogelijk weer een review schrijven...
Een kleine cursus assertiviteit en nee zeggen zou inderdaad wonderen doen als het op rompslomp aankomt :P
mercapto schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 03:09:
Wie weet wat voor vervolg tactieken deze heren er nog op na houden als er een keer een extra lastige klant iets teveel tegenspartelt. Er zijn genoeg manieren van intimideren waar een aangifte niet effectief tegen is.
Stuur maar door, dan zeg ik wel gewoon dat gaan we niet doen zoals dat gelijk had moeten gebeuren en dan is de kous af. Prachtig hoe mensen hier de meest wilde indianenverhalen weten te verzinnen hoe deze mannen vast en zeker wel halve maffiabazen zouden zijn _O- Let wel: de voornaamste aangedragen reden dat men intimiderend zou zijn is omdat ze met zijn tweeën waren. Nou vraag ik je.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
😂 je stelt een simpele vraag en aan het einde komt het er op neer dat je een oplichtersbende in stand houd.
Sommige hier hebben echt een relativerings probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Die hele simpele vraag was imho niet nodig geweest als er ook maar één persoon de ballen had gehad de negatieve review te hebben laten staan. Dan was je dochter ook niet met deze lui in zee gegaan, waarschijnlijk.

Maar goed, ze kunnen nu gelukkig ongestraft verder gaan met deze praktijken.

Wachten op de volgende "hoe verwijder ik een review" topicstart dan maar :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nee, dat is ongeveer wat er gebeurt. Zeker als mensen aanboden die 20 euro op te hoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

FreakNL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:44:

Als het mijn dochter zou zijn had ik die twee tientjes aan haar gelapt en haar gezegd de review te laten staan.
Dit!

Mevrouw heeft niets geleerd, op steun van pa kan ze ook al niet rekenen en men vraagt wel om advies / hulp op Tweakers maar steekt daarna lekker z'n kop in het zand.

Moraal van het verhaal, zolang wij ons geld maar krijgen boeit het ons totaal niet dat andere mensen gedupeerd kunnen worden.

Chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 18:04
Wat een triest bedrijf zal dat zijn, echt ontzettend jammer dat ze hiermee weg zijn gekomen. Gelukkig krikt een aantal reageerders hier mijn vertrouwen in de mensheid weer wat op :)

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Niet helemaal: je blijft haar vader en ook dit soort dingen horen m.i. bij een goede opvoeding. Leren dat eerlijkheid belangrijk is, leren dat het goed is om ook een ander te helpen, zelfs/ook als je er zelf niets mee op schiet, beiden deel van een goede opvoeding. En juist de steun van een vader bij dergelijke zaken kan zorgen dat iemand zich zeker genoeg voelt om wel door te zetten...
Dit dus.
Dit is opvoedkundig zo fout.

Als je iets had willen betekenen voor haar had je de 2de review er onder jou naam onder gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 18:04
maartend schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:49:
[...]
Dit dus.
Dit is opvoedkundig zo fout.

Als je iets had willen betekenen voor haar had je de 2de review er onder jou naam onder gezet.
Dat vind ik een lastige. Als je kind alweer wat ouder is (zeker bij 21+) vraag ik me af of je je hiermee hoort te bemoeien als ouder als je kind aangeeft dat niet te willen. Aan de andere kant help je dan waarschijnlijk ook niet met het weghalen van de recensie van een website.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Artwido schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:50:
😂 je stelt een simpele vraag en aan het einde komt het er op neer dat je een oplichtersbende in stand houd.
Sommige hier hebben echt een relativerings probleem.
Jij vind dat mensen een relativerings probleem hebben, ik ben blij dat er nog mensen met principes zijn.

Wat had je dan verwacht? Op Tweakers wordt altijd zeer fel gereageerd op consumentenrechten en bedrijfjes die er een loopje met nemen, dus de reacties had je kunnen verwachten. Ik had van iemand die al zolang op Tweakers rondloopt ook wat meer principes verwacht. Maar nee, 20 euro in the-pocket is belangrijker, de volgende klant kan lekker in de stront zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ahrnuld schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:54:
[...]

Dat vind ik een lastige. Als je kind alweer wat ouder is (zeker bij 21+) vraag ik me af of je je hiermee hoort te bemoeien als ouder als je kind aangeeft dat niet te willen. Aan de andere kant help je dan waarschijnlijk ook niet met het weghalen van de recensie van een website.
Is het ook. Maar doordat dochter hulp vroeg aan pa ben ik van mening dat je wel de goede hul moet geven. En de verkeerde hulp weigeren.

Mijn axie naar dochter was geweest ; we gaan dit anders aanpakken en als jij het op jou manier wil aanpakken, dan help ik je daar niet bij. Natuurlijk wel met uitleg waarom het ene wel en het andere niet.

En voordat TS zegt, jij hebt makkelijk praten, nee, dit is waarop ik naar mijn kinderen de opvoeding doe.
Goede keuzes ; steun
Slechte keuzes ; zelf oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ahrnuld schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:54:
[...]
Dat vind ik een lastige. Als je kind alweer wat ouder is (zeker bij 21+) vraag ik me af of je je hiermee hoort te bemoeien als ouder als je kind aangeeft dat niet te willen.
Ik heb me ooit eens laten vertellen door een ervaringsdeskundige: opvoeden is nooit klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:41
misschien moet artwido effe een link naar de MP geven zodat we in kunnen schatten wat voor bedrijfje het we nu echt over hebben? En wellicht dat er wat recenties bijkomen dan? :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:33

Mickey77

Allround ICT-er

Ik ben het eens met Supertip (goede naam dus in dit geval). Geef je dochter 20 euro en laat de rest van de wereld de kans om te lezen hoe deze lui de zaak besodemieteren. Dit is geen incident, wie dit doet die doet het bij elke klant.

Hoe je ook wend of keert, die 20 euro die ze terug willen geven is gewoon smeergeld en als ik een dochter zou hebben zou ik haar willen leren geen smeergeld aan te nemen maar te leren: eerlijk duurt het langst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Diegene die een mening hebben over opvoeding, misschien wat minder vaak naar Dr Phil kijken. Zij is 24 , woont zelfstandig en is prima in staat haar eigen beslissingen te nemen. Daar hoef je geen wereldverbeteraar voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Artwido, ik zou het er waarderen als je m'n vragen nog wilde beantwoorden.
Vertel eens eerlijk: als iemand een review met een dergelijk verhaal op Marktplaats had gezet, had je dochter dan ook met dit bedrijf in zee gegaan?

<...>

"Geen zin in gedonder" - daarvoor zíjn die reviews toch juist? Zodat je zeker weet dat je met 'n betrouwbaar bedrijf in zee gaat?
Overigens, ik vind het wel indrukwekkend dat je hier nog reageert, je krijgt een behoorlijke lading tegengas.

Wat betreft dat je dochter 24 en volwassen zou zijn: I beg to differ. Ze gedraagt zich, iig op dit punt, in mijn ogen helemaal niet volwassen: de weg van de minste weerstand, is vrijwel zelden de juiste weg, en meestal ook helemaal niet de makkelijkste. Tevens, ongeacht of het mijn dochter of een vriendin zou zijn: dit gedrag zou ik in niemand willen tolereren, en als het te vaak voorkomt, dan heeft dat echt gevolgen voor de vriendschap of familie-relatie. Mijn vader heeft hetzelfde morele kompas, en die komt langzaam maar zeker ook steeds meer op het lijstje "de moeite niet waard" te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 28-05-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Artwido schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:45:
Zij is 24 , woont zelfstandig en is prima in staat haar eigen beslissingen te nemen. Daar hoef je geen wereldverbeteraar voor te zijn.
24 en zelfstandig, maar toch kwam ze wel met haar probleempje naar pa. En in plaats van naar de helpdesk van MP te mailen kom jij hier om advies vragen.
Artwido schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:50:
je stelt een simpele vraag en aan het einde komt het er op neer dat je een oplichtersbende in stand houd.
Je stelde een simpele vraag en daarop heb je prima behulpzaam antwoord gekregen. Waarom kwam je dan alsnog met die aanvulling? Hoogstwaarschijnlijk omdat jij (net als je dochter) verontwaardigd was over de gang van zaken. Niet zo raar dat mensen daar dan op reageren. En alweer met prima adviezen maar die worden allemaal weggehoond want (hoewel jij en zij het prima kunnen dragen) alleen die 20 euro is van belang. Tot zover de principes.
Bang gemaakt? Of je leest niet goed of je interpreteert het naar je eigen idee.
Mijn dochter wil gewoon haar teveel betaalde geld terug en verder geen gezeur eromheen.
Bang zijn is voor mij de enige verklaring want anders maak je je toch niet zo druk om 20 euro. Andere mensen waarschuwen via een negatieve review is niet nodig, want jullie willen geen "rompslomp" en "gezeur eromheen", jullie zijn immers geen "barmhartige samaritanen" of "wereldverbeteraars" (allemaal jouw woorden).

Volgens mij heeft de familie Artwido het concept van reviews niet begrepen, ze zetten het alleen in als drukmiddel voor eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Toch grappig hoe moralistisch de meesten hier opeens zijn en alles uit de kast halen om mij te moeten overtuigen van hun gelijk. Superlatieven worden erbij gehaald, gebrek aan opvoeding, gebrek aan moreel, asociaal gedrag.
Ik wist niet dat er zoveel modelburgers rondliepen op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, en zo is het weer mooi geweest. Het Shopping Forum is niet bedoeld voor opvoedingsadviezen of voor tegenopmerkingen over modelburgers. Ik ga hier een slotje aanhangen voor het verder escaleert.

Blijft staan dat als men zelf via reviews graag gewaarschuwd zou willen worden voor malafide beunhazen, dat men dan ook zelf reviews moet achterlaten als het fout gaat en die niet makkelijk moet laten verwijderen. Nu heeft niemand er wat aan en kan het bedrijf gewoon doorgaan. Als je daar vrede mee hebt, so be it.

Maar bedenk je wel: als die 20 euro toch niet komen, wat ga je dan doen? Toch een review achterlaten? Maar reviews zijn niet bedoeld als drukmiddel. Vandaar ook zoals Verwijderd in "[marktplaats] mijn recensie weghalen" al aangaf: een bedrijf mag reageren op reviews, en als een bedrijf het goed oplost, dan kun je daarna dat ook aangeven.

Als iemand een algemene discussie wil opzetten over reviews en hoe er mee om te gaan, dan kan dat zeker in een nieuw, apart topic, mits er dan geen specifieke voorbeelden bij worden gehaald zoals dit topic :)

[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 28-05-2015 11:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.