Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple Macbook Pro 2015

Pagina: 1
Acties:

• MarkGM14
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-11 09:40
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Kan ik een zelf een macbook pro 2015 upgraden met opslag. Ik had gelezen dat het geen normale ssd was maar een speciaal soort ssd. Maar heeft iemand enig idee hoe dat moet en of het uberhaupt kan.

Groetjes

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

normaal ssd 2015, geen idee :*)

[ Voor 56% gewijzigd door SYQ op 25-05-2015 17:31 ]

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 22:22
De nieuwe macbooks hebben een speciale SSD en zijn nog niet te vervangen.

Meer informatie kan je hier vinden; http://arstechnica.com/ap...upgrade-the-2015-macbook/

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb ergens gehoord dat je die ssd alleen kan vervangen door een "speciale" Apple SSD, en die zijn heel duur...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48

OgWok

U.N.C.L.E.

Het is jammer dat zit er "voorlopig" niet in. Is een "speciale" SSD. Tzt. zal er wel een bedrijf komen die ze wel gaat maken. Maar ja, de prijs zal altijd hoger zijn.

Ja, we hebben het eerder gezien: Quantum SCSI HD's "made for Apple" en de Superdrive van Apple die je nodig had om DVD's te branden (OS 9).......

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Jorishc
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06-2023
Misschien hoort mijn vraag hier niet.. maar ik wil ook een Macbook Pro aanschaffen. Het gaat om deze versie: http://store.apple.com/us...uct=MJLT2LL/A&step=config

Nu vraag ik mij af of je het verschil echt zal merken in processor? Ik twijfel namelijk of ik hem moet upgraden.. Heeft hier iemand verstand van?

Verwijderd

MarkGM14 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:29:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Kan ik een zelf een macbook pro 2015 upgraden met opslag. Ik had gelezen dat het geen normale ssd was maar een speciaal soort ssd. Maar heeft iemand enig idee hoe dat moet en of het uberhaupt kan.

Groetjes
Als het puur om extra ruimte gaat, is dan een stukje externe opslag via thunderbolt o.i.d. niet iets voor jou?
Jorishc schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:36:
Misschien hoort mijn vraag hier niet.. maar ik wil ook een Macbook Pro aanschaffen. Het gaat om deze versie: http://store.apple.com/us...uct=MJLT2LL/A&step=config

Nu vraag ik mij af of je het verschil echt zal merken in processor? Ik twijfel namelijk of ik hem moet upgraden.. Heeft hier iemand verstand van?
Ligt er aan wat je ermee wil doen, ga je zware videobewerking doen dan zal je het wellicht merken.
Bij het normaal gebruik, beetje internetten, filmje kijken etc zal je echt geen noemenswaardig verschil ondervinden. Ik heb een macbook uit 2011 waar ik zelf een SSD in gezet heb, dit ding is nog steeds sneller dan snel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 13:46 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48

OgWok

U.N.C.L.E.

Jorishc schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:36:

$200 voor een snellere CPU? Dat zou het mij niet waard zijn; denk ook niet dat je er veel van gaat merken. Zeker zal je in een benchmark programma op grafieken kunnen zien dat de duurdere sneller is, maar in real life?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Jorishc
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06-2023
Bedankt voor jullie reacties! Illustrator en Photoshop zijn de zwaarste programma's voor mij. Video bewerking verder niet dus ik denk ook dat het mee zal vallen en het de moeite niet waard is.

Ik heb ook een Macbook uit 2011 i7 2,4ghz 8 gb intern. Kon er altijd mega goed mee werken alleen heb nu problemen dat het toetsenbord en muis soms niet werkt.. Waardoor ik de laptop opnieuw moet opstarten.

• nverlaan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-02-2024
Hi,

Ik overweeg de macbook pro 13-inch: 2,7-GHz Retina-display (2015) aan te schaffen, echter ben ik op zoek naar een passende config voor thuisgebruik.

*knip* Daarvoor heb je natuurlijk je eigen topic lopen. Hijacken doen we hier niet aan.

[ Voor 54% gewijzigd door br00ky op 08-06-2015 20:42 ]

Pagina: 1