Waar blijft mijn opslagruimte?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonstrike
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 14:42
Beste tweakers,

Mijn opslag ruimte van mijn 460 gb harde zit bijna helemaal vol, alleen heb ik geen diee waar het blijft.
Kennen jullie misschien een programamtje voor windows 7 dat laat zien welke mappen de meeste ruimte gebruiken ?
Ik heb al een hoop gegoogled, maar kon niet op de juiste term komen om het te vinden.

Groeten,

Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 20:10
Het programmaatje dat ik daar tien jaar geleden voor gebruikte: http://w3.win.tue.nl/nl/o...isualization/sequoiaview/ werkt nog steeds, voor zover ik weet.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Niet direct een antwoord op je vraag, maar houd er rekening mee dat het systeem zelf ook vrij veel ruimte kan claimen. Ruim om te beginnen eens oude restore points op (alles behalve de laastste als het systeem goed werkt).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:22

QinX

Shai-Hulud

Ik gebruikte jaren sequoiaview zoals hierboven werd genoemd, maar sinds kort ben ik overgestapt op.
http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/

Echt hemels, alles wordt live geupdate, dus als je bestanden verwijdert dan worden ook in het programma gedaan.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonstrike
Bedankt, hier kan ik wat mee! Ik ga ook even kijken naar het verwijderen van oude restore points, hopelijk haalt dat ook nog veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonstrike
Ik heb een map gevonden Shreddertemp, met een file SHREDTEMP erin van 235 GB. Zijn jullie hier misschien mee bekend en kan ik deze veilig verwijderen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Moonstrike op 25-05-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je een apart programma draaien dat bestanden 'veilig' verwijdert en onherstelbaar maakt? Zoja, dan is dat je oorzaak. Zulke programma's maken een bestand aan dat enorm groot is om er zeker van te zijn dat de oude data is overschreven met onzin data.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonstrike
Ik heb momenteel Microsoft security essentials draaien, en ik kom er net achter dat HP protect tools nog in de achtergrond draait welke bij mijn notebook werd geleverd. Ik kom in dat programma wel een file sanitizer optie tegen, dus waarschijnlijk is dat de boosdoener. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Als je die data kan selecteren en verwijderen dan past het waarschijnlijk niet in je prullenbak.
Open de prullenbak, klik rechts in de prullenbak en klik op Eigenschappen (hier zie je ook de maximale grootte (MB)).
Vink er tijdelijk "Bestanden niet naar de prullenbak verplaatsen, maar direct verwijderen" aan, klik op OK en maak de map SCHREDTEMP leeg.

Voor de rest zijn er nog wel wat mogelijkheden wat ruimte te besparen.
1)
Ruimte voor de slaapstand: (gebruik je slaapstand? dan is deze niet nodig.)
Om hiberfile.sys te verwijderen kan die uitgeschakeld worden in het register.
Blader naar C:\Windows en dubbelklik op regedit.exe. (Klik JA in UAC scherm).

Blader in het linker gedeelte naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power
Dubbelklik in het rechter gedeelte op de waarde:
HibernateEnabled
Verander de 1 in een 0.
Na opnieuw opstarten is hiberfile.sys verdwenen en reserveert geen ruimte meer ter grootte van je RAM-geheugen.
2)
Blader naar C:\WINDOWS\system32 en dubbelklik op SystemPropertiesProtection.exe
Daar zie je een lijstje met partities.
Alleen de partitie waar het gestarte systeem op is geïnstalleerd moet er ingeschakeld zijn.
De andere partities uitgeschakeld.
Selecteer de ingeschakelde partitie onder Beveiligingsinstellingen en klik op Configureren.
Bepaal daar hoe veel ruimte er gebruikt mag worden door Systeembeveiliging om herstelpunten naar de map System Volume Information te schrijven.
3)
Om de grootte te bepalen van het virtueel geheugen pagefile.sys.
Blader naar C:\WINDOWS\system32 en dubbelklik op SystemPropertiesPerformance.exe en klik op tabblad Geavanceerd.
Klik op de knop Wijzigen... en een venster verschijnt waar de ruimte toegewezen voor het virtueel geheugen te zien is.
Hier kan bepaald worden op welk medium pagefile.sys zal staan en hoe groot deze mag worden.

Groeten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 13:58 ]

Pagina: 1