Toon posts:

Welke onderdelen kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een een jaar geleden ongeveer een systeem in elkaar gezet, maar nu zou ik het systeem willen upgraden. GTA V speelt bijvoorbeeld niet vlekkeloos op mijn systeem, zelfs niet op medium settings.
Welke componenten kan ik het beste aanschaffen?

Ik zoek een?2
Het maakt mij niet zo zeer uit welke onderdelen er vervangen zouden moeten worden. Het gaat mij vooral om efficiëntie (lees: zo goedkoop mogelijk het meeste eruit halen). ?

Wat is je budget?
Dit hangt sterk af van de adviezen die ik krijg, maar €350 lijkt me een goede indicatie.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren, als het maar compatibel is met mijn huidige systeem.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Processor: Intel Core i5 3570K Boxed
Moederbord: MSI Z77A-G45
Videokaart: MSI N660Ti PE 2GD5/OC
HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Processorkoeling: Cooler Master Hyper 412S
Intern geheugen: Kingston HyperX PNP KHX1600C9D3P1K2/8G (8GB)
Voeding: XFX PRO650W

Doel: Ik wil spellen zoals GTA 5 vloeiend kunnen spelen op relatief hoge settings (hoeft geen ultra te zijn).

Alvast bedankt voor uw reacties!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:51
Als ik jou was zou ik kijken voor een nieuwe gpu, aangezien je cpu niet de bottleneck is bij recente games.
Als je persee bij Nvidia wilt blijven dan is een 970 gtx een prima gpu. Wil je voor bang for the buck gaan dan is een R9 290 een interessante kaart.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Ik zie hem niet in het lijstje staan. Maar een ssd is ook geen overbodige luxe.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:14

MsG

Forumzwerver

Als het om zo goedkoop mogelijk gaat, koop een leuke videokaart tweedehands. Ik heb ongeveer een jaar geleden een HD7950 voor 95 kunnen kopen, waar ik GTA V nu best prima mee kan spelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
pricewatch: XFX R9 290 4GB Double Dissipation Edition
pricewatch: Crucial BX100 250GB

Een SSD is de beste investering denk ik.
En dan op de 2e plaats een nieuwe videokaart.

TheS4ndm4n#1919

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
In mijn ogen heb je drie opties, aangezien inderdaad de videokaart de bottleneck is momenteel:

(1) Een 970 GTX aanschaffen (MSI / Asus / Gigabyte)
(2) Een R9 290 aanschaffen; wel een met aftermarket cooler zoals de Sapphire Tri-X
(3) Heel even wachten afwachten tot de nieuwe AMD R9 3xx kaarten worden uitgebracht.

De hierboven genoemde SSD is inderdaad erg prettig qua laadtijden, maar zal niks veranderen aan FPS in games. GTA 5 zal niet soepeler draaien hierdoor.

De HD7950 is een leuke midrange kaart, maar gezien je huidige 660TI en het budget dat je hebt zou ik een high-end kaart halen. Anders zou je wellicht in begin 2016 wéér moeten upgraden.. De videokaart komt echt op de eerste plaats, al is een SSD wel erg prettig in Windows en voor laadtijden :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
3 onderdelen aanbevolen:

1. Snellere videokaart
2. SSD
3. Meer geheugen

1. Neem wel een videokaart met 4GB gddr geheugen. 2GB is voor GTA5 aan de krappe kant.
2. SSD is ook een aanrader, niet strikt noodzakelijk, maar voor de laadtijden wel erg prettig.
3. 8GB ram moet opzich voldoende zijn, maar GTA5 lust wel een beetje ram. 16GB is aan te raden.

Met jouw budget zou ik aanschaffen:
- pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
- pricewatch: Crucial BX100 250GB
- Extra ram als je wat meer budget hebt, aangezien bovenstaande items je budget al verbruiken.

Je kunt natuurlijk ook 2e hands een leuke videokaart op de kop tikken. Dat is aan jou.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor de snelle reacties!
Ik weet waar ik naar moet gaan zoeken, dus er kan wat mij betreft een slotje op.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Wat is het geworden dan? :)

Mijn YouTube Channel

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
MsG schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:44:
Als het om zo goedkoop mogelijk gaat, koop een leuke videokaart tweedehands. Ik heb ongeveer een jaar geleden een HD7950 voor 95 kunnen kopen, waar ik GTA V nu best prima mee kan spelen.
Ik denk dat een 7950 niet een significante upgrade is tov een 660ti :9

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:14

MsG

Forumzwerver

Ik bedoelde het ook meer dat tweedehands een betere bang voor je buck optie is. Een jaar geleden was dat een prima kaart voor die prijs, nu kan je denk ik wel weer wat beters krijgen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1