Problemen Sapphire R9 280X TOXIC

Pagina: 1
Acties:

• timonthewize
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
Beste mede tweakers. Ik heb recent een PC gebouwd en ben was er zeer tevreden mee. Een mooie Sapphire R9 280X Toxic 2e hands overgenomen, alles leek zonneschijn. Totdat ik er een paar grafische games ging spelen. De kaart stopt er na een tijdje gewoon mee en ik krijg deze melding: Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2il1stt.png

De games die ik speel en waar dit voorvalt zijn:

- Middle Earth shadow of Mordor (hier ook regelmatig last van Artifacts, kleurige banen in mijn geval)

Hierbij kan ik als hij crasht vaak weer opnieuw opstarten en dan draait hij weer, behalve vanmiddag, toen wilde hij niet eens meer opstarten en crashte hij elke keer voor het keuzemenu. Nadat ik windows heb gereboot deed hij het weer.

- The Elder Scrolls : Skyrim.

Hier niet echt vaste gebeurtenissen, gebeurt erg random. Soms na 10 minuten, soms na een uur, soms helemaal niet.

Ik heb de hele dag al nazoek gedaan maar kan niks nuttigs vinden wat me echt helpt. Alle software is up to date, BIOS, Drivers, alles naar mijn weten.

Ook blijkt dat de middelste fan iets ratelt, maar de temp van de GPU komt niet hoger dan 60 graden. Wel draait de GPU tussen de 90 en de 100 % bij de games.

Mijn pc bestaat uit:
#Product
1Intel Core i5-4460 Boxed
1Gigabyte GA-H81M-HD3
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
1BitFenix Comrade Zwart
1BenQ GW2265HM Zwart
1Gelid Solutions Silent 12, 120mm
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
1Antec VPF Series 450W
1Crucial BX100 250GB
Bekijk collectie
Importeer producten

Ik weet echt niet waar ik het moet zoeken, zoals ik zei mijn eerste build dus baal dat het niet loopt zoals ik wil.

Hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt voor de moeite! _/-\o_

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

Underclock de core is ietsiepietsie.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:26
Yep ik heb dit probleem ook als mijn core clock te hoog staat met nvidia, sommige bedrijven zijn iets te enthousiast met de standaard overclock waarde waardoor de kaart niet stabiel draait.

• timonthewize
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
Top! Heb hem net met stapjes van 10 terug gedraaid en bij de 1110 MHz draait ie (hopelijk) stabiel. Draait nu een half uurtje, en anders draai ik m verder. Dankjulliewel!