Verwijderd

Topicstarter
Als straks de nieuwe UMTS standaard in gaat kan ik dan nog mijn huidige GSM gebruiken, of moet iedereen een nieuwe UMTS compatible GSM kopen?

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Het lijkt mij dat het 900 en 1800 mhz netwerk nog wel blijven bestaan hoor, dus maakt je niet druk. :)

Verwijderd

hangt er naturlijk af waar je hem voor wilt gebruiken :)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 04:55
Het zal niet gelijk overgaan maar misschien dat het over een paar jaar wel standaard is ja en dat dan 900 en 1800 en zelfs 1900 verdwijnt.. :)

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

De oude standaarden gaan er langzaam uit...
Eerst nog toestellen die allebei kunnen, maar qua functionaliteit zijn de UTMS-toestellen (hopelijk) zoveel beter dat op den duur niemand meer gebruik hoeft/wil/kan maken van de 900 en 1800 banden.

Correct me if i'm wrong

Wat er ook gebeuren moogh...

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Het lijkt me sterks als iedereen straks een nieuwe moet kopen....

Koop je eigen eiland!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

tuurlijk blijft dat nog wel ff

Verwijderd

Tegen de tijd dat we kunnen UMTS'en is jouw GSM al lang verouderd. En er zal ook nog wel een lange tijd zijn dat beide systemen naast elkaar werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zijn binnenkort twee soorten zendmasten nodig?

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 18:00 schreef Niek het volgende:
Dus er zijn binnenkort twee soorten zendmasten nodig?
Affirmative. Dat is de reden waarom (naast de hoge veilingkosten) er nog veel geld geinvesteerd dient te worden in UMTS: omdat er een totaal nieuw netwerk (ruim 2GHz toch?) moet worden opgebouwd, NAAST het reeds bestaande GSM net. Maar maak je wat je telefoon betreft maar geen zorgen: UMTS wordt dacht ik pas over een jaar of 2 geintroduceerd en zelfs dan zal het aanvankelijk zeer duur zijn (omdat al die kosten terugverdiend moeten worden) en zal GSM daarnaast nog wel jaren blijven bestaan.

Verwijderd

Als je gebruik wilt maken van gprs, zul je en nieuwe moeten kopen, en daarna weer een nieuwe voor umts. Uiteraard zal gsm nog een tijd ernaast gebruikt blijven worden. Net zoals er nu nog mensen zijn die een briefje tikken op word 6.0 onder win 3.11 hehe...
Op zondag 17 juni 2001 16:52 schreef BosPiet het volgende:
Het lijkt me sterks als iedereen straks een nieuwe moet kopen....

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 17 juni 2001 16:51 schreef BitBit3r het volgende:
De oude standaarden gaan er langzaam uit...
Eerst nog toestellen die allebei kunnen, maar qua functionaliteit zijn de UTMS-toestellen (hopelijk) zoveel beter dat op den duur niemand meer gebruik hoeft/wil/kan maken van de 900 en 1800 banden.

Correct me if i'm wrong
You're wrong. In de huidige netwerken zijn miljarden geinvesteerd en die moeten echt nog wel worden terugverdiend. Bovendien, als je alleen maar wilt bellen kun je dat prima met je GSM doen. Natuurlijk is de situatie over 20 jaar anders, maar als ik in de toekomst kon kijken zat ik dit nu op de Bahama's te tikken. ;)

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 10:58
Met de GSM wordt de inevstering in UMTS terug verdiend. Ik denk dat we zo'n "degradatie krijgen" als destijds NMT (atf3) tov GSM.

Verwijderd

anders kan je je telefoon nog altijd als voetbal gebruiken >:)

Verwijderd

honkballen met phone is ook leuk

Verwijderd

Topicstarter
Maar komt er nu met UMTS ook echt een standaard of gaan Amerika en Canada weer een andere standaard verzinnen
Pagina: 1