Netwerk aanlsuiting

Pagina: 1
Acties:

• snickerke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
Had eens een vraagje ivm aansluitingen verschillende toestellen nl:

Ik heb 2 internet aansluitingen op de muur nl:

Afbeeldingslocatie: http://netwerkproducten.com/content/images/DN-9001.jpg

Nu is mijn versterker daar op aangesloten (voor internet radio) alsook mijn digibox voor telenet.

Nu wil ik nog mijn playstation op aansluiten maar er is dus geen 3de aansluiting aanwezig.

Hoe los ik dit het goedkoopst op?
Bestaan er splitters die mij kunnen helpen?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:12
Wat je zoekt is een switch en een stel extra kabeltjes.

Verwijderd

Op de kabel waar nu de internet radio op zit een switch plaatsen.
http://tweakers.net/categ...twerk-switches/producten/

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:56

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Haal of bestel bijvoorbeeld deze, pricewatch: TP-Link TL-SG1005D en sluit de kabels erop aan.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• snickerke
De goedkoopste die ik vind inclusief verzendingskosten is:
https://www.wehkamp.com/n...76247&utm_campaign=Switch

Lukt het hiermee?

• ShitHappens
Let er wel op dat die maar 100Mb/s kan doorvoeren, modellen hierboven zijn niet veel duurder maar wel in staat 1000Mb/s af te werken.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52

Pierre

Van nature lui!

Yep dat gaat wel lukken

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• snickerke
ga ik dan met 1 ethernet kabel vb van playstation rechtstreeks in muur.
en dan versterker en digibox met 2 ethernet kabels in switch en dan met 1 ethernet kabel van de switch naar de 2de aansluiting in de muur?

• dion_b
  • Laatst online: 21:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat het beste werkt moet je even uitproberen. Bij 'normale' netwerk/internet maakt het bij benadering niets uit. de switch voegt vertraging toe, maar minder dan een milliseconde, dus niet relevant. Wat wel uit kan maken is dat veel IPTV zooi (en ik vermoed dat jouw "digibox" zo'n ding is) werkt met aparte VLANs, soms zelfs over aparte poorten/kabels. Als dat zo is gaat je digibox alleen werken op de poort waar hij nu zit en wil je de switch (en overige apparaten) dus op de andere poort aansluiten.

Oslik blyat! Oslik!

• ShitHappens
Als je nooit verteld is dat die digibox op een specifieke poort moet, dan ja. Maar lees je alsjeblieft even in over wat switches zijn, wat ze doen, hoe en waarom. Als je dat had gedaan na m'n eerste post was de rest van het topic waarschijnlijk niet nodig geweest.

• snickerke
Okido, alvast bedankt iedereen voor de snelle en duidelijk uitleg!
Maakt soort of merk of lengte van ethernet kabel wat uit?

• snickerke
Als leek vind ik niets verkeerd aan om vragen te stellen!
Ik ga mij niet verdiepen in het technisch aspect van het hoe en het waarom van werking van een welbepaalde switch daar ga ik geen tijd en energie insteken en is totaal overbodig in mijn geval.
Ik dacht dat forums bestonden om vragen te stellen aan mensen.
En btw er bestaan geen domme vragen volgens mijn, alleen domme antwoorden. :P
ShitHappens schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:00:
Als je nooit verteld is dat die digibox op een specifieke poort moet, dan ja. Maar lees je alsjeblieft even in over wat switches zijn, wat ze doen, hoe en waarom. Als je dat had gedaan na m'n eerste post was de rest van het topic waarschijnlijk niet nodig geweest.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

snickerke schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:01:
[...]
Maakt soort of merk of lengte van ethernet kabel wat uit?
- Merk: niet zoveel
- Soort: minimaal Cat 5E
- Lengte: maximaal 100 meter (liever korter)
snickerke schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:04:
[...]
En btw er bestaan geen domme vragen volgens mijn, alleen domme antwoorden.
Er bestaan geen domme vragen maar wel nieuwsgierige idioten.

[ Voor 32% gewijzigd door Freee!! op 25-05-2015 12:07 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:49
snickerke schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:04:
Als leek vind ik niets verkeerd aan om vragen te stellen!
Ik ga mij niet verdiepen in het technisch aspect van het hoe en het waarom van werking van een welbepaalde switch daar ga ik geen tijd en energie insteken en is totaal overbodig in mijn geval.
Nofi maar dan heb je het verkeerde forum gepakt. Er wordt wel degelijk enige basis kennis verwacht. Zie de stickys en FAQ.
Al je vervolgvragen kun je daar terug vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 25-05-2015 12:17 ]

• snickerke
Ok sorry dacht dat iedereen hier welkom was zonder een basis kennis.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 23:50
Dat is ook zo, maar er wordt ook wat eigen initiatief / onderzoek verwacht. Als je je zelf een beetje verdiept in de materie dan zijn eventuele problemen in de toekomst wat makkelijker op te lossen.

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02 00:32
De Digibox - Digicorder zit inderdaad op aparte v-lan of zelfs lan bij sommigen. Die moet dus blijven zitten waar hij zit.
Je kan inderdaad dus beter de andere aansluiting gebruiken. De meeste telenet abo's zijn boven de
100 Mb/s (120-250 Mb/s en meer) Je MOET dus een gigabit-switchje gebuiken zoals bv de hier
van boven voorgestelde TP-Link 1005sg, die gebruik ik ook. Kost niet zo veel en werkt prima.

Zijn vraag leek me dus toch echt niet zo dom.... Anderzijds , ben je nooit te oud om te leren :-)

• DukeBox
snickerke schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:23:
Ok sorry dacht dat iedereen hier welkom was zonder een basis kennis.
In de faq kun je je meeste vragen al beantwoorden als iets dan niet duidelijk is kun je natuurlijk daar vragen over stellen. Hoe dan ook is de faq een goed uitgangspunt om je vraag te verduidelijken want ook hier worden wel eens tegenstreidige en verkeerde adviesen gegeven door gebrekkige en/of onjuiste informatie.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DukeBox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:11:
[...]

Nofi maar dan heb je het verkeerde forum gepakt. Er wordt wel degelijk enige basis kennis verwacht. Zie de stickys en FAQ.
Al je vervolgvragen kun je daar terug vinden.
Ahum... laat het modereren aub aan de moderatoren over :o

Op GoT verwachten we nadrukkelijk geen voorkennis. Wat we verwachten is eigen inzet. Dat betekent enerzijds dat je zelf op zoek gaat naar antwoorden en anderzijds als je er niet uitkomt dat je de moeite neemt om volledig en duidelijk aan te geven wat je gevonden hebt en waar je vastloopt.

Als TS ergens tekort schiet is het niet z'n kennis, maar aan het feit dat hij weinig zelf lijkt uit te zoeken (of dat wel doet maar nalaat om duidelijk aan te geven wat hij dan wel gedaan heeft).

Oslik blyat! Oslik!

• snickerke
Snap wat je bedoeld...ik wouw gewoon een vraag stellen daar ik totaal niet thuis ben in de materie van netwerking enzo..
Het is niet dat ik lui ben om wat op te zoeken, maar een pasklaar antwoord voor mijn probleem heb ik hier binnen de 5 min gevonden en was specifiek beantwoord naar mijn noden en normen.
Begrijp echter niet waarom er zo een ophef word gemaakt voor een voor jullie super simpele vraag.
Maar bon ik zal de volgende keer uren googelen en lezen ivm de werking en technische fiches en mogelijkheden van een Switch...

• Freee!!

Freee!!

DukeBox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:37:
[...]
In de faq kun je je meeste vragen al beantwoorden
offtopic:
Op basis van ervaring ben ik van mening dat de FAQ voortaan beter NRA (Never Read Answers) genoemd kan worden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 25-05-2015 12:47 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Freee!!

Freee!!

snickerke schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:45:
[...]
Begrijp echter niet waarom er zo een ophef word gemaakt voor een voor jullie super simpele vraag.
Dat komt gedeeltelijk door de geschiedenis van Tweakers (en zit ook al in de naam) en gedeeltelijk doordat mensen het een beetje zat worden elke keer weer dezelfde vragen te beantwoorden die al zo vaak beantwoord zijn.

• snickerke
Ok, mag ik eens link waar mijn vraag al reeds beantwoord is aub,
ik heb effe gezocht maar vind niet direct iets.
Alvast bedankt.

• DukeBox
Dat is juist het lastige.. in wezen vraag je hoe je netwerk op te splitsen. Dat kan met een switch zoals o.a. in de faq staat beschreven. De digibox vereist mogelijk een andere oplossing maar gezien je 2 bekabelde aansluitingen hebt kun je alle kanten op.
dion_b schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:38:
Op GoT verwachten we nadrukkelijk geen voorkennis.
Misschien handig om het Het algemeen beleid dan aan te passen ?
Met name punt 4 en 6 bij aanmaken nieuw topic. Als voorkennis niet nodig is heeft het geen nut om dat daar wel te verwachten door het lezen van de FAQ.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 25-05-2015 13:18 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij gaat dit nogal offtopic. In ieder geval hoort het lezen van de FAQ niet bij kennis maar bij inzet he ;)

Oslik blyat! Oslik!

• DukeBox
Alle manieren van kennis opdoen vereisen inzet. Omgekeerd geld het zelfde (inzet levert kennis op).
Het is net met welk doel je begint.

Hoe benoem je het lezen van een FAQ die niet voor jou van toepassing is maar wel nuttige info bevat. Waar ligt de grens tussen een faq en een wiki. In weze zit het verschil alleen in de vraagstelling wat alleen een andere manier van schrijven is.

N.b. met het zoeken naar nuttige linkjes voor TS viel het me wel net op dat een aantal FAQ linkjes eindigen in een 404 tweakers logo. Met name de netwerk splitsen via switch/hub. De welke kabels en 1 kabel splitsen in 2 100Mbit doen het wel.
Pagina: 1