Mijn vriendin heeft een HP laptop. Plotseling kan ze bij haar belangrijkste gebruiker niet meer inloggen. Eerst kwam er nog een systeemmelding dat het gebruikersprofiel niet kan worden geladen, nu wijgert W7 in te loggen. Helaas staan haar nieuwste foto's op haar bureaublad. Hoe kan ik deze redden?
Verwijderd
Hd eruit halen, hang hem in een random pc en haal gewoon de foto`s eraf????????????????????
Minder omslachtig is een Ubuntu LiveCD oid gebruiken. Dat heeft mij ook redelijk vaak gered.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:41:
Hd eruit halen, hang hem in een random pc en haal gewoon de foto`s eraf????????????????????
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Daar kom ik dus niet bij omdat ze op het bureaublad staan. Met zoeken vind ik veel foto's maar niet die van gebruikers.
Wel degene die zijn verplaatst naar D\
Ik weet niet hoe het met rechten zit, maar met een Ubuntu Live CD zou je gewoon naar de C-drive (die dan anders heet natuurlijk) kunnen gaan en dan /Documents and Settings/<vriendin>/Desktop.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:46:
Daar kom ik dus niet bij omdat ze op het bureaublad staan. Met zoeken vind ik veel foto's maar niet die van gebruikers.
Zit er geen admin-account op die laptop waarmee je het wachtwoord van je vriendin kan resetten.
Safe-mode ook al geprobeerd? Daar heb ik account-gezeik ook al een keer mee opgelost.
Verwijderd
Normaal gesproken ga je dan naar c:\ gebruikers\ de naam van de gebruiker\bureaubladVerwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:46:
En wie kent die rechten toe dan? Een administratorVerwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:51:
Ik ken bij W7 geen admin account. Elke gebruiker heeft toch zijn eigen rechten?
Maar waarschijnlijk is je vriendin dat zelf dan.
Kan je inloggen op een andere administrator gebruiker inloggen?
Zoja inloggen, dan via Windows verkenner gaan naar c:\gebruikers\℅defectprofiel%
%defectprofiel% vervangen door de login die niet met werkt.
Zoja inloggen, dan via Windows verkenner gaan naar c:\gebruikers\℅defectprofiel%
%defectprofiel% vervangen door de login die niet met werkt.
Dat komt omdat er geen index gemaakt wordt van mappen buiten de standaard gebruikerslocaties (desktop wordt standaard uitgesloten bijvoorbeeld) en resultaten waar jij met jouw gebruiker geen rechten toe hebt worden verborgen.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:46:
Doe nou gewoon eens wat al meerdere keren hier is gezegd. Je weet pas zeker dat 't niet werkt als je 't ook werkelijk probeert.
Commandline FTW | Tweakt met mate
DitSqu1zZy schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:24:
Ultimate Boot CD het wachtwoord wijzigen?
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
En activeer daarna het administrator account zodat je er via die kant ook bij kan.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Pagina: 1