Huidige set-up waarvoor vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:40
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nou het beste kan doen. Ik heb geen budget of directe koopplannen, maar wil graag jullie mening wat ik het beste zou kunnen doen, en of het überhaupt zin heeft.

Ik zoek een vervanging/upgrate van mijn huidige opstelling
momenteel: Philips TV, HTPC (5 jaar oud, vervanging/upgrate noodzakelijk), Denon reciever (optisch aangesloten op tv en htpc), Dune tv ontvanger voor iptv

Ik wil mijn opstelling gebruiken om tv te kijken, radio te luisteren en films/series te kijken
Dit werkt momenteel goed. Tv kijken via de Dune. Op de htpc Windows 7, downloaden via nieuwsgroepen, extern toetsenbordje, media kijken via kodi etc. Radio gaat ook via de Dune ontvanger.

Ik wil eigenlijk de htpc vervangen voor een Synology NAS in de meterkast ipv onder de tv, maar welke is snel genoeg om te streamen naar mijn tv, fullHD, en goed te bedienen voor downloaden, nieuwsgroepen, en te gebruiken door een minder technisch iemand. Qua kwaliteit wil ik niet inleveren op mijn huidige set-up. Uiteraard alles via utp aangesloten op mijn thuisnetwerk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals gezegd zou ik de htpc kunnen inwisselen voor een goede NAS,in de meterkast. Deze dan aangesloten op een mediaspeler bij de tv. Zelf dacht ik aan bijvoorbeeld Apple tv, of Mede8er 600x3d. Dan kan ik mijn Denon blijven houden en volgens mij alles doen wat ik er mee wil doen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Blijven er nog een paar vragen over:
- ik deze opstelling qua kwaliteit en gebruikersgemak hetzelfde als mijn huidige set-up?
- kan ik mijn toetsenbord inruilen voor een goede werkzame appartement, zodat ik de mediaspeler/NAS kan bedienen via de IPad?
- welke NAS, liefst Synology zou geschikt zijn voor mij?
- welke mediaspeler ik geschikter?

Ik heb nog geen concrete aanschafplannen, dus ook geen budget, maar wil uiteraard zo min mogelijk uitgeven, dus overkill ik niet nodig.
Of kan ik beter bij mijn huidige set-up blijven en dus alleen de HTPC upgraden. Merk alleen dat deze set-up voor de minder technische mensen (bijvoorbeeld. vrouw ;) of oppas) minder goed te gebruiken is. Instellingen die fout staan etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien je een losse mediaspeler wil gaan gebruiken is het niet nodig dat de NAS gaat transcoden. Dan heb je op zich geen krachtig model nodig maar voldoen alles in het assortiment van Synology.

Voor het downloaden met nieuwsgroepen is het waarschijnlijk wel handig om niet een minder krachtig model te nemen; liever geen J-model nemen dus.

Qua mediaspeler maakt het in mijn ogen iet zo gek veel uit. Misschien kun je ook nog een NUC overwegen zodat je gebruik kan blijven maken van Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:40
Dank voor je antwoord.
Tja, ik zit aan een mediaspeler vast, aangezien ik ook iptv heb. Ik zou uiteraard het liefst een mediaspeler hebben die zowel het signaal van mijn iptv aankan, als ook de verbinding naar de nas in de meterkast. Of zit ik voor de iptv vast aan de dune die ik van mijn provider gekregen heb?

En qua nas, dacht ik in ieder geval aan een dubbele bay vanwege de Back-up (staan ook een hoop foto's e.d. op). Maar dan heb ik nog allerlei types (212,213,214, play, J, + etc) waardoor het kiezen nog lastiger wordt.