Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicinico
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-03-2023
Hallo allemaal!

Ik zoek een nieuwe videokaart voor mijn PC
Ik wil de videokaart gebruiken voor games zoals:
Assassins creed unity, GTA, the witcher 3 en de games die uitkomen aan t eind van 2015 :)

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer 400 euro besteden

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben op zoek naar een kaart van Nvidia.
Op dit moment heb ik deze in gedachten:

pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G + gratis witcher 3 + gratis batman
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 + gratis witcher 3 + gratis batman
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0 + gratis witcher 3

maar sta natuurlijk open voor suggesties!

Ik vroeg me af wat de verschillen zijn kwa prestaties, koeling enzo :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
op dit moment heb ik het volgende in mijn computer zitten:

Intel Core i5 4670K Boxed
MSI Z87-G41 PC Mate
Corsair Vengeance 8GB
XFX TS650

de te vervangen kaart is een
Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
(was corrupt meteen bij aankoop. deze is 'gerepareerd' maar doet nu nogsteeds gekke dingen... garantie is nu verlopen :( )

Alvast bedankt voor de hulp! :D

[ Voor 6% gewijzigd door nicinico op 24-05-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nicinico schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:52:
de te vervangen kaart is een
Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
(was corrupt meteen bij aankoop. deze is 'gerepareerd' maar doet nu nogsteeds gekke dingen... garantie is nu verlopen :( )
Als die niet goed gerepareerd is dan heb je volgens mij nog steeds garantie. Het defect van de vorige keer is dan namelijk nog niet opgelost en toen zat die nog in garantie.

Het verschil tussen de videokaarten kun je eenvoudig vinden in de reviews.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 24-05-2015 16:04 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvandenBelt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:02:
[...]

Als die niet goed gerepareerd is dan heb je volgens mij nog steeds garantie. Het defect van de vorige keer is dan namelijk nog niet opgelost en toen zat die nog in garantie.

Het verschil tussen de videokaarten kun je eenvoudig vinden in de reviews.
Heb je misschien een korte samenvatting? Ik ben namelijk ook benieuwd.

In de reviews lees ik slechts enkele kleine verschillen in de kloksnelheden en de koelcapaciteiten (incl. herrie).

Zelf ben ik jarenlang(3) zoet geweest met twee (crossfire) HD 7950's. Maar die tijd is toch echt wel voorbij. Wil nu ook naar Nvidea en in deze prijsklasse is volgens mij de GTX 970 de beste. Maar, in tegenstelling tot de tijd waarin ik mijn GPUs heb gekocht, zijn er nu tig uitvoeringen. Door de bomen zie ik het bos niet meer.

Door het aantal uitvoeringen verlies ik compleet het overzicht. Ook na het lezen van verscheidene reviews. Want ik zie slechts kleine verschillen. En bij de klokverschillen denk ik dan weer van, ja, wat boeit dat? Dat kan ik toch gewoon overklokken naar de snelheid van een andere fabrikant. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik zou daarom meer uitleg op prijs stellen, ik ben er namelijk ook in geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

TimvandenBelt schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Heb je misschien een korte samenvatting? Ik ben namelijk ook benieuwd.

In de reviews lees ik slechts enkele kleine verschillen in de kloksnelheden en de koelcapaciteiten (incl. herrie).

Zelf ben ik jarenlang(3) zoet geweest met twee (crossfire) HD 7950's. Maar die tijd is toch echt wel voorbij. Wil nu ook naar Nvidea en in deze prijsklasse is volgens mij de GTX 970 de beste. Maar, in tegenstelling tot de tijd waarin ik mijn GPUs heb gekocht, zijn er nu tig uitvoeringen. Door de bomen zie ik het bos niet meer.

Door het aantal uitvoeringen verlies ik compleet het overzicht. Ook na het lezen van verscheidene reviews. Want ik zie slechts kleine verschillen. En bij de klokverschillen denk ik dan weer van, ja, wat boeit dat? Dat kan ik toch gewoon overklokken naar de snelheid van een andere fabrikant. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik zou daarom meer uitleg op prijs stellen, ik ben er namelijk ook in geïnteresseerd.
Ik zie anders gigantische verschillen, 3 decibel meer is een verdubbeling aan geluidsdruk.
Dat de ene kaart sneller is als de andere kan eigenlijk alleen maar liggen aan het feit dat de fabrikant de clocksnelheid van de fabriek af een tik ophoogt. Dit kun je zelf in bij wijze van 2 klikken zelf doen en vaak scheelt het je ook nog geld.

De Asus is de stilste, en nog redelijk koel.
De MSI is redelijk stil, en redelijk koel.
De Gigabyte G1 is heel luid, en maar iets koeler dan de MSI en Asus.
De Inno3D is iets minder luid dan de Gigabyte, maar wel de koelste (55 v.s. bijv. 62 voor de MSI)
de Zotac AMP! is redelijk stil en redelijk koel.

Wat is nu nog een groot verschil?
-Enkele kaarten zetten hun fans uit onder de 60 graden, dit doen o.a. de Asus en de MSI koeler.
-Ook, heeft de Asus maar 1x 6-pin tegenover bijvoorbeeld 2x 6-pin of 1x 6-pin + 1x 8-pin, in theorie zou je hierdoor minder ver kunnen overclocken, maar echt een idioot groot verschil is dit ook niet, dan zit je al aan voltages te kloten.

Welke moet ik nu hebben?
Persoonlijk zou ik deze volgorde aanhouden (Ik zet stilte boven bijna alles):
1. Asus
2. MSI
3. Zotac
4. Inno3D
5. Gigabyte

Maar: over een maand liggen als het goed is de nieuwe AMD kaarten in de rekken, dus voordat ik 350-400 euro zou spenderen aan een kaart gelijk aan de 290(x) zou ik eerst even wachten tot de vermeende Titan X killer in de schappen ligt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kuusj98 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:36:
[...]

Ik zie anders gigantische verschillen, 3 decibel meer is een verdubbeling aan geluidsdruk.
Maar klinkt bij lange na niet dubbel zo luid. ;) 10dB klinkt ruwweg ongeveer dubbel zo hard.
-Ook, heeft de Asus maar 1x 6-pin
Eén maal 8 pins, al schijnt 6 pins ook prima te werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:04
kuusj98 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:36:
[...]

Dat de ene kaart sneller is als de andere kan eigenlijk alleen maar liggen aan het feit dat de fabrikant de clocksnelheid van de fabriek af een tik ophoogt. Dit kun je zelf in bij wijze van 2 klikken zelf doen en vaak scheelt het je ook nog geld.

De Asus is de stilste, en nog redelijk koel.
De MSI is redelijk stil, en redelijk koel.
De Gigabyte G1 is heel luid, en maar iets koeler dan de MSI en Asus.
De Inno3D is iets minder luid dan de Gigabyte, maar wel de koelste (55 v.s. bijv. 62 voor de MSI)
de Zotac AMP! is redelijk stil en redelijk koel.
Zo stil is de Asus niet onder full load, zie hier, alleen bij een lage load draaien de fans totaal niet, maar daar is Asus niet de enige mee. Op het scherm op de achtergrond zie je ook de prestaties in FPS. Op basis van geluid zou ik de MSI, Zotac Extreme en Gainward Phantom allen eerder kiezen dan de Asus.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvandenBelt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
En wat als geluid geen rol speelt? :D Dan dus enkel kijken naar de koelkwaliteiten en de voeding aansluitingen voor eventuele OC?

[ Voor 55% gewijzigd door TimvandenBelt op 24-05-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:04
..dan zie je in diezelfde video nog altijd, al is het maar in 1 geval, de verhouding van performance. De prijs kan uit de Pricewatch gehaald worden en wat voor games erbij geleverd worden is meestal na te kijken bij de verkopende retailer.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:51:
[...]

Zo stil is de Asus niet onder full load, zie hier, alleen bij een lage load draaien de fans totaal niet, maar daar is Asus niet de enige mee. Op het scherm op de achtergrond zie je ook de prestaties in FPS. Op basis van geluid zou ik de MSI, Zotac Extreme en Gainward Phantom allen eerder kiezen dan de Asus.
Op een Youtube filmpje zul je nooit een goed beeld krijgen, daarvoor moet je toch echt met serieuze apparatuur werken en niet zo. Uit meerdere reviews komt de Asus Strix er dan ook als beste uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1