Toon posts:

GTA-V dedicated pc 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alle mede-Tweakers!

Ik heb al eerder een thread gemaakt, maar gezien die de geschiedenis in dwaalt, en iets onoverzichtelijk was, bij deze een nieuwe.

Ik heb nu een lijst waar volgens mij alles op staat wat ik nodig heb voor deze build.

Geen idee of de voeding van 450w genoeg kracht heeft.

En overclocken, is het het geld waard denken jullie? Kan dat met dit moederbord?

Ik heb volgens mij ook een CD/Bluray speler nodig.
Ik wil deze pc als 'ps4' gebruiken; hd films/dvd's kunnen kijken op mn nieuwe Samsung LED tv.
Als iemand mij er vanuit kennis/ervaring een kan aanraden zou ik dat erg op prijs stellen!

Koeling is ook een punt waarop ik zelf niet kan zeggen of deze adequaat is; advies wordt erg op prijs gesteld! Alternatieve kast is een Aerocool V3X Evil Green

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
GTA V spelen. Voor alle andere dingen gebruik ik mijn huidige low-end pc.
Doelstelling is alles zo hoog mogelijke settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik begon met een budget van 900 euro, maar met alle aanpassingen, windows 8, en het spel/controller zit ik over de 1100 nu.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben ervan overtuigd dat een i5 4460, Gigabyte Sniper moederbord, en GTX970 een goed begin is.

Processor:
Zit er een koeler bij de processor?
Al las ik dat overclocken toevallig bij een spel zoals GTAV betere prestaties kan betekenen, het kost wel weer extra geld en denk dat het verschil nihil is. (ik weet dat overclocken niet kan op deze processor)

Moederbord:
Ik ben door een vriend aangeraden een MSI B85 G43 gaming te kopen, maar toen ik deze vergeleek met de GB G1 Sniper, vond ik géén enkel verschil, en daarbij is de Sniper groen gekleurd (met ambient lighting gimmick) wat uiteindelijk wel tof is icm. de groene GTX970 100ME.

GraKa:
Zit alleen nog te twijfelen tussen r9 290x en gtx970, maar volgens mij wil je met een r9290x een AMD processor hebben. Nu heb ik gelezen dat de i5's ronduit beter presteren dus daar hou ik het even bij.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb weinig eisen, alles moet samengaan, dat is het belangrijkst en hetgeen waar ik wegens beperkte kennis geen zicht op heb.

Ga je overklokken?
Is het het extra geld waard? Kan dat met mijn huidige moederbord?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1MSI GeForce GTX 970 Gaming 100ME€ 380,95€ 380,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 97,95€ 97,95
1Microsoft Xbox 360 Wired Controller Zwart€ 28,97€ 28,97
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,95€ 51,95
1Grand Theft Auto V (UK versie), PC (Windows)€ 43,99€ 43,99
1Seasonic S12G 450W€ 64,95€ 64,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 103,70€ 103,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.121,26

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2015 18:57 . Reden: laatste optimalisering. ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Post nog even je build hier door onder je wenslijstje op "Genereer RML" te klikken en die tekst hier te copy-pasten. Scheelt mensen doorklikken.

Je kunt overzichtelijk houden door de build te kiezen die als het ware de basis is, en alleen aan te geven wat er anders is in de 4 andere builds ;).

[ Voor 34% gewijzigd door br00ky op 24-05-2015 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, was al bezig met preciés die punten die je aanvoerde.

Aangepast!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 09:41
Je voeding kan goedkoper; pricewatch: Antec VPF Series 450W

Ook kan je SSD goedkoper, prestatieverschil ga je niet/nauwelijks merken.

pricewatch: Crucial BX100 250GB

Wellicht is het beter om het 2de lijstje als basis te gebruiken, en er dan een AMD 290 of een Nvidia GTX970 in te prikken

[ Voor 27% gewijzigd door jeroenk13 op 24-05-2015 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de tips wb voeding en SSD!

Ik ben door een kennis die verstand van zaken heeft, ook al aangeraden voor een GTX970 te gaan.
Voor dat geld zou ik weer gaan denken aan de R9 290x, die wél echt 4gb vram heeft.

Probleem is dat ik dan weer van het GTA+Nvidia principe afstap.
Ik zal er achter proberen te komen wat de tekortkomingen van de 290 t.o.v. de GTX970 zijn.

Maakt het volgens onze Tweakers uit of je met een Nvidia of een AMD-kaart speelt?

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25
Bekijk deze resultaten en neem op gevoel een videokaart die de juiste fps/prijs combinatie biedt:
reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken

Zet MSAA op 0/2x (die shit vreeeeet echt performance) en je frames zullen echt een stuk hoger liggen dan de resultaten die Tweakers laat zien.

Ik raad persoonlijk de MSI Radeon R9 290 Gaming aan. Leg je net wat meer neer maar dan blaas je die 960 echt hard weg.

Met het meeste op medium, bepaalde settings op low en dingen als textures bijvoorbeeld op high (waar de 290 goed mee omgaat door de 4GB en 512-bit memory bus) krijg je GTA V zelfs soepel op 4k met een enkele 290(x). Ik draai het zelf nu op 60+ fps op 3x 1080p eyefinity met een 290x.

GTA V draait gewoon perfect op NVIDIA en AMD. Ik en mijn homies hebben allemaal AMD kaarten (280x/7970/290x) en tweaken de settings tot de frames nooit lager dan 60 worden en laten het daarna voor wat het is.

Verwijderd

Topicstarter
Vind ik erg tof, zo'n behoorlijke reactie!

Ik denk dat ik áls ik een pc wil bouwen, dus inderdaad voor een videokaart moet gaan die zo duur is als een playstation. Kom je gewoon niet onderuit met mijn eisen.

Heb op GPUboss de GTX 970 tegen de R9 290 en de 290x opgezet.

Hier link 970 vs. R9 290
Hier link 970 vs. R9 290x

Elke keer zegt ie 'Too close to call', maar ik zou vooral wat hulp willen bij het interpreteren van de specs.

R9 heeft better floating point performance, meer shading units, meer texture units, significantly wider memory bus (512 vs 256), more render output processors,

GTX970 heeft een hogere effectieve geheugen-kloksnelheid, hogere klok-turboklok-memoryclocksnelheid, en betere passmark scores.

Waar ligt het verschil? Is er juist weinig verschil omdat de gtx sneller informatie lijkt te 'verwerken' en de 290x meer render output processors/texture mapping units/shading units heeft om de last over te verdelen?

Vooral ook door de 'echte' 4 gig aan belastbaarheid wordt de 290x dan aantrekkelijk, al heb ik ergens gelezen dat de 970 gewoon 'sneller' schijnt te zijn voor alles op of onder 1080p. Al is dat waarschijnlijk marginaal.

Hoe is dat 'as is' in jouw ervaring? Last van stutters tijdens spelen? En hoewel dat AA is, heb je last van 'jaggies'?

Dank! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat nu bovenaan!

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2015 18:59 . Reden: vraag aangepast ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:47:

Ik heb al eerder een thread gemaakt, maar gezien die de geschiedenis in dwaalt
Dat ligt natuurlijk aan jezelf ;). Je kunt hem makkelijk terugvinden door op je post-count te klikken bijvoorbeeld. Meerdere topics over hetzelfde onderwerp zijn niet toegestaan, dus bij deze een merge met je vorige topic.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel br00ky!

Ik heb de eerste post vd thread verwijderd en mijn 'vandaag geschreven' thread ervoor in de plaats gezet. :)

Alle lezers van deze thread wil ik duidelijk maken dat de comments onder de 'originele' post geen betrekking meer hebben op de informatie die nu bovenaan staat. Deze heb ik vandaag opnieuw ingevuld.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2015 19:02 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

BaRF

bijna kerst

Mooie pc :)

Even pluspunten dat je zelfs de prijs van GTAV hebt meegenomen in de lijst, de meeste mensen denken al niet eens aan het OS :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 09:41
Neem je een groen zwarte mobo en videokaart, vergeet je een kast met window! Dezelfde kast alleen dan met window

pricewatch: Cooler Master N300 (KWN1, windowed)

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 20:49
GPUboss zegt echt 0,0. Voor relevante vergelijkingen kijk bij Anandtech naar de GPU vergelijker. Dan krijg je daadwerkelijk fps te zien in plaats van wat nummertjes.
Pagina: 1