Hallo alle mede-Tweakers!
Ik heb al eerder een thread gemaakt, maar gezien die de geschiedenis in dwaalt, en iets onoverzichtelijk was, bij deze een nieuwe.
Ik heb nu een lijst waar volgens mij alles op staat wat ik nodig heb voor deze build.
Geen idee of de voeding van 450w genoeg kracht heeft.
En overclocken, is het het geld waard denken jullie? Kan dat met dit moederbord?
Ik heb volgens mij ook een CD/Bluray speler nodig.
Ik wil deze pc als 'ps4' gebruiken; hd films/dvd's kunnen kijken op mn nieuwe Samsung LED tv.
Als iemand mij er vanuit kennis/ervaring een kan aanraden zou ik dat erg op prijs stellen!
Koeling is ook een punt waarop ik zelf niet kan zeggen of deze adequaat is; advies wordt erg op prijs gesteld! Alternatieve kast is een Aerocool V3X Evil Green
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
GTA V spelen. Voor alle andere dingen gebruik ik mijn huidige low-end pc.
Doelstelling is alles zo hoog mogelijke settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik begon met een budget van 900 euro, maar met alle aanpassingen, windows 8, en het spel/controller zit ik over de 1100 nu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben ervan overtuigd dat een i5 4460, Gigabyte Sniper moederbord, en GTX970 een goed begin is.
Processor:
Zit er een koeler bij de processor?
Al las ik dat overclocken toevallig bij een spel zoals GTAV betere prestaties kan betekenen, het kost wel weer extra geld en denk dat het verschil nihil is. (ik weet dat overclocken niet kan op deze processor)
Moederbord:
Ik ben door een vriend aangeraden een MSI B85 G43 gaming te kopen, maar toen ik deze vergeleek met de GB G1 Sniper, vond ik géén enkel verschil, en daarbij is de Sniper groen gekleurd (met ambient lighting gimmick) wat uiteindelijk wel tof is icm. de groene GTX970 100ME.
GraKa:
Zit alleen nog te twijfelen tussen r9 290x en gtx970, maar volgens mij wil je met een r9290x een AMD processor hebben. Nu heb ik gelezen dat de i5's ronduit beter presteren dus daar hou ik het even bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb weinig eisen, alles moet samengaan, dat is het belangrijkst en hetgeen waar ik wegens beperkte kennis geen zicht op heb.
Ga je overklokken?
Is het het extra geld waard? Kan dat met mijn huidige moederbord?
Ik heb al eerder een thread gemaakt, maar gezien die de geschiedenis in dwaalt, en iets onoverzichtelijk was, bij deze een nieuwe.
Ik heb nu een lijst waar volgens mij alles op staat wat ik nodig heb voor deze build.
Geen idee of de voeding van 450w genoeg kracht heeft.
En overclocken, is het het geld waard denken jullie? Kan dat met dit moederbord?
Ik heb volgens mij ook een CD/Bluray speler nodig.
Ik wil deze pc als 'ps4' gebruiken; hd films/dvd's kunnen kijken op mn nieuwe Samsung LED tv.
Als iemand mij er vanuit kennis/ervaring een kan aanraden zou ik dat erg op prijs stellen!
Koeling is ook een punt waarop ik zelf niet kan zeggen of deze adequaat is; advies wordt erg op prijs gesteld! Alternatieve kast is een Aerocool V3X Evil Green
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
GTA V spelen. Voor alle andere dingen gebruik ik mijn huidige low-end pc.
Doelstelling is alles zo hoog mogelijke settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik begon met een budget van 900 euro, maar met alle aanpassingen, windows 8, en het spel/controller zit ik over de 1100 nu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben ervan overtuigd dat een i5 4460, Gigabyte Sniper moederbord, en GTX970 een goed begin is.
Processor:
Zit er een koeler bij de processor?
Al las ik dat overclocken toevallig bij een spel zoals GTAV betere prestaties kan betekenen, het kost wel weer extra geld en denk dat het verschil nihil is. (ik weet dat overclocken niet kan op deze processor)
Moederbord:
Ik ben door een vriend aangeraden een MSI B85 G43 gaming te kopen, maar toen ik deze vergeleek met de GB G1 Sniper, vond ik géén enkel verschil, en daarbij is de Sniper groen gekleurd (met ambient lighting gimmick) wat uiteindelijk wel tof is icm. de groene GTX970 100ME.
GraKa:
Zit alleen nog te twijfelen tussen r9 290x en gtx970, maar volgens mij wil je met een r9290x een AMD processor hebben. Nu heb ik gelezen dat de i5's ronduit beter presteren dus daar hou ik het even bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb weinig eisen, alles moet samengaan, dat is het belangrijkst en hetgeen waar ik wegens beperkte kennis geen zicht op heb.
Ga je overklokken?
Is het het extra geld waard? Kan dat met mijn huidige moederbord?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 Gaming 100ME | € 380,95 | € 380,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Microsoft Xbox 360 Wired Controller Zwart | € 28,97 | € 28,97 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Grand Theft Auto V (UK versie), PC (Windows) | € 43,99 | € 43,99 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 103,70 | € 103,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.121,26 | |
[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2015 18:57 . Reden: laatste optimalisering. ]