Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japio1978
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Beste Mede tweakers,

Afgelopen week heb ik een Lenovo 530S desktop gekocht met windows 8.1 besturingssysteem.
Installatie vlekkeloos verlopen, pc vond acuut het draadloze ziggo thuisnetwerk.
Echter bij het weer opstarten van de pc is hij alle netwerken kwijt, bij het zoeken van naar netwerken ziet hij enkel de wifi van de printer.Alle andere wifi verbindingen in omgeving zijn onzichtbaar voor pc.
Het lukt me niet om draadloze verbinding tot stand te brengen met de router, wat ik ook probeer.

Heb vervolgens de installatie over gedaan & de tot mijn verbazing vond hij wederom meteen alle netwerken.
Zoals het hoort verbinding gemaakt met onze router (wachtwoord & als standaard netwerk aangeduid) en alles deed het weer. Echter na een herstart hetzelfde probleem.

Op het thuisnetwerk heb ik telefoons,tablets, NAS, tv, audio aangesloten & geen van deze devices heeft dit issue.

Herkent iemand deze problematiek & heeft iemand hiervoor een oplossing?
Alvast hartelijk dank voor het advies of eventuele oplossing.

Mvg Jaap Verhagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Even de laatste drivers van de WiFi adapter op de Lenovo site downloaden en deze installeren? Weet je zeker dat de WiFi adapter aan staat? Kan je een keer met inSSIDer (gratis versie beschikbaar) een screenshot maken van wat je precies ziet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Mijn Asus N76VM (laptop) heeft exact hetzelfde probleem. Heb de interne Wifi-adapter vervangen door een volledig ander model, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Het probleem werd bij mij steeds erger. In het begin kwam het sporadisch voor dat de adapter geen netwerken meer vond (Windows herstarten was meestal de oplossing), maar dat kwam steeds vaker voor. Op een bepaald moment viel de netwerkadapter al na enkele seconden uit. Nu vindt hij de adapter gewoonweg niet meer.

Probeer het volgende eens:

1. Herstart de computer en wacht todat het probleem weer optreedt.
2. Ga dan naar netwerkcentrum --> adapterinstellingen en schakel de wifi-adapter uit (rechtermuisknop --> uitschakelen). Probeer de Wifi-adapter vervolgens op dezelfde manier terug in te schakelen.

Laat maar weten of dit lukt. Ik kon op mijn Asus de adapter niet meer terug inschakelen.

Als dat bij jou ook niet lukt, is dit hoogstwaarschijnlijk een probleem op het moederbord. Het toestel dus zo snel mogelijk opsturen in garantie in dat geval.

[ Voor 52% gewijzigd door Daan5000 op 25-05-2015 18:56 ]