Telefoon pingen zoals Peter R. De Vries.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarkout
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo , Ik keek laatst naar de nieuwe tv programma van Peter R. De Vries. "Internetpesters aangepakt."
In de tweede aflevering kwam er een privé detective aan bod die een telefoon kon "pingen" en dus de locatie van een mobiele telefoon achterhalen.

Naar mijn weten is dit alleen mogelijk voor Justitie/AIVD ?
Kan iemand een paar technische termen erin gooien want het werd natuurlijk niet technisch uitgelegd in het programma. In het programma zeiden ze dat ze een "onzichtbare bericht" sturen naar de mobiele telefoon (Data packet ?). En dan door de response de locatie kunnen achterhalen. Oftwel hetzelfde als normaal pingen maar dan voor mobieltjes.

De programma is hier te vinden. De site werkte voor mij zelf niet dus Ik kan niet zeggen rond welke tijdfragment de betrefende fragment start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Lijkt me onzin, het is vrij illegaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:14
Is zeker mogelijk, beetje googlen en je vind genoeg info, interessant info: https://github.com/SecUpw...Detector/wiki/Special-SMS

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
The-Source schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:36:
Is zeker mogelijk, beetje googlen en je vind genoeg info, interessant info: https://github.com/SecUpw...Detector/wiki/Special-SMS
Dat heeft er dus weinig mee te maken. Je kan er geen locatie mee onttrekken. Als je zonder toegang te hebben tot het provider netwerk de locatie van een telefoon wil achterhalen moet je dat buiten het netwerk om doen, of door middel van terugmelding. Er is geen standaard methode om een onzichtbaar bericht te sturen en dan de telefoon GPS coördinaten terug te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 12:38
Je kunt via een tracert toch zien welke routes hij afgelegd heeft? Ik denk dat ze dan zien welke zendmast het geweest is en dus ook weten welk gebied deze dekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:06

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maaark schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:44:
Je kunt via een tracert toch zien welke routes hij afgelegd heeft?
Dan moet je het IP-adres van de telefoon weten (en dat heeft dan weer niets te maken met een SMS sturen).
Ik denk dat ze dan zien welke zendmast het geweest is en dus ook weten welk gebied deze dekt?
Nee, dat denk ik niet. Een zendmast zou je alleen in een traceroute te zien krijgen als er een hop (een router/gateway) in elke zendmast zit. Dat hoeft niet per se zo te zijn: zou best gewoon switched kunnen zijn.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is altijd met van die prive detectives op tv, had ook ooit in een programma gezien dat eentje je ipadres invulde op een of andere site en dan kon hij zien waar je woonde. Aangezien het niet Google maps was, geloof ik daar ook weinig van. Waarschijnlijk zocht hij gewoon de adresgegevens van de internetprovider op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Several of the individual pieces of this GSM hack have been displayed before. The ability to decrypt GSM’s 64-bit A5/1 encryption was demonstrated last year at this same event, for instance. However, network operators then responded that the difficulty of finding a specific phone, and of picking the correct encrypted radio signal out of the air, made the theoretical decryption danger minimal at best.

Naturally this sounded like a challenge.

Working the audience through each step of the process, Nohl and OsmocomBB project programmer Sylvain Munaut demonstrated the way in which GSM networks exchange subscriber location data, in order to correctly route phone calls and SMSs, allows anyone to determine a subscriber’s current location with a simple Internet query, to the level of city or general rural area.

Once a phone is narrowed down to a specific city, a potential attacker can drive through the area, sending the target phone “silent” or “broken” SMS messages that do not show up on the phone. By sniffing to each bay station’s traffic, listening for the delivery of the message and the response of the target phone at the correct time, the location of the target phone can be more precisely identified.
Dit ging dan daadwerkelijk om het afluisteren, maar ik gok dat die gast dezelfde tussenstap heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:40
johnkeates schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:43:
Dat heeft er dus weinig mee te maken. Je kan er geen locatie mee onttrekken. Als je zonder toegang te hebben tot het provider netwerk de locatie van een telefoon wil achterhalen moet je dat buiten het netwerk om doen, of door middel van terugmelding.
In 99,99% van de gevallen is dit inderdaad de takeaway message. De reden waarom deze 'stealth SMSes' worden ingezet is dan ook om log records in het backend van de telco te genereren.

En dan heb je een mastlocatie. Door de werking van het radiospectrum kun je dan alleen in globale zin bepalen waar iemand was.

Hoe dat vervolgens in het programma van Peter R. de Vries past ben ik wel benieuwd naar; immers kun je als particulier/bedrijf zijnde de bijbehorende logrecords helemaal niet opvragen.

Misschien dat je een acknowledgement op je SMS'je kunt krijgen, maar dat vertelt je enkel of een telefoon bereikbaar is, meer niet.
Er is geen standaard methode om een onzichtbaar bericht te sturen en dan de telefoon GPS coördinaten terug te laten sturen.
Nou, dat is ook niet helemaal waar. RRLP voorziet wel degelijk in die mogelijkheid, en ik meen wel eens te hebben gelezen dat het proefondervindelijk (sample set onbekend) nog scheen te werken ook. Maar dat gaat je niet lukken over een telecomnetwerk dat je niet zelf beheert.
Yemoke schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:31:
Dit ging dan daadwerkelijk om het afluisteren, maar ik gok dat die gast dezelfde tussenstap heeft gebruikt.
Dat is opzich een interessante optie, maar volgens mij gooit 3G/4G een hoop roet in het eten (en je bent beperkt tot passieve methodes).

[ Voor 11% gewijzigd door Thralas op 25-05-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Compizfox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:47:
[...]

Dan moet je het IP-adres van de telefoon weten (en dat heeft dan weer niets te maken met een SMS sturen).

[...]

Nee, dat denk ik niet. Een zendmast zou je alleen in een traceroute te zien krijgen als er een hop (een router/gateway) in elke zendmast zit. Dat hoeft niet per se zo te zijn: zou best gewoon switched kunnen zijn.
Het IP adres zit niet in de telefoon. Het IP adres blijft bij overschakelen van technologie (2G/3G/4G/WiFi) hetzelfde. En is er een vast punt in het netwerk nodig. Het 'ankerpunt' staat in de SGSN/S-GW. Vanuit daar gaat een tunnel naar de UE (telefoon/tablet).

Verder is er zonder legal intercept verbinding niet te zien waar een gebruiker zich bevind. Of je moet bij de provider zelf werken, met de juiste autorisaties en behoefte (bijvoorbeeld: storing/klacht om dit te onderzoeken) om de gebruiker lokatie te achterhalen. Het kan zelfs zover gaan dat de klant toestemming hiervoor moet geven om zijn eigen klacht te onderzoeken.

[ Voor 0% gewijzigd door Gillie op 26-05-2015 10:50 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Thralas schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:33:
Dat is opzich een interessante optie, maar volgens mij gooit 3G/4G een hoop roet in het eten (en je bent beperkt tot passieve methodes).
Dat is inderdaad waar, maar opzich zou het mogelijk kunnen zijn dat niet alle providers de aanwijzingen van zijn simpele oplossingen hebben doorgevoerd. Op piek momenten zou het dan logisch zijn dat 2G voor bellen of sms dan de voorkeur krijgt tegenover datagebruik via 3G. Wellicht doet je telefoon het zelf wel als je lage batterij hebt, om zo het meeste uit je bereikbaarheid te persen.

Ik heb werkelijk geen idee hoor of dat echt zo is, maar als iemand een telefoontje kan fixen uit deze lijst kunnen we het gewoon zelf proberen lol.

Wellicht zijn er opensource firmwares via android apparaatjes?

Of dit item was natuurlijk al ergens in 2011 geschoten als vette aflevering om te showen bij rtl poppetjes voor zijn nieuwe programma :P

[ Voor 10% gewijzigd door Yemoke op 25-05-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680385

Met een geroote Android telefoon met Xposed installer + Hushsms kan je stealth sms/ping sms versturen.

Maar met HushSMS kan je niet de locatie achterhalen omdat je toegang nodig hebt tot de provider. Peter R de Vries heeft misschien hulp gehad van iemand van de AIVD of iets dergelijks want de naam de de zogenaamde "privé detective" wordt niet genoemd ook komt hij niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:11
Misschien dat ze een wifi-ip kunnen achterhalen. Dat is misschien net makkelijker aan een bedrijf te koppelen.
Of ze hebben enigzins zitten te phishen, mailtje sturen met een site waar een banner in zit die je IP harvest en toegang tot locatie vraagt.
Best kans dat iemand dat doet als er staat "thuis-bezorgd wil u locatie? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 791081

Als ik het goed begrijp, moet je dus in ieder geval het telefoonnummer van iemand hebben, of kunnen ze je bv ook traceren via whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 791081 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:38:
Als ik het goed begrijp, moet je dus in ieder geval het telefoonnummer van iemand hebben, of kunnen ze je bv ook traceren via whatsapp?
Voor whatsapp heb je ook iemand z'n nummer nodig...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik heb bv whatsapp nog op mn oude nummer, heb nu een andere kaart met een ander nummer
Ryan, ik neem aan dat dit alleen gedaan kan worden met medewerking van een provider en door overheidsdiensten of een hele goede hacker?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 791081 op 07-07-2016 10:49 . Reden: commentaar tegenover de tweede reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kicken doen we niet binnen 24 uur

[ Voor 88% gewijzigd door The Wizard op 08-07-2016 10:55 ]

Pagina: 1