Toon posts:

Aanvulling huidig systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, youtuben en office-dingen. Af en toe Adobe Photoshop CS5. Niet zoveel bijzonders.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 240,-€ 240,-
1Club 3D Radeon HD 7950 royalKing€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1be quiet! Power Zone 750W€ 107,95€ 107,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,90

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z97X-SOC€ 129,95€ 129,95
2Scythe Bay Rafter 2.5€ 0,-€ 0,-
4Arctic Cooling F12 PWM, 120mm€ 4,74€ 18,96
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU€ 65,58€ 65,58
3Mushkin Chronos G2 120GB€ 58,48€ 175,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 389,93

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie vraag hier boven. Verder geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het maar snel is, geluid en energieverbruik maakt me niet zoveel uit.

Ga je overklokken?
Ja

:)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 23:19 ]

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hoi. Lees dit even. DAA beleid

Als je tips daarin volgt, wordt het een heel stuk overzichtelijker voor anderen om een goed beeld te krijgen van wat je vraagt en je beter van dienst te zijn. ;)

Good luck.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijder dit topic maar. :)

• r3solution
  • Niet online
Je was er bijna. Nog even doorzetten. ;)

[ Voor 97% gewijzigd door r3solution op 24-05-2015 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat was mijn plan ja, dankje ^.

• r3solution
  • Niet online
Kopieër deze: lijst 1 : http://tweakers.net/pricewatch/winkelmand_rml/738389/

En dan deze: lijst 2 : http://tweakers.net/pricewatch/winkelmand_rml/738383/

en plak die in je beginpost. Komt goed.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, R3solution, was de [i]'tjes vergeten.... Het is al laat... hahaha

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Als je wil overclocken, is de Z97X Gaming 5 genoeg met 8+2 powerphases.

Waarom wil je eigenlijk upgraden?

SSD. ik zie SandForce controllers en die zijn vrij ruk. Neem een Crucial MX100/BX100. Waarom RAID3?

Koeler is niet meer leverbaar, waarom een extra fan?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk op site's die Tweakers (tot zover ik weet) niet aangeeft.

Ik heb de GA-Z97X-SOC Force voor 129,- incl.

Ik kan dit setje verkopen aan iemand die nog een bijna 10 jaar oude pc heeft. Daarom.

Ik vond de Mushkin met 550/525 wel snel. Ik wou de 3 in RAID0 zetten. Een andere SSD voor die prijs is ook goed als die beter is! Deze was ook redelijk goedkoop voor 360gb.

Koelers heb ik al gevonden, in mijn huidige kast zitten er geen, en wil toch een beetje airflow.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Welke site's zijn dit dan?? Ik wil ook wel goedkoop hardware van een betrouwbare site kopen :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Megekko, al veel vaker besteld en dat ging prima! Heeft alleen niet veel op voorraad, maar daar is de prijs meestal ook naar. ;)

• MK_
  • Niet online

MK_

Megekko is normaal goedkoop, maar uhhh:
https://www.megekko.nl/product/162283/

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ** ik bedoelde niet de Force, maar https://www.megekko.nl/product/671/162284/.
Zal het even aanpassen. ;)

• MK_
  • Niet online

MK_

Z97X-Gaming 5 is dan toch een betere keuze als die normale SOC, meer power phases dus betere overclockresultaten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik overclock hem niet extreem, heb nu mijn 4690K op 4,3ghz en dat is goed genoeg.
Geheugen gaat in dualchannel dus naar mijn idee ook goed genoeg.
Videokaart staat al op 1165/1575 mhz.

Ik gebruik nu de H81M-P33.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat brengt trouwens nieuw RAM dat je huidige niet heeft? (Ik maak tenminste uit je posts op dat je een werkende build hebt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu met 1333mhz Crucial, en ik verkoop het met het moederbord. Daarom koop ik een nieuw setje. ;)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ah, duidelijk. Overigens is 3x een SSD in RAID0 niet heel spannend allemaal. Je bent beter af met een grote SSD met een betrouwbare controller. Je betaalt nu grof voor iets dat je niet gaat merken en ook nog met een matige betrouwbaarheid. Samsung of Crucial 500-ish GB is dan een stuk interessanter. Groter in SSD-land betekent ook (iets) sneller (en ook dat merk je overigens niet).

• r3solution
  • Niet online
Als SSD zou ik deze nemen: pricewatch: Crucial BX100 250GB

En geheugen zou je nog wat goedkoper kunnen maken: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Zijn dezelfde, maar dan in low profile.

[ Voor 75% gewijzigd door r3solution op 24-05-2015 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:41:
Ah, duidelijk. Overigens is 3x een SSD in RAID0 niet heel spannend allemaal. Je bent beter af met een grote SSD met een betrouwbare controller. Je betaalt nu grof voor iets dat je niet gaat merken en ook nog met een matige betrouwbaarheid. Samsung of Crucial 500-ish GB is dan een stuk interessanter. Groter in SSD-land betekent ook (iets) sneller (en ook dat merk je overigens niet).
Ik heb toch liever SSD's in RAID, uit ervaring weet ik dat dit wel een stuk sneller is.
Is het in dit geval beter om 2x de Crucial BX100 250GB te nemen, dan 3x de Mushkin?
Qua prijs is het precies het zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
r3solution schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:43:
Als SSD zou ik deze nemen: pricewatch: Crucial BX100 250GB

En geheugen zou je nog wat goedkoper kunnen maken: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Zijn dezelfde, maar dan in low profile.
Thanks voor je advies,
Ik heb gekozen voor 2x de Crucial BX100 250gb, 500gb voor 1 euro goedkoper dan de Mushkin's. ;)
Geheugen is toegevoegd, dankje!

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Bay Rafter 2.5€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
2Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 372,76

Dit wordt 'm dan denk ik. :)

• r3solution
  • Niet online
Top. :)

Maar eh....RAID0?? Waarvoor?
Je wint er heel weinig mee. Een gemiddelde SSD leest al aan het maximale van de SATA 6GB/s bus.
Het enigste waar je snelheidswinst boekt, is tijdens het schrijven van de disks. Die dat ook al doen boven de 350MB/s en dat gaat ook heel rap.

Ik zou: 1 gebruiken voor het OS & applicaties en de ander eventueel gebruiken voor game installatie's + een 1TB (of meer) spinning disk nemen voor alle documenten.
-= dat zou ik doen dus he. ;) =-

Iets over RAID0 - http://www.tomshardware.c...id-benchmark,3485-13.html

[ Voor 8% gewijzigd door r3solution op 25-05-2015 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
r3solution schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:07:
Top. :)

Maar eh....RAID0?? Waarvoor?
Je wint er heel weinig mee. Een gemiddelde SSD leest al aan het maximale van de SATA 6GB/s bus.
Het enigste waar je snelheidswinst boekt, is tijdens het schrijven van de disks. Die dat ook al doen boven de 350MB/s en dat gaat ook heel rap.

Ik zou: 1 gebruiken voor het OS & applicaties en de ander eventueel gebruiken voor game installatie's + een 1TB (of meer) spinning disk nemen voor alle documenten.
-= dat zou ik doen dus he. ;) =-

Iets over RAID0 - http://www.tomshardware.c...id-benchmark,3485-13.html
Met raid1 heb je helemaal geen snelheidwinst, dat klopt.
In de praktijk merk je er weinig van hoor (met raid0), al merk ik wel dat met grote (50gb +) bestanden, het toch een stuk rapper gaat. Niet mijn computer, maar die van mijn vader.
En als ik er toch 2 heb heeft het ook geen nadeel om hem in raid te zetten toch?

Alle foto's, documenten, muziek, games etc staan op een 2tb externe schijf. ;)

http://www.tomshardware.c...aid-benchmark,3485-3.html, ik zie toch aardig wat verschil! Of is dit on relevant? In dit soort dingen ben ik ook niet zo'n held.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 00:15 ]

• r3solution
  • Niet online
offtopic:
What ever tickles your fantasy. Ik zie de logica er niet van in.
50GB bestanden die op een RAID0 installatie staan, mega vlug verplaatsen naar..?
Enneh....games installs op een externe HDD?

Het is laat en wellicht mis ik een heel simpel iets in dit verhaal. :p

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ik had gewoon voor hetzelfde geld 1 500GB bx100 gekocht ipv zo moeilijk :p

Verwijderd

Topicstarter
Misschien doe ik ze ook wel gewoon non-raid. :P
Experimenteren kan geen kwaad haha.

Install bestandjes op een externe hdd, niet de game directory. ;)

• r3solution
  • Niet online
CMSTRR schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:21:
Ik had gewoon voor hetzelfde geld 1 500GB bx100 gekocht ipv zo moeilijk :p
Ik zou een 120GB SSD aanschaffen voor het OS + applicaties (ruim voldoende) en een 250/500GB aanschaffen voor games.

Ik zou niet alles op 1 ssd willen doen i.v.m. een verse installatie van het OS. De spellen blijven dan netjes op de 2e ssd staan. Sommigen kun je zelfs verder spelen zonder opnieuw te installeren.

__

Nog steeds rekening houdend met het tijdstip:
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:12:
http://www.tomshardware.c...aid-benchmark,3485-3.html, ik zie toch aardig wat verschil! Of is dit on relevant? In dit soort dingen ben ik ook niet zo'n held.
Het grote verschil zie ik alleen in de data overdracht. Maar de S-ata 6gb/s raakt al het plafond rond de 530MB/s

[ Voor 55% gewijzigd door r3solution op 25-05-2015 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
r3solution schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:23:
[...]

Ik zou een 120GB SSD aanschaffen voor het OS + applicaties (ruim voldoende) en een 250/500GB aanschaffen voor games.

Ik zou niet alles op 1 ssd willen doen i.v.m. een verse installatie van het OS. De spellen blijven dan netjes op de 2e ssd staan. Sommigen kun je zelfs verder spelen zonder opnieuw te installeren.
Precies wat ik ook dacht.

• r3solution
  • Niet online
Lol. Met RAID0 komt ook alles op 1 partitie....sort of speak. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door r3solution op 25-05-2015 00:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
r3solution schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:30:
[...]

Lol. Met RAID0 doe je hetzelfde. ;)
Raid kun je uitzetten, van 1 harde schijf 2 maken lukt (althans, mij) niet. ;)
mocht ik me bedenken geen raid te doen..

Ik hou me bij mn lijstje, 2x de 250gb!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:49:
[...]

Ik heb toch liever SSD's in RAID, uit ervaring weet ik dat dit wel een stuk sneller is.
Is het in dit geval beter om 2x de Crucial BX100 250GB te nemen, dan 3x de Mushkin?
Qua prijs is het precies het zelfde.
Nou, dat betwijfel ik sterk.
De kracht van een SSD is niet het aantal MB's wat hij per seconde kan uitspugen of opvreten, maar juist de enorm lage access time.
Normale HDD is (laten we zeggen) 15ms. Een SSD heeft een accesstime van <0.1ms.
Als je RAID0 gaat toepassen, krijg je inderdaad hogere throughput (MB/sec) en dat is prettig voor de lange transfers (opslaan van erg grote bestanden bijvoorbeeld, zoals een Bluray disk image), maar voor normaal werk onder Windows en tijdens games heb je juist heel veel korte transfers.
Dat is waar RAID vertraging oplevert. Door de extra laag die je er tussen doet (voor het samensmelten van de SSD's) verlies je op de accesstime, waardoor je al gauw naar de 1ms toe kan gaan.
Dat verschil kan je zeker merken, dus ik zou er nog eens extra over na denken.
Met normale harddisks is dat minder merkbaar omdat de grootste vertraging in de schijven zelf zit. Met SSD's zit de grootste vertraging in het RAID mechanisme.

Daarbij is RAID ook niet perfect schaalbaar. Je krijgt niet 2x de throughput als je 2 SSD's aan elkaar knoopt. Met 3 wordt je winst per disk nog kleiner. Maar ik neem aan dat je dat al wel wist.

Je kan natuurlijk alsnog meerdere SSD's halen en dan b.v. je Windows install + drivers op SSD1 zetten en je applicaties op SSD2.

Kortgezegd, denk ik dat het niet loont om de onboard RAID te gebruiken. Ik kan het mis hebben, maar het is het overwegen waard om juist niet voor RAID te gaan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• r3solution
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:31:
Ik hou me bij mn lijstje, 2x de 250gb!
d:)b

Succes. :)

[ Voor 80% gewijzigd door r3solution op 25-05-2015 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik jullie gelijk geef, 1 SSD voor apps/os en 1 SSD voor games, externe schijf voor documenten, fotos, muziek etc.

Is mn samenstelling toch nog gered. ;)
Thanks voor jullie tijd!

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:32:
[...]

Nou, dat betwijfel ik sterk.
De kracht van een SSD is niet het aantal MB's wat hij per seconde kan uitspugen of opvreten, maar juist de enorm lage access time.
Normale HDD is (laten we zeggen) 15ms. Een SSD heeft een accesstime van <0.1ms.
Als je RAID0 gaat toepassen, krijg je inderdaad hogere throughput (MB/sec) en dat is prettig voor de lange transfers (opslaan van erg grote bestanden bijvoorbeeld, zoals een Bluray disk image), maar voor normaal werk onder Windows en tijdens games heb je juist heel veel korte transfers.
Dat is waar RAID vertraging oplevert. Door de extra laag die je er tussen doet (voor het samensmelten van de SSD's) verlies je op de accesstime, waardoor je al gauw naar de 1ms toe kan gaan.
Dat verschil kan je zeker merken, dus ik zou er nog eens extra over na denken.
Met normale harddisks is dat minder merkbaar omdat de grootste vertraging in de schijven zelf zit. Met SSD's zit de grootste vertraging in het RAID mechanisme.

Daarbij is RAID ook niet perfect schaalbaar. Je krijgt niet 2x de throughput als je 2 SSD's aan elkaar knoopt. Met 3 wordt je winst per disk nog kleiner. Maar ik neem aan dat je dat al wel wist.

Je kan natuurlijk alsnog meerdere SSD's halen en dan b.v. je Windows install + drivers op SSD1 zetten en je applicaties op SSD2.

Kortgezegd, denk ik dat het niet loont om de onboard RAID te gebruiken. Ik kan het mis hebben, maar het is het overwegen waard om juist niet voor RAID te gaan.
Zoals eerder door mij genoemd, met grote bestanden merkte ik het wel, maar dan spreken we van 50gb+ bestanden. Je verhaal klinkt wel logisch, misschien dat RAID theoretisch leuk klinkt, maar in t eggie weinig uitmaakt.
Mijn vader had met zijn RAID0 snelheden van 983mb/s, dat zag er zó leuk uit, maar ik denk nu inderdaad dat je er weinig van gaat merken.

Dankje!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:37:
[...]

Zoals eerder door mij genoemd, met grote bestanden merkte ik het wel, maar dan spreken we van 50gb+ bestanden. Je verhaal klinkt wel logisch, misschien dat RAID theoretisch leuk klinkt, maar in t eggie weinig uitmaakt.
Mijn vader had met zijn RAID0 snelheden van 983mb/s, dat zag er zó leuk uit, maar ik denk nu inderdaad dat je er weinig van gaat merken.

Dankje!
No problem :)
En het is maar net waar je het voor gaat gebruiken. Voor Windows, office, games, e.d. is het niet interessant.
Werk je met video editting en sla je om de haverklap een file van meer dan 10GB op, dan is het zeker interessant.
Maar eigenlijk zou ik in dat geval nog een andere oplossing kiezen. Dan zou ik 4 (of meer) SSD's kopen.
SSD1 voor OS+drivers.
SSD2 voor applicaties (zoals video editting software)
SSD3+4+n in RAID0 als opslag.

Je hebt dan het crispy werkgevoel van je applicaties+OS én snelle large-file storage.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 25-05-2015 00:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:40:
[...]

No problem :)
En het is maar net waar je het voor gaat gebruiken. Voor Windows, office, games, e.d. is het niet interessant.
Werk je met video editting en sla je om de haverklap een file van meer dan 10GB op, dan is het zeker interessant.
Maar eigenlijk zou ik in dat geval nog een andere oplossing kiezen. Dan zou ik 4 (of meer) SSD's kopen.
SSD1 voor OS+drivers.
SSD2 voor applicaties (zoals video editting software)
SSD3+4+n in RAID0 als opslag.
Als mijn budget dat toeliet, deed ik dat ook zeker haha.
Ik denk dat ik met 2x 250gb SSD wel even vooruit kan.
In de toekomst kan er altijd nog meer bij. ;)
Rest van het computertje kan nog wel even vooruit dacht ik zo!

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Bay Rafter 2.5€ 0,-€ 0,-
2Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 372,76

Ik bestel morgen dit lijstje, mocht je nog wat anders zien wat beter kan, laat me het weten. :P

• r3solution
  • Niet online
Mja, ik zie nog wel wat..just a moment..brb.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen geld natuurlijk, maar die 2.5'' bay snap ik neit helemaal. Je kan maar liefst 8 schijven kwijt. Of dat nou 3.5 of 2.5 is maakt natuurlijk niks uit.

Verwijderd

Topicstarter
r3solution schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:53:
Mja, ik zie nog wel wat..just a moment..brb.
*tromgeroffel*

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:55:
Geen geld natuurlijk, maar die 2.5'' bay snap ik neit helemaal. Je kan maar liefst 8 schijven kwijt. Of dat nou 3.5 of 2.5 is maakt natuurlijk niks uit.
De gaatjes van mn vorige SSD kwamen niet goed overeen met die van mn kast, dus kon ie maar met 1 schroefje vast. En in deze bay kunnen er 2, en voor dat geld... ;)

• r3solution
  • Niet online
Nul euro? :p

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:58:
[...]

De gaatjes van mn vorige SSD kwamen niet goed overeen met die van mn kast, dus kon ie maar met 1 schroefje vast. En in deze bay kunnen er 2, en voor dat geld... ;)
Och, voor netheid kan zo een bracket, maar in principe is 1 schroefje net zo prima. Er zitten immers toch geen bewegende delen in. Hell, ik heb ik weet niet hoe lang de ghetto oplossing gehad: lekker laten bungelen aan de kabels. Wat nou vastmaken?

• r3solution
  • Niet online
Lol, zo heb ik mijn ssd ook in de kast. wel ergens achter geklemd, maar iig niet geschroefd op de plek waar ie eventueel zou moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Ty-raps doen wonderen in dit geval dus? :P

• r3solution
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 01:12:
Ty-raps doen wonderen in dit geval dus? :P
Yuuuuuuup!! ;)

By the way, na het gehele verhaal te hebben meegenomen, kom ik op de volgende logische samenstelling uit.
Hopelijk zie jij dezelfde logica en kun je er wat mee. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1Scythe Bay Rafter 2.5 Rev. B€ 3,84€ 3,84
1Crucial BX100 120GB€ 60,95€ 60,95
1Crucial BX100 500GB€ 173,95€ 173,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,60

___

P.S.

Trust me, het moederbord is een subliem ding en bied alles wat je omschrijft te gaan doen. Dat andere bord heeft wel mooie kleurtjes en zo, maar die zie je toch niet in een gesloten kast. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door r3solution op 25-05-2015 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
r3solution schreef op maandag 25 mei 2015 @ 01:17:
[...]

Yuuuuuuup!! ;)

By the way, na het gehele verhaal te hebben meegenomen, kom ik op de volgende logische samenstelling uit.
Hopelijk zie jij dezelfde logica en kun je er wat mee. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1Scythe Bay Rafter 2.5 Rev. B€ 3,84€ 3,84
1Crucial BX100 120GB€ 60,95€ 60,95
1Crucial BX100 500GB€ 173,95€ 173,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,60
Ik blijf toch bij mn Gigabyte denk ik, iets meer future-bestendig.
En qua SSD's, ik koop eerst 2 van 250gb, mocht ik daarna nog een keer geld over hebben (ooit), kan er altijd nog eentje bij. Daarbij hoef ik ook geen dingen op te slaan want dat zet ik op die externe.
Daarbij vind ik 4x 3.0 ook iets handiger dan 2.0, je zult ze maar net nodig hebben .;)

• r3solution
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 01:25:
Ik blijf toch bij mn Gigabyte denk ik, iets meer future-bestendig.
En qua SSD's, ik koop eerst 2 van 250gb, mocht ik daarna nog een keer geld over hebben (ooit), kan er altijd nog eentje bij. Daarbij hoef ik ook geen dingen op te slaan want dat zet ik op die externe.
Gelijk heb je. Ik kan de keuze van het bord ook niet een solide onderbouwing geven omdat ik daar simpelweg niet de kennis voor in huis heb. Het is daarom ook maar een aankoopadvies. ;)

Veel plezier met de nieuwe speeltjes. :)

Verwijderd

Topicstarter
r3solution schreef op maandag 25 mei 2015 @ 01:30:
[...]

Gelijk heb je. Ik kan de keuze van het bord ook niet een solide onderbouwing geven omdat ik daar simpelweg niet de kennis voor in huis heb. Het is daarom ook maar een aankoopadvies. ;)

Veel plezier met de nieuwe speeltjes. :)
Ik ook niet hoor, anders kwam ik hier niet om advies vragen.
Toch bedankt voor je geheugen en SSD advies!

Fijne nachtrust alvast.
Pagina: 1