Game PC 850-950

Pagina: 1
Acties:

• V1RT
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-03 20:30
Goededag,

Ik ga mijn huidige pc vervangen door een nieuwe. Het is de bedoeling dat deze in de slaapkamer komt en dus is "stilte" een van de belangrijkste eisen waaraan het systeem moet gaan voldoen. ik heb flink wat rondgekeken en een config op het oog maar ik zou graag van jullie advies willen of dit ook daadwerkelijk in de buurt van een stil systeem komt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem voornamelijk gebruiken om te gamen zowel mmo als offline games waarbij ik uiteraard graag leuke framerates wil hebben.
Verder wordt ie gebruikt om af en toe wat te streamen(zelf) en voor de normale zaken (office/internet/werk)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt tussen de 800 en 950 eu met een klein beetje uitloop omhoog, hierbij moet dan wel verzending worden meegenomen. Assembleren doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randzaken heb ik al (monitor/keybord/muis) echter als er budgetruimte over blijft zal de monitor vervangen gaan worden, maar dat lijkt er helaas niet op, ik kan namelijk nog een tijdje verder gaan op mijn Acer V233h.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet werkende systeem, Ik kan uit mijn oude systeem aantal fans,3x 1TB HDD,Fan controller, en evt voeding* eruit slopen.

*Even over mijn voeding, ik weet niet wat voor merk en hoeveel watt het is kan dat softwarematig achterhalen wat voor een ik heb? of moet ik het fysiek eruit halen en de kleine letters lezen?

[Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al jaren een AMD videokaart, namelijk een HD Radoen 5830.
daarvoor altijd een Nvidia gehad, ook nu wil ik een Nvidia i.v.m zuinigheid en overal betere prestaties op 1080 met de games dat ik wil spelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals al aangegeven is stilte belangrijk.

Ga je overklokken?
Nee.

Hieronder heb ik de config die ik nu zelf gevonden heb en zal eea toelichten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 267,-€ 267,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 105,95€ 105,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 500GB€ 173,95€ 173,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,70

-De core I5-4460 is denk ik voldoende om goed mee te gamen.

-Het gigabyte bord heeft de specs die nodig zijn voor mij en ook weer niet teveel extra's vooral het audio vind ik erg belangrijk(CS:GO), ik heb het ook gekozen omdat ik in de toekomst een tweede MSI GTX960 4GB erbij prik mocht die prijzen zakken i.v.m. AMD 300 serie

-MSI GTX960 4GB heb ik vooral gekozen omdat binnenkort AMD 300 serie uitkomt en ik niet de volle prijs wil betalen als over enkele weken de prijzen mogelijk omlaag gaan en vanwege de twin Frozr die volgens tests en gebruikers als erg stil bekend staat, ook heb ik gekeken naar tweede hands maar tot nu toe niks gevonden mijn prijs range, maar ook tweedehands is welkom.

-De SSD voor het OS+aantal games(GTA V/CS:GO en wat programma's) rest gaat op mijn 3x 1TB HDD.

-De kast is er eentje die als stil, goed en bang for the buck bekend staat dus die zet ik er graag in, vooral de stilte want het komt in mijn slaapkamer.

-zoals je ziet heb ik nog geen aftermarket koeler, heb de budget nog niet daarvoor want ik wil dit later gaan aanschaffen, ook hier wil graag advies ik wil mijn CPU gewoon lekker koel houden, ik kom dan automatisch uit op de be quiet! Dark Rock Pro 3, Maar ik ga niet overclocken dus 70 euro neertellen voor een aftermarket koeler is iets teveel van het goede.

-Geheugen heb ik gekozen op basis van eerdere adviezen.

Graag jullie input besparen graag, maar ik wil niet heel veel prestatie inleveren.
build wordt eind dit week aangeschaft--> fotos zullen volgen :)

Alvast bedankt!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 09:41
Voeding pricewatch: Antec VPF Series 450W , en qua GPU zou ik toch echt gaan voor een GTX970 of de AMD 290(x)

• V1RT
jeroenk13 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:03:
Voeding pricewatch: Antec VPF Series 450W , en qua GPU zou ik toch echt gaan voor een GTX970 of de AMD 290(x)
Die van jouw is niet modulair, wel goedkoper dat wel maar goed wat is de precieze verschil tussen deze twee buiten de 80 +?

en GPU, ik had al gekeken naar een 970 en 290 maar een 290 pakt toch veel stroom en je hebt pas baat bij die kaart op hogere resoluties dan 1920x1080 en de 970 vindt ik momenteel iets te duur omdat binnenkort de 300-amd serie uitkomt. Maar ik dacht dus koop ik nu 960 en in de nabije toekomst(als de prijzen gedaald zijn) upgrade ik mijn gpu of ik heb geluk en vind een tweedehands 970(niet te duur)

Misschien ook wel handig de games dat ik wil gaan spelen.
- GTA V
- CS:GO
- JC3
- Total War: Attila en co
- Overwatch

vanaf hier kan het denk ik grafisch zwaar worden..
- The Witcher 3
- Batman: Arkham Knight
- Assassin’s Creed
- Dying Light
- Battlefield Hardline
- Homefront: The Revolution

Edit*

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 369,95€ 369,95
1Fractal Design Define R5 Titanium Window€ 108,90€ 108,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
1Antec VPF Series 450W€ 46,02€ 46,02
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 928,67

voor ongeveer hetzelfde bedrag een 970 8)7

[ Voor 121% gewijzigd door V1RT op 25-05-2015 16:19 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

De V450 is inderdaad gedeeltelijk modulair en 80plus gold gecertificeerd. Daarnaast zijn de componenten wat beter en is de voeding wat stiller dan de VPF450. Al met al zijn geld wel waard als het budget er voor is.

Op zich vind ik de keuze voor een GTX960 niet zo vreemd in dit systeem maar ik vraag me af of een 2GB versie niet een logischer keuze is, vooral omdat je ook al half-half nadenkt over een toekomstige upgrade. Eventueel kan deze review/benchmark video je misschien helpen: GTX 960 4GB vs. 960 2GB Benchmark - Is it Worth It?. Conclusie is dat het in veel games weinig uitmaakt maar in sommige games wel veel verschilt, een en ander ook wat afhankelijk van de resolutie.

Intel stock cooler houdt de processor ook wel voldoende koel, het is geen stofzuiger maar wel duidelijk hoorbaar onder volle belasting. Voeding kan je niet softwarematig achterhalen, meestal is het voldoende om de kast even open te maken en een merk/typenummer te zoeken. Voedingen waar dat niet bij lukt zijn doorgaans ook niets waard.

Qua monitor vind ik de pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart nog steeds een aanrader, stukken beter dan het TN scherm dat je nu hebt maar wel ruim boven budget.

edit: als je er nog 3TB HDD opslag naast hebt kan je inderdaad beter die 250GB SSD nemen met een GTX970, een extra SSD kan je er altijd nog bijzetten en in prijs scheelt dat verder ook niet t.o.v. een 500GB SSD. Overigens zijn de verhalen over luidruchtige R9 290s vooral veroorzaakt door exemplaren met een reference cooler die een aardig imitatie doet van een opstijgend vliegtuig.

[ Voor 12% gewijzigd door Tribits op 25-05-2015 17:04 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 09:41
Als je dan toch voor de Gigabyte Sniper (Zwart-Groen) gaat, er is ook een groene limited edition variant van de MSI GTX970 pricewatch: MSI GeForce GTX 970 Gaming 100ME voor €2 meer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenk13 op 25-05-2015 17:22 ]

• V1RT
Tribits schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:48:
De V450 is inderdaad gedeeltelijk modulair en 80plus gold gecertificeerd. Daarnaast zijn de componenten wat beter en is de voeding wat stiller dan de VPF450. Al met al zijn geld wel waard als het budget er voor is.

Op zich vind ik de keuze voor een GTX960 niet zo vreemd in dit systeem maar ik vraag me af of een 2GB versie niet een logischer keuze is, vooral omdat je ook al half-half nadenkt over een toekomstige upgrade. Eventueel kan deze review/benchmark video je misschien helpen: GTX 960 4GB vs. 960 2GB Benchmark - Is it Worth It?. Conclusie is dat het in veel games weinig uitmaakt maar in sommige games wel veel verschilt, een en ander ook wat afhankelijk van de resolutie.

Intel stock cooler houdt de processor ook wel voldoende koel, het is geen stofzuiger maar wel duidelijk hoorbaar onder volle belasting. Voeding kan je niet softwarematig achterhalen, meestal is het voldoende om de kast even open te maken en een merk/typenummer te zoeken. Voedingen waar dat niet bij lukt zijn doorgaans ook niets waard.

Qua monitor vind ik de pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart nog steeds een aanrader, stukken beter dan het TN scherm dat je nu hebt maar wel ruim boven budget.

edit: als je er nog 3TB HDD opslag naast hebt kan je inderdaad beter die 250GB SSD nemen met een GTX970, een extra SSD kan je er altijd nog bijzetten en in prijs scheelt dat verder ook niet t.o.v. een 500GB SSD. Overigens zijn de verhalen over luidruchtige R9 290s vooral veroorzaakt door exemplaren met een reference cooler die een aardig imitatie doet van een opstijgend vliegtuig.
Hmm over de voeding klinkt het logisch, ik heb het in een build gezet samen met 250gb ssd en 970, bijna geen verschil in totaal prijs aangezien ik een goede kast betreft geluid zit ik dan wel goed :D
Denk dat ik dan toch met de VPF450 ga.

Die benchmark heb ik inderdaad gezien en de R9 290 valt voor mij sowieso af i.v.m. verbruik van energie dus dan automatisch naar Nvidia en ik ga geen hogere resolutie's hanteren dan 1080, dat kan de 970 makkelijk aan + settings op ultra tenminste dat is wat er staat op enkele benchmarks. En Ik had een budget opgezet van 300 euro voor mijn GPU maar aangezien ik op andere vlakken nauwelijks prestatie inlever maar wel geld voor terugkrijg ga ik toch voor de 970, dan maar even kut voelen als de 300 amd serie uitkomt en 970 zakt in prijs :+ maar goed daar hebben we GTA V voor >:)

Die 3TB HDD ga ik zeker gebruiken, een ervan is zelfs een sata-600 WD Black dus dat komt wel goed.
En de cpu koeler heb je idd gelijk over, dus daarom zit ik te twijfelen of ik niet meteen een aftermarket koeler moet aanschaffen ivm installatie gemak en of dat wel makkelijk kan met de kast.

Ja als ik een scherm erbij pak dan kom ik sowieso boven mijn budget uit, dus dat stel ik even uit en game ik verder op mijn oudere scherm, na verloop van tijd ook dan vervang ik mijn rand apparatuur, maar nu voldoet het.
jeroenk13 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:22:
Als je dan toch voor de Gigabyte Sniper (Zwart-Groen) gaat, er is ook een groene limited edition variant van de MSI GTX970 pricewatch: MSI GeForce GTX 970 Gaming 100ME voor €2 meer ;)
Held! _/-\o_ neem ik zeker mee!

**EDIT

Iemand verstand over voeding, pricewatch: Antec VPF Series 450W is slecht leverbaar, dus ik zoek een alternatief. ik heb er twee gevonden voor ongeveer hetzelfde prijs
1Cooler Master GM G550M€ 52,95€ 52,95
1Fractal Design Integra M 450W€ 54,90€ 54,90

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 Ik wil deze cpu koeler later aanschaffen, maar is die makkelijk te installeren?

[ Voor 20% gewijzigd door V1RT op 25-05-2015 20:32 ]

• V1RT
Iemand die mijn vraag over de voeding kan beantwoorden, wil namelijk morgenavond al bestellen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De GM heeft een wat mindere levensduur van de VPF, maar wat ik gehoord heb is dat hij het wel een jaar of 5 moet overleven.

pricewatch: Antec VPF Series 550W is wat beter te krijgen dan zijn 450w broertje.

Over de FD weet ik zo 123 niks, misschien moet je even in het voedingstopic zoeken.

People as things, that’s where it starts.

• V1RT
VasZaitsev schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:52:
De GM heeft een wat mindere levensduur van de VPF, maar wat ik gehoord heb is dat hij het wel een jaar of 5 moet overleven.

pricewatch: Antec VPF Series 550W is wat beter te krijgen dan zijn 450w broertje.

Over de FD weet ik zo 123 niks, misschien moet je even in het voedingstopic zoeken.
Je komt als geroepen! thanks _/-\o_
Maar is de antec vpf in het algemeen beter? iedereen raad die aan

Edit* ik zie nu dat die Antec 450w weer verkrijgbaar is bij Max ICT

[ Voor 5% gewijzigd door V1RT op 26-05-2015 12:01 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf betaal ik graag die paar euro extra om max ict te ontwijken, de shopreviews zijn niet best.

De VPF is inderdaad wat beter, maar het verschil is niet enorm groot.

People as things, that’s where it starts.

• V1RT
VasZaitsev schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:06:
Zelf betaal ik graag die paar euro extra om max ict te ontwijken, de shopreviews zijn niet best.

De VPF is inderdaad wat beter, maar het verschil is niet enorm groot.
Hmm ik zat ze net even idd door te nemen, zijn idd niet zo heel erg goed. Het gaat me meer om de snelle levering, dus ik moet sowieso uitwijken naar een andere voeding.
Pagina: 1