Imac 27 inch 2013 ram upgrade

Pagina: 1
Acties:

• wouterdemunck
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik wil het RAM van mijn imac 27inch late 2013 uitbreiden, momenteel zit er de standaard 2 x 4 gb in

Wat is je budget?
Ik zou minder dan 100 euro willen uitgeven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
heb geen voorkeur van merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb het extra ram nodig voor video bewerking en dergelijke

Ik vroeg me ook af of het en probleem os om bijvoorbeeld 2 reepjes van 4gb en 1 van 8gb er in te doen. Of moeten alle modules de zelfde grote hebben?

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

2 keer 4 gb is sneller dan 1 x 8 gb. Wikipedia: Multi-channel memory architecture.

Ik neem aan dat er gewoon DDR3 in zit? Of een speciaal formaat ook?

Ik heb niet zoveel ervaring qua hardware etc van Apple producten.

[ Voor 30% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-05-2015 16:38 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• wouterdemunck
Er zit momenteel de standaard SODIM DDR3 van apple in. Is het een probleem dat deze staafjes dan van een andere merk zijn?

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Hmm oke raar dat Apple SODIMM gebruikt ipv gewoon DIMM. Bij gewoon DDR3 RAM weet ik wel dat het niet uitmaakt welke merken je met elkaar combineert. Zolang de een maar geen belachelijk hogere kloksnelheid heeft dan de ander.

Ik kom uit op dit filter: http://tweakers.net/categ...BVFlijpJVtJKRpYGlUmxtbS0A.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-02 23:10
Nee hoor is niks raar aan, de Mainboards van iMac's zijn laptop moederborden en die gebruiken Sodimm

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Mektheb schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:48:
Nee hoor is niks raar aan, de Mainboards van iMac's zijn laptop moederborden en die gebruiken Sodimm
De moederborden van de Macbooks zijn ook gigantisch klein als ik het goed heb.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SO-DIMMs in all-in-one's is heel normaal.
Afhankelijk van de chipset/MCH kun je ook dualchannel draaien op 2x4 en 1x8. Maar weet je zeker dat er ruimte is voor meer dan 2 DIMMen?

In principe zou je iedere SO-DIMM moeten kunnen gebruiken, ongeacht het merk, maar je kunt altijd de pech hebben dat 't niet compatible is. Veel fabrikanten geven op hun site wel aan wat er mogelijk is met Apples.

• wouterdemunck
er is plaats voor 4 sloten nu als het niet uit maakt of ik 4 x4 of 2x4 en 1x 8 draai lijk deze laatste mij beter om later nog extra te kunnen upgraden moest dat nodig zijn
Pagina: 1