Dell Laptop scherm flikkert af en toe

Pagina: 1
Acties:

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-01 14:56

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik heb al enige tijd een Dell Latitude e5520.
Hij werkt prima, alleen had ik af en toe last van een flikkerend/knipperend beeld.

Na wat heen en weer gegoogle, zou het de display kabel kunnen zijn.
Deze heb ik gecontroleerd, losgemaakt en schoongeblazen met o2.

Dit leek het probleem in eerste instantie te verhelpen, echter het kwam weer terug.
Dus nogmaals geprobeerd, en het werkt iedere keer weer, alleen zijn de intervallen steeds sneller.

Hier een video op YT: https://www.youtube.com/watch?v=V1P4o-yMOM8

Ik heb niet het idee dat het artifacts zijn, ik heb nog een laptop die dat duidelijk wel heeft ( FS Amilio).
En het feit dat het verdwijnt als ik de display kabel losmaak en weer monteer.
Wanneer ik een externe monitor aansluit, en het beeld dupliceer, dan zie ik op de externe monitor geen problemen, en op het laptop scherm nog steeds flikkeringen.

Misschien dat iemand van jullie dit probleem kent, en wellicht een oplossing weet.

[ Voor 8% gewijzigd door Lange_Slurf op 25-05-2015 11:18 ]

30 dagen EvE online trial

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02-2025
Het klinkt als een kabelbreuk, en niet echt als een vieze connector. Dat het steeds vaker gebeurt bevestigt dit gevoel. Haal de kabel eens los en probeer hem door te meten terwijl je hem heen en weer buigt.

Misschien zit het niet in de kabel, maar in de bijbehorende componenten. Heb je de connectoren al eens goed bestudeerd?

Wat raak je aan/verandert er als je de kabel schoon maakt? Het hoeft niet direct het schoonmaken van de kabel te zijn, maar iets wat je doet wanneer je de kabel schoonmaakt.

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-01 14:56

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Topicstarter
Een kabelbreuk zou inderdaad goed kunnen, maar is het in dit geval niet dat het of wel of niet werkt?
Doormeten is helaas niet voor mij weg gelegd, ik heb daar de apparatuur en de kennis niet voor.

Het enige wat ik nog meer losmaak om bij de moederbord connector te komen is het toetsenbord.
En ik weet niet of ik de laptop op kan starten zonder het tobo en zonder bodem bedekking(nodig om bij schroeven te komen van het tobo)

Ik maak hem overigens schoon als de stroom eraf is en de accu is verwijderd.

30 dagen EvE online trial