Hallo Tweakers,
Mijn laptop uit 2006 is hoognodig aan vervanging toe, en dit keer ga ik weer eens voor een deskop computer. Hiervoor schakel ik graag de hulp van jullie in.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hiermee de games van deze tijd kunnen spelen, zoals Witcher 3 en GTA V, op een resolutie van 2560x1440. Grafische details hoeven niet per se op z'n hoogst te staan, een acceptabele framerate bij de genoemde resolutie vind ik wel belangrijk. Verder maak ik veel gebruik van Photoshop Lightroom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf aan maximaal zo'n 1200 euro te denken, exclusief monitor, verzendkosten en assemblage. Ook toetsenbord en muis hoeven hierin niet meegenomen te worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 8.1 heb ik al, een monitor ook (Dell U2715H is bijna in bestelling
). Een externe DVD-brander is ook in mijn bezit, dus een interne is niet nodig,
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het snel opstarten van het OS en applicaties lijkt me een SSD van 256GB handig. Verder is een 2TB harddrive voor mij voldoende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, alhoewel ik nooit echt goede ervaringen met Seagate schijven heb gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zit nu aan een i5 CPU te denken, maar zou het fijn vinden als ik deze inde toekomst eventueel kan vervangen door een i7. De videokaart moet een MSI GTX 970 Gaming 4G zijn, deze heb ik namelijk al besteld
. Voor de volledigheid heb ik hem toch maar in het lijstje opgenomen.
Een mooie kast en componenten zijn voor mij totaal niet belangrijk. Een laag energieverbruik en geluidsniveau is mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet echt van plan.
Hier is mijn lijstje tot nu toe:
De lastige vragen voor mij zijn met name of ik de juiste voeding heb gekozen en idem dito voor het moederbord. Heb ik nog een extra fan nodig? Past de videokaart makkelijk in de behuizing?
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!
Mijn laptop uit 2006 is hoognodig aan vervanging toe, en dit keer ga ik weer eens voor een deskop computer. Hiervoor schakel ik graag de hulp van jullie in.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hiermee de games van deze tijd kunnen spelen, zoals Witcher 3 en GTA V, op een resolutie van 2560x1440. Grafische details hoeven niet per se op z'n hoogst te staan, een acceptabele framerate bij de genoemde resolutie vind ik wel belangrijk. Verder maak ik veel gebruik van Photoshop Lightroom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf aan maximaal zo'n 1200 euro te denken, exclusief monitor, verzendkosten en assemblage. Ook toetsenbord en muis hoeven hierin niet meegenomen te worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 8.1 heb ik al, een monitor ook (Dell U2715H is bijna in bestelling
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het snel opstarten van het OS en applicaties lijkt me een SSD van 256GB handig. Verder is een 2TB harddrive voor mij voldoende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, alhoewel ik nooit echt goede ervaringen met Seagate schijven heb gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zit nu aan een i5 CPU te denken, maar zou het fijn vinden als ik deze inde toekomst eventueel kan vervangen door een i7. De videokaart moet een MSI GTX 970 Gaming 4G zijn, deze heb ik namelijk al besteld
Een mooie kast en componenten zijn voor mij totaal niet belangrijk. Een laag energieverbruik en geluidsniveau is mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet echt van plan.
Hier is mijn lijstje tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 240,- | € 240,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 369,95 | € 369,95 |
| 1 | Toshiba DT01ACA200, 2TB | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 100,66 | € 100,66 |
| 1 | Transcend RDF5 USB3.0 Card Reader | € 5,92 | € 5,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.102,28 | |
De lastige vragen voor mij zijn met name of ik de juiste voeding heb gekozen en idem dito voor het moederbord. Heb ik nog een extra fan nodig? Past de videokaart makkelijk in de behuizing?
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!