Toon posts:

dig. fotografie: wat vinden jullie sony DSCP1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
3,3 MEGAPIXELS is ie goed?
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/SonyDSCP1/Images/frontview.jpg

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ziet er goed uit :) Er zijn wat shootouts geweest op tweakers.net volgens mij.. ook ivm beeldkwaliteit anders moet je daar 's zoeken

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• paulu013
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Kijk hier eens: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp1/ voor een uitgebreide review.

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

ja is een goede camera, maar ik zou voor de andere sony 3.3 megapixel gaan, want die heeft een carl zeiss objectief (ze zijn even duur, alleen di emet het betere objectief is groter)

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Kheb em al een poosje. Prachtig ding. Vooral als je prints bij de fotograaf wilt laten maken is de 3,3M een must.

Alleen meegeleverde Memorystick is wat aan de kleine kant,

en met flits onder slechte lichtomstandigheden functioneert'ie tamelijk slecht. Te hoge sluitertijd waardoor snel onscherp.

ja, graag!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Op zondag 17 juni 2001 17:44 schreef PJK het volgende:
Kheb em al een poosje. Prachtig ding. Vooral als je prints bij de fotograaf wilt laten maken is de 3,3M een must.

Alleen meegeleverde Memorystick is wat aan de kleine kant,

en met flits onder slechte lichtomstandigheden functioneert'ie tamelijk slecht. Te hoge sluitertijd waardoor snel onscherp.
Kan je toch instellen?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Bij ecteinascidin op het werk hebben ze er zo eentje :)

Enige grote nadeel is dat je geen zoeker hebt en je daardoor altijd op het schermpje moet kijken. Maar dat heeft bijvoorbeelde de Nikon Coolpix (990/995) ook, en daar levert het weinig problemen op. :)

Bericht hierboven

• zeef
  • Laatst online: 15-03 10:58
call me stupid, maar tussen de flitser en de lens zit toch een optische zoeker. of ben ik nou gek ??

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ik heb zelf de dsc-f505v van sony en daar ben ik dik, maar dan ook dik tevreden mee. Mag ook wel, want die dingen kosten je een vermogen. En ja dat is die ander 3,3 mpixel camera.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 12:27

ralfbosz

xm create bosz -c

Hou er ook rekening mee dat die Sony dingen met Sony Memorysticks werken en die aanzienelijk duurder zijn als standaard CF-kaartjes. Zo kost 128Mb CF-flash kaartje 285 piek. En dezelfde grootte van Sony Memorystick kost je 569 piek.

Een belangrijke gedachte om mee te nemen bij het kiezen van je camera lijkt me zo.

rm -r *

Verwijderd

der zit idd een optische zoeker op! op de F505v zit geen optische zoeker!

zelf heb ik de DCS-S75 en ben er zeer tevreden mee alleen kost dat sony geheugen best veel centen!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
'k heb zelf meer ervaring met de DSC-S70, welke ik toch prettiger vind werken dan de P1.

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ben sinds okt/nov vorig jaar in het bezit van een sony dsc-f505v 3,3 megapixel camera. Ik denk dat deze beter is vanwege de goede lens. Heb er al honderden foto's mee gemaakt van zeer goede kwaliteit.
De geheugenkaartjes zijn idd erg duur, da's wel een minpuntje.

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
[forum=6] >> [forum=33]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 17 juni 2001 16:39 schreef koffeannan het volgende:
3,3 MEGAPIXELS is ie goed?
[afbeelding]
Het lijkt mij een goed cameraatje.... lees ook maar op http://www.dpreview.com

Alleen 1 nadeel: 't is een sony... dus DUUUUUUURE Sony Memory Sticks die erin gaan....

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja en hoelang blijven die memorysticks :? Tenslotte lopen die dingen niet zo goed als :
Smartmedia, CompactFlash

Verwijderd

'k zou ook eens naar een Canon G1 kijken
ook 3,3 megapixels en een superresultaat :-)

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:17
Op dinsdag 17 juli 2001 21:13 schreef SaURoN het volgende:
Ja en hoelang blijven die memorysticks :? Tenslotte lopen die dingen niet zo goed als :
Smartmedia, CompactFlash
memory stick verkoopt juist erg goed staat op de 2e plaats van best verkochte "smartmedia" op de eerste plaats staat compaqctflash en sony heeft ook erg veel plannen met hun memorystick
Pagina: 1