Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsert
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-06 23:48
Beste Netwerk guru's,

Al enkele jaren lang hebben wij thuis het probleem dat wanneer iemand begint met downloaden de gehele internet connectie weg valt. Wanneer dit gebeurd is de router niet te bereiken via het lokale i.p. (dat van het admin paneel) en moet de router uit en aan gezet worden met de fysieke knop op het apparaat. Hierna doet de download het weer even tot hij uitvalt. Dit kan 1 minuut maar ook 15 minuten duren. Bij normaal internet gebruik is het wegvallen van de connectie opgelost sinds de switch is vervangen. (verderop meer informatie)

Al enige tijd ben ik dit zat en ben ik op zoek gegaan naar de boosdoener. Over de jaren heen heb ik meerdere nieuwe routers gekocht(sitecom -> belkin -> sitecom). Het probleem is met het upgraden van routers blijven bestaan.

In onderstaande afbeelding een illustratie hoe het netwerk bij mij thuis er uit ziet :

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/a11kc7.jpg

Zoals in bovenstaande gepoogd is te illustreren ligt de Sitecom router aan het Ziggo Modem IN de meterkast via een UTP kabeltje. Vanuit de router ga er een kabel van 15m naar de zolder, waar een switch ligt met 2 10m utp kabels naar de verschillende kamers in huis met een PC.

Een tijd geleden heb ik de switch vervangen. Dit heeft het probleem opgelost dat de connectie random weg valt tijdens uberhaubt gebruikmaken van internet zoals browsen of een youtube filmpje kijken.

Echter is het download probleem niet weg.
Wanneer er met Steam (vooral steam) / UPlay / Origin gedownload wordt valt random de gehele verbinding weg, ook naar de router toe. Wat leidt tot een reset.
Nu had ik het probleem met een specifieke game (Warframe) opgelost door een optie uit te vinken welke zichzelf omschrijft als "het downloadprocess versnellen door veel connecties op te zetten" of iets dergelijks. Na deze optie uit te zetten was de download ontzettend traag, maar hij bleef stabiel en viel niet uit.

Na geprobeerd te hebben met torrents het maximale aantal verbindingen omlaag bij te stellen (10 per torrent ipv 100) valt het internet ook niet weg bij het downloaden van torrent bestanden.

Mijn vraag luidt dus als volgt: Is het mogelijk dat de router OF het modem er mee stopt omdat er te veel verbindingen opgezet worden? If so, is het mogelijk dit software matig op te lossen of ligt het probleem bij Sitecom router / Ziggo UBee modem?

Gegevens router :
System
Model : Wi-Fi Router X6 N900
Hardware Version : Rev. A
Serial Number : <i>Verborgen</i>
Boot Code Version : 2.10
Runtime Code Version : 2.10

Gegevens modem :
Ubee EVM3200
Zo oud dat op de ziggo site onder "niet meer geleverde modems" niet eens meer voorkomt. Kan geen specs sheet vinden.
Uberhaubt aan vervanging toe dan denk ik? Zou het probleem op kunnen lossen? Al enkele keren contact gehad met de klantenservice en deze claimt telkens dat de modem perfect werkt (dat kunnen ze uitlezen, zeggen ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gewoon vragen om een nieuwe router ?

Daarnaast als je dit probleem gaat troubleshooten, dan doe je dit 1:1 op de Ziggo router, zonder andere randapparatuur zoals switches en andere routers.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Het probleem lijkt zich inderdaad te situeren bij de router.

http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?f=10&t=580122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je router is een sitecom, gooi maar in de bak, slecht apparaat, slechte firmware.
Koop een vervanger, bijv. een EnGenius of Ubiquity, die zijn altijd goed en ook voor consumentenprijzen te koop.

[ Voor 41% gewijzigd door johnkeates op 25-05-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 19:34
Ik zou gaan voor een Edgerouter Lite of PoE van Ubiquiti.
Deze installeren we bij meerdere particulieren en bedrijven die de zelfde problemen ervaren vooral particulieren. Met Ziggo modems etc. Deze zijn niet berekend op de users etc. die ze moeten afhandelen.

Setup wordt dan Ziggo Modem (Liefst in Bridge) > Edgerouter Lite of PoE > Switches voor de netwerkpoorten van de overige (Kamers / Punten) > Access Point voor draadloos signaal.

Hiermee zorg je dat elk apparaat zijn eigen functie heeft en zich niet bezig hoeft te houden met meerdere dingen en dus beter werkt en veel stabieler is.

Voor configs: http://www.edgerouterconfig.nl @modje (Nee niet om te spammen of wat dan ook) Puur voor hulp en info. Zie ook het Ubiquiti Topic: djkavaa in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"

[ Voor 12% gewijzigd door Kavaa op 25-05-2015 19:24 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Klopt en dat is niet alleen bij Linksys zo (niet alles doorgelezen maar dat zegt de title)
Maar bij alle consumenten routers en modems.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 12:49
Mwah, de Ubee is zo oud, dat je die wel moet laten vervangen. Dan krijg je een nieuwe router met wifi. Kan de sitecom aan de kant. Eventueel nog als AP te gebruiken op de 2e verdieping. Dan heb je iig 2 vliegen in 1 klap. Je hebt de router namelijk uitgesloten als boosdoener evenals de sitecom.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Breezers schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:09:
Gewoon vragen om een nieuwe router ?

Daarnaast als je dit probleem gaat troubleshooten, dan doe je dit 1:1 op de Ziggo router, zonder andere randapparatuur zoals switches en andere routers.
Je zult misschien omdat je Ubee zo oud is een nieuwe krijgen, maar de verwachting is dat het zelfde probleem snel terug komt vooral als je met meerdere apparaten bezig bent op het netwerk.

[ Voor 29% gewijzigd door Kavaa op 25-05-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
dan trek je de coax kabel eruit ;) zo heb ik klanten vaak zat aan een nieuw modem geholpen. Sowieso vind ik de modems van UPC/Ziggo brak.. Zeker als ze de firmware van UPC/Ziggo hebben.. Helaas kan je bijna niets anders, dus dan maar het modem in bridge met een goede router er achter.. Of je moet het leuk vinden om met PFSense aan de slag te gaan, werkt zeer goed en stabiel plus je hebt de mogelijkheid om je netwerk/internet verkeer veel beter te beveiligen. Nadeel is wel dat je een redelijk degelijke pc op moet offeren.

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
TweakMaster schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:26:
dan trek je de coax kabel eruit ;) zo heb ik klanten vaak zat aan een nieuw modem geholpen. Sowieso vind ik de modems van UPC/Ziggo brak.. Zeker als ze de firmware van UPC/Ziggo hebben.. Helaas kan je bijna niets anders, dus dan maar het modem in bridge met een goede router er achter.. Of je moet het leuk vinden om met PFSense aan de slag te gaan, werkt zeer goed en stabiel plus je hebt de mogelijkheid om je netwerk/internet verkeer veel beter te beveiligen. Nadeel is wel dat je een redelijk degelijke pc op moet offeren.
En je moet voldoende verstand hebben van netwerken etc. PFSense kan zo veel... Dat je ook moet weten wat je wel en niet aan wilt hebben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
das waar, maar het is het waard :)

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
TweakMaster schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:52:
das waar, maar het is het waard :)
True, alleen moet je natuurlijk ook kijken naar een goed systeem voor PFSense.
Een router (Edgerouter) bijvoorbeeld zal minder energie verbruiken dan een "Kleine" PC die PFSense draait...
Maar het is een keuze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Groot of klein, licht of zwaar, stroomvretend of juist niet. Het maakt allemaal niet uit. Er is een issue en die ligt of in de Ziggo router of in de Sitecom. Het plaatsen van een nieuwe router (welk merk of smaakje dan ook) zou het probleem weleens niet kunnen oplossen. Het begint dus bij het uitsluiten van het Ziggo modem en Sitecom router.

Wellicht heeft de TS de mogelijkheid om een router te lenen en die te plaatsen i.p.v. de Sitecom en bezien of dit de issues verhelpt. Daar schiet de TS immers meer mee op dan een discussie over welk apparaat beter, handiger, goedkoper of luxer is :P

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TweakMaster schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:26:
Of je moet het leuk vinden om met PFSense aan de slag te gaan, werkt zeer goed en stabiel plus je hebt de mogelijkheid om je netwerk/internet verkeer veel beter te beveiligen. Nadeel is wel dat je een redelijk degelijke pc op moet offeren.
Dat degelijke valt ook wel mee, een simpel single-core Atom systeempje van 5 jaar oud met 1GB RAM kan al heel wat, doet hier al heel lang uitstekend zijn werk na welgeteld één htk-router te hebben gehad :P

@TS: Misschien een idee om Zelfbouw project: Firewall / Router / AP (PfSense) eens door te lezen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Exact dit probleem gehad met de Ubee modem, vervangen voor een ander en het was opgelost :)

Heb nu een Technicolor en die werkt uitstekend

[ Voor 21% gewijzigd door Mektheb op 25-05-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsert
Bedankt voor de hulp allemaal!
Echter had ik het commentaar op Sitecom als merk niet verwacht, in mijn ogen was Belkin heel slecht (geen port forwarding..) en was het dus een HELE nieuwe wereld met een Sitecom.

Mijn plan van actie is in ieder geval Ziggo op te bellen en een nieuwe modem/router combinatie te laten plaatsen; uit de meeste reacties lijkt dat een mogelijke oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

Bakfietsert schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:20:
Bedankt voor de hulp allemaal!
Echter had ik het commentaar op Sitecom als merk niet verwacht, in mijn ogen was Belkin heel slecht (geen port forwarding..) en was het dus een HELE nieuwe wereld met een Sitecom.
Mwha.. eerder een geval van "kiezen tussen twee kwaad" Sitecom is echt de onderkant van de consumenten markt wat nog net niet uit elkaar valt als je er naar kijkt. Belkin zit er naar mijn mening (afhankelijk wat voor een versie/type je koopt) er net boven of onder. Als je niet te veel van deze apparatuur verwacht dan voldoet het prima.

Maar een beetje huishouden heeft tegenwoordig een hele rits apparatuur online staan, verwachtingen en de afhankelijkheid van bepaalde diensten dwingen je eigenlijk om een wat strakkere huishouding te hebben in je IT setup. (of je investeert flink zodat je het breed kunt laten hangen)

Zonder te hoeven te wachten op een reactie van je provider kan al een kleine zere vinger leggen bij steam. Er zit 0,0% bandbreedte management op dit programma. Als je dit aan banden kunt leggen zou het voor de router/modem en andere gebruikers een stukje werkbaarder moeten zijn.

Iets als in de trent van NetLimiter of iets vergelijkbaars.

En het aantal verbindingen in bvb een torrent zoals je al aan gaf geld in zijn totaal. Gezien het feit dat je vrij snel problemen hebt met torrents doe ik een gokje en vermoed ik dat je modem (gezien de leeftijd) maximaal +/- 256 connecties tegelijk aan kan. Een gemiddelde pc trekt al vrij snel 10 tot 20 connecties open, telefoons en tablets komen daar ook in de buurt... wifi printer hier, nest thermostaat daar en je zit al vrij snel op 50 tot 150 connecties. Er hoeft dan maar een programma gestart te worden die een soort van torrent techniek gebruikt (warcraft, utorrent, any game these days) en je modem/router kan de connecties niet bij houden en begint onzin uit te braken. (er van uitgaande dat de techniek zijn best doet om daadwerkelijk werkbaar tot de maximale hoeveelheid connecties te komen waarvoor ze meestal niet ontworpen waren)

Een goede modem en een fatsoenlijke router zijn de backbone van je netwerk als je iets van prestaties verwacht op het gebied van het internet.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
Raven schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:26:
[...]

Dat degelijke valt ook wel mee, een simpel single-core Atom systeempje van 5 jaar oud met 1GB RAM kan al heel wat, doet hier al heel lang uitstekend zijn werk na welgeteld één htk-router te hebben gehad :P

@TS: Misschien een idee om Zelfbouw project: Firewall / Router / AP (PfSense) eens door te lezen ;)
En mijn bakkie houd t niet bij als ik mijn verbinding vol begin te trekken met torrents terwijl snort ingeschakeld is (nu dus perm uit). Max 120mbit dan en constant 100% cpu load. Heb 200mbit van ziggo en de pfsense doos is er een met een atom dualcore en 2gb ram. Draait dan wel met goedkope nics dus daar valt misschien winst te behalen.

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 16:11

hilgo

Clear your mind of can't.

sHELL schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:14:
[...]

Zonder te hoeven te wachten op een reactie van je provider kan al een kleine zere vinger leggen bij steam. Er zit 0,0% bandbreedte management op dit programma. Als je dit aan banden kunt leggen zou het voor de router/modem en andere gebruikers een stukje werkbaarder moeten zijn.
Ik kan in Steam gewoon onder Settings -> Downloads de max. download snelheid instellen dus er zit wel iets in tegenwoordig.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsert
Ziggo wil het niet vervangen om meerdere niet relevante redenen als "je kan niet zomaar een monteur laten komen", "ik ben niet bevoegd" en "ik gooi nu de hoorn er op als u nog een keer vraagt waarom ik u de technicolor niet kan leveren".

Is het zo dat als ik een modem/router koop deze plug en play kan gebruiken met Ziggo, of zit ik tot het eind van jaar vast aan deze clowns tot eindelijk iemand glasvezel aanbiedt in dit dorp en we overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Bakfietsert schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:26:
Ziggo wil het niet vervangen om meerdere niet relevante redenen als "je kan niet zomaar een monteur laten komen", "ik ben niet bevoegd" en "ik gooi nu de hoorn er op als u nog een keer vraagt waarom ik u de technicolor niet kan leveren".

Is het zo dat als ik een modem/router koop deze plug en play kan gebruiken met Ziggo, of zit ik tot het eind van jaar vast aan deze clowns tot eindelijk iemand glasvezel aanbiedt in dit dorp en we overstappen?
Je hebt een technisch probleem en een verouderde modem, die in bruikleen is van de provider.
Nee, je kunt geen andere modem gebruiken hiervoor, deze moet e provider leveren.

In dat geval in gebreken stellen voor het niet (compleet en functioneel) leveren van de dienst, te weten de feitelijke dienst die gekoppeld is aan de geleverde verouderde hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TweakMaster schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:08:
[...]

En mijn bakkie houd t niet bij als ik mijn verbinding vol begin te trekken met torrents terwijl snort ingeschakeld is (nu dus perm uit). Max 120mbit dan en constant 100% cpu load. Heb 200mbit van ziggo en de pfsense doos is er een met een atom dualcore en 2gb ram. Draait dan wel met goedkope nics dus daar valt misschien winst te behalen.
Als ik op dat router-pctje een 1000mb.bin download naar /dev/null haalt ie met geen noemenswaardige CPU load max 80MBps via een Gb-verbinding van Tweak. Waarschijnlijk wordt de snelheid gelimiteerd door niet geoptimaliseerde instellingen, zie bijv, https://fasterdata.es.net/host-tuning/nic-tuning/ en http://blog.serverfault.c...rmance-tuning-intel-nics/ , dit met Intel's welbekende 82574L.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
TweakMaster schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:08:
[...]

Hier een oude Astaro met nu nog Zeroshell (vanmiddag PfSense installeren) op 180/18 van Ziggo en haal hier met speedtest 182/19 op een Pentium 4 van 2.4Ghz singlecore die nog nooit boven de 3% gebruik is gekomen ;)
Ook met torrenten 2300 verbindingen gemaakt en de load zat rond de 2%.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Raven schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:26:
[...]

Zelfbouw is leuk als je nog ergens een verouderde PC hebt staan, en stroomkosten niet veel uit maken.

Maar puur op economische basis kan er weinig tegen een EdgerouterX van 5 tientjes of een edgerouter van 9 tientjes concurreren.
Past ook nog een makkelijk op de plank naast of onder je modem.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Welke stroomkosten? :P

http://ipc.msi.com/product/pages/ipc/IM-945GSE-A.html + 1GB geheugenmodule + CF-geheugenkaart + CF->PATA reader en picolcd in de behuizing zuipt zo rond de 15W, oftewel ~€30 per jaar. Het AR9380 wifi-kaartje zat er toen volgens mij nog niet in.

Vind dat wel meevallen, 't is niet zo heel veel meer dan de hedendaagse routers.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Nouja, 15w is nog altijd meer dan 2x zo veel als de 7w van een EdgerouterLite.

Daarom, als je de hardware al hebt, dan is pfsense leuk, maar als je die ook nog eens moet gaan aanschaffen dan ben je met een Edgerouter goedkoper uit.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
Ding van mij doet 25w onder load. En de hoge cpu load is alleen met snort ingeschakeld. Met snort uit trek ik de 200mbit ook vol zonder noemenswaarde cpu load als ik een enkel beatand download. Met 20 torrents die samen 200mbit voltrekt zit ik op 10 tot 20%.
Binnenkort maar eens kijken of mijn oude fileserver het beter doet. Cpu daarop is een amd e350.

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Sinds mijn overstap op Ziggo klapte mijn verbinding er ook om de haverklap uit door torrents.
Ik heb dat opgelost door de ubee modem in bridge mode te laten zetten en er een simpel TP-Link router achter te hangen.
Sindsdien stabiel als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsert
unfor schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:54:
Sinds mijn overstap op Ziggo klapte mijn verbinding er ook om de haverklap uit door torrents.
Ik heb dat opgelost door de ubee modem in bridge mode te laten zetten en er een simpel TP-Link router achter te hangen.
Sindsdien stabiel als een huis.
Staat ie normaal niet ik bridge mode dan? Heb alleen een modem van ziggo met daar achter een eigen router, nog nooit iets gehad zonder router. Heb ook getest of ik internet had rechtstreeks vanuit het modem maar toen bleef het welbekende gele driehoekje met uitroepteken op het netwerk icoon staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Je kunt je modem in bridgemode laten zetten door klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Maar enkel als je een modem/router hebt van Ziggo. De TS heeft enkel een modem van het model heel oud. Deze bevat geen router functie ;)

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Mjah, zou gewoon ff bellen met ziggo naar aanleiding van dit topic dat ik net las.
https://community.ziggo.n...-modem-evm3200-ruilen-791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsert
sHELL schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:40:
Mjah, zou gewoon ff bellen met ziggo naar aanleiding van dit topic dat ik net las.
https://community.ziggo.n...-modem-evm3200-ruilen-791
De klantenservice aan de telefoon was bar slecht en er kon onder geen onder geen enkele voorwaarde een modem vervangen worden. Daarna op het forum gezet en een contactformulier ingevuld en binnen een dag was een nieuwe Cisco router/modem combinatie binnen.

Het internte werkt nu prima, volle snelheid en met alle devices tegelijk :) het is dus mooi opgelost zo!

bedankt voor de hulp allemaal, ik ben er ook wat wijzer van geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Bakfietsert schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:43:
[...]

bedankt voor de hulp allemaal, ik ben er ook wat wijzer van geworden!
Nice! Thx voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Breezers schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:40:
[...]

Je hebt een technisch probleem en een verouderde modem, die in bruikleen is van de provider.
Nee, je kunt geen andere modem gebruiken hiervoor, deze moet e provider leveren.

In dat geval in gebreken stellen voor het niet (compleet en functioneel) leveren van de dienst, te weten de feitelijke dienst die gekoppeld is aan de geleverde verouderde hardware
Hoe dat zo?

Provider levert een modem die alle huidige snelheden die Ziggo aanbiedt (aan thuisgebruikers) prima aankan. Ziggo heeft hem nooit WiFi beloofd, daarvoor heeft hij zelf een (gare, low-end) router gekocht.

Gewoon router vervangen en klaar toch, heeft Ziggo niets mee te maken. Sowieso, lees willekeurig topic hier op GoT over mensen met een Ziggo modem/router. Eerste wat iedereen aanraadt is om gelijk dat ding in bridge mode te zetten (waarmee het zelfde functionaliteit krijgt als geval wat TS heeft) en een andere router ernaast te hangen 8)7

Edit:
Maar goed, TS heeft hard genoeg geklaagd om het toch voor elkaar te krijgen. Als iedereen blij is prima, maar ik ga me te pletter lachen als hij op gegeven moment willekeurig ander probleem heeft en men aanraadt dat ding in bridge mode te zetten :+
Wat ik overigens in de regel af zou raden, maar het hangt maar af van het probleem en de situatie

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 05-06-2015 17:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
dion_b schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:42:
[...]

Hoe dat zo?

Provider levert een modem die alle huidige snelheden die Ziggo aanbiedt (aan thuisgebruikers) prima aankan.
Nee, dat heb je dus verkeerd, deze oudere modem kan dat dus niet aan en o.a. daarom worden alle modems omgewisseld. (lees up-down # kanalen en crashes bij limiet) Alle oudere modems worden geleidelijk omgeruild.
[...]

Ziggo heeft hem nooit WiFi beloofd, daarvoor heeft hij zelf een (gare, low-end) router gekocht.
Ziggo ruilt actief alle modems om voor WiFi (FON) functionaliteit en alle nieuwe klanten krijgen wel WiFi ....Er staat toch niet in de voorwaarden dat hij geen low end apparatuur mag gebruiken ? Het probleem is waarschijnlijk het totaal aantal simultane connecties bij normaal gebruik die de modem laar crashen, dus kan hij niet de dienst normaal gebruiken.
[...]

Gewoon router vervangen en klaar toch, heeft Ziggo niets mee te maken
Natuurlijk ! Ziggo levert de modem en als je problemen hebt moet je die zelf vervangen en daar heeft Ziggo niets mee te maken.... lekker advies geef je dan 8)7
[...]
. Sowieso, lees willekeurig topic hier op GoT over mensen met een Ziggo modem/router. Eerste wat iedereen aanraadt is om gelijk dat ding in bridge mode te zetten
Het internet is wel wat groter dan Tweakers en echt niet geeft iedereen dit direct aan, maar bij specifieke applicaties of (on)mogelijkheden kan een technische persoon dit in bridge laten zetten, maar om nu meteen bij elk topic te roepen dat deze in bridge gezet moet worden is een kansloos advies ;w
[...]

(waarmee het zelfde functionaliteit krijgt als geval wat TS heeft) en een andere router ernaast te hangen 8)7
Dus ...? dit is helemaal niet de vraagstelling geweest, je gaat nu de TS adviseren om het probleem te omzeilen, kosten te maken voor hardware en deze nieuwe modem mag hij van jou ook nog zelf gaan beheren ?....right |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Breezers schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:09:
[...]

Nee, dat heb je dus verkeerd, deze oudere modem kan dat dus niet aan en o.a. daarom worden alle modems omgewisseld. (lees up-down # kanalen en crashes bij limiet) Alle oudere modems worden geleidelijk omgeruild.
Ziggo is bezig de oude EuroDOCSIS 2 modems te vervangen ja. Dit is gewoon een EuroDOCSIS 3 modem die 8 down en 4 upstreamkanalen aankan en daarmee prima 200Mbps (en misschien tikje sneller) kan doen. Waar jij het over hebt zijn die oude Arris dinosaurussen die inderdaad theoretisch max rond de 40Mbps aankunnen en in praktijk met geluk de helft daarvan.
[...]

Ziggo ruilt actief alle modems om voor WiFi (FON) functionaliteit en alle nieuwe klanten krijgen wel WiFi ....Er staat toch niet in de voorwaarden dat hij geen low end apparatuur mag gebruiken ? Het probleem is waarschijnlijk het totaal aantal simultane connecties bij normaal gebruik die de modem laar crashen, dus kan hij niet de dienst normaal gebruiken.
Hij geeft aan dat het probleem pas bestaat sinds hij z'n oude, erg beperkte Belkin omwisselde voor de Sitecom. Dat klinkt niet als een modemprobleem maar een routerprobleem.
[...]

Natuurlijk ! Ziggo levert de modem en als je problemen hebt moet je die zelf vervangen en daar heeft Ziggo niets mee te maken.... lekker advies geef je dan 8)7
Die modem heeft er geen drol mee te maken, zoals overduidelijk zou zijn geweest als er een fatsoenlijke router aan gekoppeld werd.
[...]

Het internet is wel wat groter dan Tweakers en echt niet geeft iedereen dit direct aan, maar bij specifieke applicaties of (on)mogelijkheden kan een technische persoon dit in bridge laten zetten, maar om nu meteen bij elk topic te roepen dat deze in bridge gezet moet worden is een kansloos advies ;w
Eens, maar lees een willekeurig topic op GoT erop na waar iemand met een Ziggo modem met WiFi problemen heeft. Gelijk meerdere mensen die - volstrekt los van of het iets met genoemde problemen te maken heeft of niet - dat aan gaan raden :X
[...]

Dus ...? dit is helemaal niet de vraagstelling geweest, je gaat nu de TS adviseren om het probleem te omzeilen, kosten te maken voor hardware en deze nieuwe modem mag hij van jou ook nog zelf gaan beheren ?....right |:(
Je leest me verkeerd. Ik vind deze nieuwe prima (nouja, het blijft technisch brak om modem en WiFi AP te combineren aangezien beste plek voor de een vrijwel per definitie slechtste plek is voor de ander), en vind vooral dat hij het nu hij het heeft gewoon moet gebruiken. Maar ik refereer hier weer naar de hordes mensen die gelijk "BRIDGE MODE!!!!" roepen zodra iemand met zo'n modem/router voorbij komt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsert
b
dion_b schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:29:
Hij geeft aan dat het probleem pas bestaat sinds hij z'n oude, erg beperkte Belkin omwisselde voor de Sitecom. Dat klinkt niet als een modemprobleem maar een routerprobleem.
Ik weet niet of ik het onduidelijk heb verwoord, maar het probleem was er al met alle routers. Dat is de reden dat ik de router tot drie keer toe vervangen heb over de jaren.

En laten we eerlijk zijn, niemand van mijn vrienden of kennissen heeft een router duurder dan 80 euro. Deze hebben ook geen van allen last van dezelfde problemen als ik had ook al maken zei veel intensiever gebruik van internet... Dus om de sitecom/belkin/nogmaals sitecom router, hoe brak deze ook mag zijn, aan te wijzen als de boosdoener vind ik nog steeds heel raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

*barf*

Het probleem is opgelost en bevestigd mijn persoonlijke ervaringen met vergelijkbare problemen in het verleden.

Akkoord... technish gezien is hij er niet echt op vooruit gegaan en in onze ogen heeft hij nog steeds "mwha... meh" apparatuur. Maar hij heeft nu wel apparatuur in huis dat voor een normale consument werkt zoals het hoort. (en daar betaald hij volgens mij ook voor, het is triest dat wij op GoT de oplossing moeten aanreiken terwijl zijn provider dat al jaren geleden had moeten doen)
Ik geloof niet dat hij om een uber oplossing vroeg die zijn netwerk een veelvoud beter zou maken.
Trouwens... de oplossing is zover nog gratis ook, wat wil je nog meer?

[ Voor 5% gewijzigd door sHELL op 06-06-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik zou hier even graag op verdergaan.

Ik heb een gelijkaardig probleem.
Telkens ik of mijn vriendin beginnen te downloaden valt onze volledige internet in huis weg.
Enkel het downloaden gaat nog.

Dit via kabel en wifi.
Er zitten ook wel powerlines tussen want de inkomende router van telenet staat in de garage. Woonkamer met alle electronica staat op het 1ste verdiep.

Iemand een idee aan wat dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:38
Tja buiten de onzinnige adviezen en niet ter zake doende dingen die in dit topic zo ter sprake komen is het heel simpel (enkele goede adviezen daargelaten).

Afgezien dat je niet verteld waar je mee download (nzb, torrent of gewoon je browser) ligt het natuurlijk voor de hand dat als je je internet verbinding dicht trekt met een zware download er voor de rest niets overblijft.
Als je ofwel de upload kanalen ofwel de download kanalen voltrekt zullen beiden verstopt raken voor ander verkeer.

Het is niet voor niets dat alle torrent downloaders mogelijkheden ingebouwd hebben de bandbreedte die ze inpikken te beperken.

Heeft allemaal niets met modems en routers te maken al kunnen die uiteraard de eerste bottleneck worden, maar als dat niet het geval is dan is gewoon je maximaale internet snelheid die bottleneck.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Ik heb ondertussen al de unlimiter geinstalleerd op het vrouwke haar laptop.
Het is voornamelijk bij het kijken van popcorntime.

Ondertussen die zijn max download verandert naar 150kbps.
Het helpt een beetje, maar niet voldoende..

Ik lag ook ergens over het aantal poorten/seeders te gaan beperken, iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:38
seeders?
Dat klinkt als torrents.
welke torrent programma gebruikt je?
Meestal kun je bij instelling gewoon de maximale upload en download instellen.
Zorg ervoor dat die duidelijk aximale internetspeed liggen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Bij popcorntime hé?
Bij het programma zelf kan je niks instellen, moet je met een apart programma doen.
Pagina: 1