Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomN87
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:31
Beste Tweakers,

Dit is mijn eerste post op Tweakers (hoop dat de topic op de juiste plaats staat). Ik ben hier lid geworden omdat ik graag met elektronica en gadgets bezig ben. Ik wil hier graag informatie inwinnen maar ook geven aan andere Tweakers.

Maar zoals de meeste nieuwelingen ben ik hier terecht gekomen omdat ik een probleem ondervind 8) met mijn nieuwe router (Netgear AC1900 R7000).

De situatie is het volgende:

Sinds de komst van de nieuwe router is de LAN verbinding naar mijn NAS er traag. Ik doe veel video opnames maken met mijn camcorder en deze zet ik dan op mijn Synology ds213j. Deze kwam niet hoger dan +-11MB dit is natuurlijk typerend voor een 100Mb router en verbinding. Na wat onderzoek na mijn kabels lan driver van mijn laptop kon ik hier niets uit halen. (duplex staat op automatische onderhandeling).

Na zag ik bij mijn router de indicatielampjes van de vier LAN poorten en viel me op dat er drie groen waren en èèn oranje/rood. Dit bleek te liggen aan de verbinding groen is 1000Mbps en oranje/rood 100Mbps. Nu heb ik de kabel waar het oranje lampje knipperd eruit getrokken en mijn snelheid van mijn pc naar mijn nas gaan nu rond de 90MB per seconde. Goed nieuws dus!

De kabel van het oranje lampje bleek na de dreambox te lopen. Deze natuurlijk vervangen maar het blijft zo dat als er 1 van de vier poorten oranje/rood is dat de rest van de poorten ook geen gigabit verbinding meer geven. Dit terwijl het overzetten van mijn filmpjes naar de NAS niet via mijn dreambox gaat.

Aan de derde en vierde LAN poort zitten nu twee dezelfde gigabit switches (Eminent EM4441). Hier heb ik zolang de dreambox op aangesloten en ook de raspberry's IPcamera enz...

Hoe kan ik dit oplossen en waarom staat dit met elkaar in verbinding?

alvast bedankt!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Als het aansluiten van een 100Mb verbinding er voor zorgt dat de andere poorten niet goed werken is die router defect.
Je zou nog kunnen proberen om die poort op fixed 100MB te zetten in je router, maar dit zou echt nietmogen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomN87
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:31
Hallo Ben,

bedankt voor je reactie! Ik ben er toch achter gekomen dat de kabel van de router naar de switch niet helemaal ok was. Toen ik hier een nieuwe connector op kneep was het euvel verholpen.

Bedankt voor het meedenken

Gr Tom