Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Omdat mijn nexus 5 de aanraking met water (of mijn droogpoging daarna) iet overleeft lijkt hebben (hij wil niet meer laden), vrees ik dat hem moet vervangen. Garantie is geen optie, eigen schuld.

Ik zoek een?
Een smartphone dus. Ik ben zelf nu een nexus 5 gewend en was erg tevreden hierover. Goed scherm, goede resolutie, deed alles wat ik wilde. Wilde er nog eigenlijk een jaartje of 2 mee doen.

Wat is je budget?
300??

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als smartphone. Geen "zware" spellen of veel youtube kijken, Wat wel
- 1 exchange account en 5 gmail account
- Dus veel mail gebruik
- Veel agende gebruik
- Veel mail / whatsapp gebruik
- veel gebruik van fototoestel
- wekker
- calorieen teller (myfitnesspal) en garminconnect (BT4 noodzakelijk).
- veel nieuwslezen (nos, nu, trouw)
- Ds note, ds video,

Wat heb je zelf al gevonden?
Kan eigenlijk weinig vinden dat er op lijkt met stock android. Moto G is wellicht een optie? Maar die heeft een lagere resolutie. Dus? Tja? Moto X loopt wel weer behoorlijk in de cijfers als prijs. Wel vind ik stock android erg fijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zit er aan te denken om tijdelijk een Moto E te kopen en in de tussentijd te gaan zoeken of mijn nexus 5 nog gefixed kan worden. Vraag me dat ernstig af, gok dat het moederbord naar de klote is. Twijfel ook of ik de onderzoekskosten nog wel moet maken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:44
De Moto X zit 19 Euro boven budget, je zou eens kunnen kijken wat een Nexus met waterschade oplevert op marktplaats en daarmee je budget ophogen?
pricewatch: Motorola Moto X (2014) 16GB Wit Bamboo Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:41

Hupske

AFCA

Niet een optie om 2e hands weer een Nexus aan te schaffen? Dan ben je 200 euro ongeveer kwijt.

Verder is het wel mogelijk om overal gewoon de Google Now launcher op te zetten. Dan blijft de ervaring ongeveer het zelfde.
Moet je met al die taken die je doet niet de Nexus al halverwege de middag opladen?

Je kan je budget ophogen en wellicht naar de Z3 compact kijken?

[ Voor 25% gewijzigd door Hupske op 24-05-2015 22:59 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Met zoveel mailgebruik:
- 1 exchange account en 5 gmail account
- Dus veel mail gebruik
- Veel agende gebruik
- Veel mail / whatsapp gebruik
Is het dan ook niet handig om te kijken naar een apparaat dat communicatie centraal stelt?

pricewatch: BlackBerry Z30 Zwart €289
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1379496451.jpeg
  • -binnen budget.
  • -lagere resolutie dan de n5
  • -Bb hub voor beantwoorden diverse mailaccounts in de ui.
  • -zeer geschikt voor multitasking
  • -goede standaard agenda, en mogelijkheden voor vrijwel alle mogelijke andere agenda Apps (BlackBerry of android)
  • -Prima camera, kleine upgrade tov de n5
  • -goede batterijtijd
  • -Bluetooth 4.0
  • -Compatible met de BlackBerry en Android apps van trouw/nos/nu
  • -Licht stabiel os, zonder onverwijderbare bloatware (zelfs de sms-app kun je met twee keer drukken verwijderen). Waarin de dingen die jij belangrijk vind echt centraal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Je hebt het al getest met een andere accu?
Zou toch zonde zijn als je met alleen de accu vervangen klaar kan zijn. (ken je iemand meteen compatible accu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-07 11:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

hupske schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:57:
Niet een optie om 2e hands weer een Nexus aan te schaffen? Dan ben je 200 euro ongeveer kwijt.

Verder is het wel mogelijk om overal gewoon de Google Now launcher op te zetten. Dan blijft de ervaring ongeveer het zelfde.
Moet je met al die taken die je doet niet de Nexus al halverwege de middag opladen?

Je kan je budget ophogen en wellicht naar de Z3 compact kijken?
Ik zou zeker weer een N5 aanschaffen, mocht die van mij kaduuk gaan. Ik heb zelf nog geen telefoon gevonden die zo snel is, zo'n mooi display heeft en gewoonweg fijn voelt.

En nee, je hoeft je Nexus met die paar zaken echt niet in de middag op te gaan laden...
- 3/4G
- Wifi
- Hotspot aan (paar uur per dag)
- GPS vaak aan (Google Fit)
- 3 uur screen-on-time met volle helderheid
- 2 Gmail accounts
- Heel veel Whatsapp.
- Wekker
- Fototoestel voor onderweg :P

En ik red het meestal van 8 tot 8-11.
Buiten dat, je zegt waterschade, misschien is alleen je Accu naar de haaien. Haal voor een paar eurie een accu uit China oid, niet geschoten is altijd mis.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Ha grappig kuus, exact hetzelfde punt posten op bijna exact hetzelfde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:41

Hupske

AFCA

kuusj98 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:28:
[...]

Even de post kort houden :9
Ik heb zelf ook een Nexus 5, maar ik haal het eind van de dag er helaas nooit mee. Daarmee ben ik gewoon aan het internetten en met regelmaat aan het whatsappen. Om 8 uur gaat hij van de lader en om 6 uur in de avond heb ik vaak nog rond de 20 procent over. Op gegeven moment moet de lader wel in gebruik genomen worden.

Echter is de Nexus 5 nu even weg voor garantie en heb nu tijdelijk een S5 en dat is wel een verademing wat betreft batterij duur. Ik heb er verder de Google Now launcher opgezet en heb nagenoeg de zelfde ervaring. Alleen multitask menu raadplegen duurt wat langer en instellingen menu is wat minder overzichtelijk :P Maar ik kan nu gerust een nacht overslaan om hem op te laden.

Maar zoals je aangeeft zal ik ook eerst nog even kijken of het wellicht niet alleen de accu is. Maar als het water bij de usb poort de mobiel in geglipt is dan is de kans niet heel aannemelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Hupske op 24-05-2015 23:41 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Dank voor al jullie tips.

Als eerste weet ik bijna zeker dat het laadcircuit naar de haaien is, door het gedrag dat hij vertoont. Met aansluiten van de stroomkabel zag hij de stroomkabel (symbooltje van laden) en werd de display helderder. Maar hij deed feitelijk niet bijladen. Zelfs toen hij uitschakelde door te weinig stroom, bleef de display bij het insteken van de stekker het laadsymbool geven. Helaas nu niet meer.

Een tweedehands nexus zie ik niet zo zitten. Reden is dat een toestel meestal een jaar of 3 meegaat. Niet fysiek, maar ook in snelheid en updates van het systeem. Zo heb ik nu als backup even een Samsung S1. Technisch nog perfect, maar die trekt het ook niet meer. 200 euro uitgeven voor een toestel waarvan ik niet weet dat er mee gebeurd is, geen garantie heeft en dan nog maar 1.5 jaar of zo meegaat, vind ik niet reeel. Dan kan ik dat beter besteden aan een vervanging.

Een BB heb ik me totaal niet in verdiept. De vele mailadressen is meer door mijn onhandig inrichten en erfenis uit het verleden, dan dat ik ze allemaal heel intensief gebruik. Maar kan er naar kijken.

Overigens haalde ik eigenlijk ALTIJD het einde van mijn dag met de nexus 5. Ruim zelfs.

Verder wat vind ik zo fijn aan de stock android.
1) De settingen vind ik vaak een stuk fijner werken als op de andere toestellen die ik soms in mijn handen krijgen.
2) Handigheidjes als "mute until next alarm" vind ik erg fijn.

De lancher op zich boeit me niet zo veel, dus wellicht moet ik niet zo kritisch zijn daarin.

En over budget. Dit is vooral omdat ik ten principe niet meer wil uitgeven en met een telefoon van 300+ wil gaan rondlopen als dat het in centenkwestie is.

(ben nu aan het kijken naar een galaxy S4.. slim of niet?)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 25-05-2015 09:33 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Als je telefoon doet alsof hij aan het laden is en zelfs andere kenmerken laat zien van aangesloten zitten aan het net (helderder scherm) lijkt me juist een indicatie dat het enkel de accu is.
Je kent niemand de een compatibel accu heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nee, ik ken niemand met een compatible accu in mijn buurt. En gezien mijn accu het nog wel een uurtje gedaan heeft, maar niet meer bij deed laden, verdenk ik eigenlijk de accu niet, maar puur het laad circuit.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 25-05-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:44
S4 i9505 is prima toestel, ik ken 2 mensen die er blij mee zijn in mijn omgeving. Ze hebben de Android 5 update gehad dus ook dat zit goed. Ook 4G in alle frequensties die we hier gebruiken.
http://www.samsung.com/nl...martphones/GT-I9505ZWAPHN
Pagina: 1