Toon posts:

Sonos als aansturing van Olive 4HD....mogelijk of niet...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment heb ik een Olive 4HD in de woonkamer staan, prima apparaat met nog beter geluid. Maar ik wil op meerdere kamers muziek horen vandaar dat ik aan de Sonos Connect zat te denken....

Mijn vraag is; weet iemand of ik via de interface van Sonos de Olive 4HD kan aansturen? Dan houd ik nl hifi kwaliteit in de woonkamer (over de hifi installatie) en op andere kamers zou ik dan een Sonos speaker kunnen zetten.

Zou dit gaan lukken? Hoe moet ik dit verder aansluiten en instellen op de iMac (middels Sonos software)?

Zit eigenlijk te hopen op iemand die deze constructie al heeft bedacht.... :)

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
De Sonos connect heeft twee digitale outputs, coaxiaal en optisch. Je kan dan toch de coaxiale input van de olive gebruiken?

Ik ken het apparaat overigens niet, de Sonos app stuurt alleen de Sonos aan en niks anders. Instellen is een fluitje van n cent via de app.

Of bedoel je iets anders?

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
Lijkt me inderdaad ook dat het kan werken zoals Irminsul zegt. Het apparaat in en uitschakelen en op de juiste bron zetten uiteraard niet, maar streamen wel.

Zo staat het ook op de site: http://www.sonos.com/nl-nl/shop/products/connect?r=1

"Maak van je stereo of home cinema een muziek streamend systeem"

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Verwijderd

Topicstarter
Zou wellicht kunnen maar Sonos krijg ik qua share niet geschakeld. Sonos ziet de Olive niet. Weet niet hoe ik dat voor mekaar moet krijgen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 12:18

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik weet niet (meer) of je via Sonos een handmatig IP-adres kan invullen, anders zou je via pagina 10 van deze quickstart guide verder kunnen komen.

Via de Sonos-app de Olive bedienen wordt een no-go, de app werkt alleen met Sonos-apparaten.

• overtones
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:07:
Zou wellicht kunnen maar Sonos krijg ik qua share niet geschakeld. Sonos ziet de Olive niet. Weet niet hoe ik dat voor mekaar moet krijgen.
Hoe bedoel je qua share niet geschakeld?

Sonos gaat de olive ook nooit zien, maar je kan de connect aansluiten op een input van je Olive om muziek te streamen naar je Olive lijkt mij.

Je zal altijd ook handmatig de Olive aan moeten zetten en op de juiste source moeten zetten.
.

Laat maar de Olive heeft helemaal geen inputs, ik dacht het een versterker was, houdt dan maar op.

[ Voor 9% gewijzigd door overtones op 26-05-2015 19:06 ]

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de digitale input is voor TV ed. Met share bedoelde ik eigenlijk het "path" wat je in moet vullen bij Sonos om een ander apparaat te delen maar na vele malen proberen wordt dit toch niet herkend. Ik bedoel dan //xx.x.x.x/naam/.....
Alles al geprobeerd maar helaas pindakaas....!!!!!

• overtones
Een share benaderen is gewoon een map met muziekfiles gedeeld op een device.

Die olive biedt vast geen share aan op het netwerk, zou je kunnen testen via een pc.

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd maar dat herkend Sonos niet of wil Olive niet vrijgeven.... Protocolletje van Olive ?
Pagina: 1