Mijn Volcano 2 ervaring

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb mijn TT Golden Orb vervangen door een TT Volcano II koeler. Ik ben er dik te vreden over. Mijn cpu core temp (celly 566 @ 850 1,8V) werd met orb 50 graden en nu zo'n 40 graden (bijde full load). Bij bijde had ik er gewoon goedkope pasta van de electro boer op. Lawaai is iets harder maar koelt wel een stuk beter. De prijs van de volcano II is ook leuk F 35,- bij mycom :) 1 nadeel: de volcano is erg hoog waardoor ik in mijn abit be6-II nog maar 1 reepje geheugen kan plaatsen. Geluk dat ik een reepje van 256 mb heb :) Conclusie: Als je een goede goedkope koeler voor AMD of Intel wil hebben is dit een goede keuze.

Plaatje: http://www.thermaltake.com/images/products/VOLCANO2.gif

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

klopt alleen zet in plaats van die standaard fan eens een delta erop ....kan je lachen >:)

Ik had ook een vulcanoII met een delta en dat ding koelde me toch een partij daar werd je niet goed van .
Alleen het geluid :(

Turn it off and on again.

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 02:26

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Wow heb je zo'n goede airflow in je case dan ? Ik zou al blij zijn als mijn celly 566@850 40 graden idle was ! Als ik Unreal Tournament speel word hij binnen een paar seconde 60 graden en daar blijft ie zo'n beetje hangen... Ik heb de fan die erop zat omgedraaid, dat scheelde wel een graad of 7.

• jhead22
  • Niet online
Ik heb gewoon voorin een blowhol fan van 8 cm die koude lucht in de kast blaasd en achter 2 stuks (langzame) die de lucht er uit zuigen. En dan nog de fan in mijn voeding die de lucht naar buiten zuigt.

Ik merk trouwens heel weinig verschil tussen idle en full load... Mischien 1 a 2 graden

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 17:25 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
klopt alleen zet in plaats van die standaard fan eens een delta erop ....kan je lachen >:)

Ik had ook een vulcanoII met een delta en dat ding koelde me toch een partij daar werd je niet goed van .
Alleen het geluid :(
Tja een delta is gelijk een stuk duurder en dan kan je na een week opgenomen worden in een gekke huis van wege krankzinnigheid door chronische geluids overlast :)

Ik zocht juist een goede koeler die niet zo gek duur is en ook nog een beetje stil is.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:18

TGEN

Hmmmx_

Probeer eens een paar uur 3dmark2k+1 te draaien, en meet dan nog eens. Dan zal de temperatuur wel wat hoger liggen. Enne, goed werk herman! (;)) Meer CFM out is beter, alsje het andersom had geaan lag de temp gok ik rond de 45graden :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Ik merk trouwens heel weinig verschil tussen idle en full load... Mischien 1 a 2 graden
Zo weinig???
Ok verschillen als 40 naar 60 is wel erg veel....
Bij mij (duron 700 met supper orb) ong 8°...
Je hebt zeker vette airflow :9~

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 22:23 schreef TGEN het volgende:
Probeer eens een paar uur 3dmark2k+1 te draaien, en meet dan nog eens. Dan zal de temperatuur wel wat hoger liggen. Enne, goed werk herman! (;)) Meer CFM out is beter, alsje het andersom had geaan lag de temp gok ik rond de 45graden :).
Kep de hele dag het koetje draaien :) En als ik ga cssen met koetje gewoon aan dan is ie na 4 uur nog steeds dezelfde temperatuur. ALleen als de kamer temp stijgt zie ik dat ook terug bioj de temp van de celly.
Ik meet de temp met de sensor die in de cpu zelf zit met het progie wat abit bij het mobo leverder.

Meer CFM out is beter, alsje het andersom had geaan lag de temp gok ik rond de 45graden :).

Wat bedoel je hiermee ? Doe ik iets verkeerds ?

Verwijderd

`ff btw
Waar is die Volcano2 te krijgen en hebben ze daar misschien ook FAN ducts???
(jaja zoŽn ding dat je een casefan op je blokje kan zetten)

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 22:32 schreef kwweetnix het volgende:
`ff btw
Waar is die Volcano2 te krijgen en hebben ze daar misschien ook FAN ducts???
(jaja zoŽn ding dat je een casefan op je blokje kan zetten)
Als je het eerste bericht iets beter had gelezen had je t gezien :) Geeft niet.... Bij mycom verkopen ze de volcano II voor F 35,-
Dat andere ding weet ik niet.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:18

TGEN

Hmmmx_

Nee, je doet niets verkeerds hoor :)

Alleen e dnet client zorgt niet voor een 'echte' full load. DNETC doet alleen een beperkt aantal types van operaties, en belast niet de gehele proc. Een spel daarentegen wel.

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Tja een delta is gelijk een stuk duurder en dan kan je na een week opgenomen worden in een gekke huis van wege krankzinnigheid door chronische geluids overlast
Valt wel mee hoor :9

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Om eerlijk te zijn, ik vind de performantie toch niet zo spectaculair. Ik heb hier een dual 400@552 op 2.25V, da's zowat 10W per cpu meer dan een cel566@850 op 1.8V en die blijven met Fop32-1 koelers op 37°C en 38°C full load.
Temperatuursgestuurd blijven ze op 39°C en 41°C en maken ze samen minder geluid dan de idle spin van mijn hd (die trouwens één van de luidste is, die je kan vinden, een quantum vuurbal plus KA 18.1Gig :( ) en 4*80mm casefans op 7V (die trouwens samen ook minder geluid maken dan die hd :( )

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Is zo'n volcanotje ook op een coppermine PIII te plaatsen? Volgens mij gaat mijn core dat niet echt leuk vinden. Ach.... en anders wacht ik wel tot ik een Koolance case kan bestellen, dat is wel zo relaxed! :P

• jhead22
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 00:23 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
Is zo'n volcanotje ook op een coppermine PIII te plaatsen? Volgens mij gaat mijn core dat niet echt leuk vinden. Ach.... en anders wacht ik wel tot ik een Koolance case kan bestellen, dat is wel zo relaxed! :P
Celleron 2 = coppermine... Past dus perfectos.
Pagina: 1