Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn computer kan de printer niet detecteren HP 8100

Pagina: 1
Acties:

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:28
Omgeving:
Hoofcomputer in studeerkamer, hier is een printer (HP Deskjet pro 8100) op aangesloten via een usb kabel. Besturingssysteem is windows 8.
Mijn computer in mijn slaapkamer, aangesloten via een netwerkkabel op de router/modem in de meterkast. Ik beschik niet over bijvoorbeeld een draadloze netwerkkaart/ wifi kaart. Besturingssysteem is windows 8.

Probleem: al meerdere malen op " printer toevoegen" geklikt maar mijn computer kan de printer niet vinden.

Iemand tips?

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 16:47
Printer eerst op 'delen' instellen op de hoofdcomputer.

Verwijderd

Zit de hoofdcomputer ook aangesloten op de router in de meterkast?
Is de printer wel gedeeld?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En daarna: als je wilt printen moet de hoofdcomputer ook aan staan, anders krijgt de printer geen data binnen.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-11 17:46
Bij geleverde software van hp instaleren ipv printer toevoegen.

• MetalSonic
Sorry voor de late reactie, uiteraard bedankt voor jullie reacties. De hoofdcomputer is aangesloten op de router in de meterkast. Ik zal controleren of de printer op "gedeeld"staat.

• MetalSonic
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:33:
Zit de hoofdcomputer ook aangesloten op de router in de meterkast?
Is de printer wel gedeeld?
De hoofdcomputer is aangesloten op de router in de meterkast, via de hoofdcomputer kunnen printopdrachten naar de printer worden gestuurd. Mijn computer is helaas niet in staat om de printer te vinden. Mijn computer ziet wel alle andere computers, laptops etc maar geen printer. Waar kan dit aan liggen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
MetalSonic schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:33:
[...]

De hoofdcomputer is aangesloten op de router in de meterkast, via de hoofdcomputer kunnen printopdrachten naar de printer worden gestuurd. Mijn computer is helaas niet in staat om de printer te vinden. Mijn computer ziet wel alle andere computers, laptops etc maar geen printer. Waar kan dit aan liggen?
Je zwarte magie is op, je zal helaas printerdeling over het netwerk moeten gebruiken.

• MetalSonic
johnkeates schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:37:
[...]

Je zwarte magie is op, je zal helaas printerdeling over het netwerk moeten gebruiken.
Hoe stel ik printerdeling over het hele netwerk in?
Pagina: 1