Toon posts:

[Mac Mini] Updaten 10.4 naar nieuwere versie Mac OS X?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Ik zit met een aantal probleempjes waar ik met Google niet uitkom.

Vandaag heb ik een 2e generatie Mac mini gekregen. Deze heb ik aangesloten op een los beeldscherm. Installatie is gedaan.
Zelf heb ik ipad 4 en iphone 6.

Nu wilde ik sowieso de mail instellen, kreeg als opties .Mac, . Pop, .Imap en Exchange.
Helaas kreeg ik niet zoals bij de mail instellen op Ipad en Phone, de optie om voor Outlook of Hotmail oid te kiezen. Ook had ik verder geen idee hoe ik alles juist moet invullen. Diverse pogingen gedaan maar helaas.
Iemand ideeën?

Ook wilde ik de foto's die ik op me ipad had staan zien op me computer, maar helaas kreeg ik na mijn ipad aangesloten te hebben, niet te zien dat de Mini mijn Ipad zag.
Wat doe ik fout, of waar en hoe kan ik ze wel zien....

Kan je Excel of een ander soortelijk programma er ook opzetten? Zie niet iets van een Appstore.

En als laatste, en ik denk dat het komt omdat het de 2e generatie is, hij wilde de completen iTunes er niet opzetten omdat het systeem niet de versie ondersteund. Wel staat er al een soort iTunes op, alleen dan voor alleen muziek.

Wie o wie kan mij helpen? Eigenlijk kan ik er nu helemaal niks mee, behalve internetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Druk eens op appletje en dan over deze mac. Welke hardware en welke software heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:30
Welke versie van OSX draait er? De problemen waar jij tegen aanloopt zijn het gevolg van een oude OSX versie. Als je op 'appeltje' klikt zie je 'over deze Mac', daar kun je zien welke versie je draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
.Mac is in ieder geval al een flinke poos geleden, dat bestaat niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn gok is dat het osx 10.4 of 10.5 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Tja, een nieuwe mac is niet de oplossing in ieder geval.
Want hotmail/outlook/live word vandaag de dag nog steeds niet ondersteund op OSX

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-sJ2m5sWJY1s/VWK_0XMF8VI/AAAAAAAABdQ/G86m5Jovxco/s640/Schermafbeelding%2525202015-05-25%252520om%25252008.22.26.png

Om deze reden was ik zelf overgestapt van outlook naar iCloud namelijk.

Volgens mij had ik mail wel nog werkend gekregen, maar de agenda was echt een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Psycho_Mantis, heb mijn mail gewoon goed draaien (@live), maar gebruik daar de agenda niet van.
Maar op die Mac mini krijg ik die opties niet die jij laat zien. Gaat bij de eerste optie al mis met ket kiezen van .Mac, .Pop, .imap en .exchange

De software die erop staat is idd 10.4, maar als ik dan zeg updaten, dan geeft ie alleen een Java update aan.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:24:
Vandaag heb ik een 2e generatie Mac mini gekregen.
Als je het type uit de link hieronder bedoelt (Macmini2,1), daar kan maximaal Lion (10.7) op draaien. Welke OS X versie staat er nu op?

http://www.everymac.com/s...ore-2-duo-1.83-specs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr

Pjotr

Altijd van je af snijden

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:33:
De software die erop staat is idd 10.4, maar als ik dan zeg updaten, dan geeft ie alleen een Java update aan.
Je kunt Lion (10.7) kopen in de online Apple Store voor €20.
http://store.apple.com/nl/product/D6106ZM/A/os-x-lion

[ Voor 8% gewijzigd door Pjotr op 25-05-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel.

Kan ik met die 10.7 dan wel al die dingen waar ik nu tegenaan loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr

Pjotr

Altijd van je af snijden

Je stel een aantal vragen. Om met de laatste te beginnen: voor de nieuwste iTunes 12 heb je inderdaad minimaal OS X Lion (10.7) nodig.

De Mac App Store zie je pas vanaf Snow Leopard (10.6).

Voor Excel zijn een aantal alternatieven: OpenOffice, LibreOffice, Numbers etc.
https://www.libreoffice.org/

Foto's die op je iPad/iPhone staan kun je op je Mac krijgen met FotoLader ("Image Capture"). Dat programma staat standaard op je Mac.

Om een hotmail account toe te voegen, zie de tips in dit artikel:
http://www.appletips.nl/v...ccount-toe-aan-os-x-mail/

[ Voor 72% gewijzigd door Pjotr op 25-05-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:44:
Dank jullie wel.

Kan ik met die 10.7 dan wel al die dingen waar ik nu tegenaan loop?
Zoals al gezegd: geen Outlook/Live ondersteuning. Je kan wel Excell kopen of bv. Open Office (gratis) installeren. Dan kan je Excell bestanden openen/bewerken. In Safari kan je wel Gmail etc. in een Webpagina gebruiken.
Ook kan je via Gmail mail van andere mailaccounts laten ophalen. Werkt prima, maar moet je wel zin in Gmail hebben.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super, dank jullie wel!!! Kom daar een heel eind mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch een probleempje, Ik kan van zowel Libre Office als van Open Office niet een juiste download vinden voor de 10.4.

Iemand een link oid?

Over 2 weken ga ik hem updaten, maar tot die tijd wel handig om zoiets te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

talin

ES-MA

de vraag is wat wil je er mee doen?

ik heb er ook nog 1 staan, je kan hem handmatig updaten naar 10.4.6 en dan houd het op.
je moet alle updates handmatig gaan zoeken, downloaden en installeren, je kan niet van 10.4.1 direct naar 10.4.6 nee je moet alle tussen updates opzoeken, downloaden en installeren.

kan je er dan alledaagse dingen mee doen?
nee, de app store is er niet, je moet alle software zelf zoeken voor die release, hedendaagse gedownloade video's spelen niet want de videokaart kan het niet aan.
die video's omzetten met handbrake? vergeet het maar, je kan het beter aan de buurvrouw vragen dan gaat het sneller...
internet? mwoah slecht want de browser is te oud.

ik heb hem maar voor 2 dingen gebruikt, ik heb mijn gedeelde iTunes bibliotheek er op gehad met een x aantal losse harde schijven er aan en heb er gedeelde mappen op gehad.
dat deed ie perfect!
weinig stroom verbruik en nooit crashen!

heb nu een mac mini 2014 er voor in de plaatst maar zit er toch weer aan te denken om de oude weer in te zetten.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 00:38

doc

Tussen updates? Als het een intel mac mini is (daar ga ik nu even van uit), dan draait er sowieso minimaal 10.4.5 op, ouder is er niet. En de macmini 2,1 wordt geleverd met minimaal 10.4.10. Als je deze gaat updaten ga je naar 10.4.11. Daar gebruik je dan de combo update voor.

https://support.apple.com/kb/DL387?locale=nl_NL

Maar ik denk dat hij daar al wel nu op zal zitten. Laat even weten welk type het is (via system info) en welke versie het nu is. Waarschijnlijk heb je een oudere office versie nodig, omdat de support bij de nieuwere office versies niet meer aanwezig is voor 10.4.x

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

talin

ES-MA

doc schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:25:
Tussen updates? Als het een intel mac mini is (daar ga ik nu even van uit), dan draait er sowieso minimaal 10.4.5 op, ouder is er niet. En de macmini 2,1 wordt geleverd met minimaal 10.4.10. Als je deze gaat updaten ga je naar 10.4.11. Daar gebruik je dan de combo update voor.

https://support.apple.com/kb/DL387?locale=nl_NL

Maar ik denk dat hij daar al wel nu op zal zitten. Laat even weten welk type het is (via system info) en welke versie het nu is. Waarschijnlijk heb je een oudere office versie nodig, omdat de support bij de nieuwere office versies niet meer aanwezig is voor 10.4.x
ah, mijn post gaat over de niet intel mac mini de power pc G4 dus.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1