Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405844

Topicstarter
Goedendag heren van het goede leven!

Deze zomer ga ik weer flink reizen en nu vroeg ik me af; welke camera kan ik het besta aanschaffen? Ik heb flink rond gezocht en de TZ70 en powershot G7 leken me goede opties.

Zelf vind ik de beeldkwaliteit het belangrijkst waarbij de camera wel draagbaar moet zijn. De prijs is niet ontzettend belangrijk. Maakt de G7 significant betere foto's dan de T70 of is de T70 de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25
Het zijn wel echt 2 totaal verschillende compactcamera's, dus afgezien van de prijs, vraag ik mij af waarom je die hebt uitgekozen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De TZ70 vanwege de hoge zoom en omdat deze als beste uit de test kwam. De G7 bleek echter een betere sensor te zijn en dit lijkt me bij te dragen aan een betere fotokwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25
Ja, maar wat wil je nu zelf? De G7X en de Sony RX100 zijn camera's met een grote sensor, maar weinig zoom. Als je niet meer zoom nodig hebt en je hebt er het budget voor over, dan zijn het perfecte compactcamera's. Maar wil je graag veel zoom hebben, dan heb je er weinig aan. Je kunt dan overigens nog steeds slagen, maar dan moet je je budget flink oprekken voor een Panasonic FZ1000 of Sony RX10. Die hebben diezelfde 1" sensor, maar ook redelijk wat zoom.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je moet er ook rekening mee houden dat foto's maken bij schemering of binnen je weinig gaat hebben aan de hoeveelheid zoom omdat je dan bewogen- of foto's vol met ruis krijgt. Daarbij is het ook nog vaak zo dat de lens die er op zit op het tele eind niet veel meer voorstelt, je kunt dan beter proberen dichterbij te komen.

Wil je toch echt data tele bereik let dan vooral ook goed op de prestaties die de camera levert met zoveel zoom.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus de zoom buiten beschouwing gehouden, maakt de Canon relatief gezien mooiere foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Onder normale omstandigheden zal er niet direct heel veel verschil in zitten qua beeldkwaliteit tenzij je gaat afdrukken. De G7 X heeft een veel hogere resolutie, groter diafragma en een grotere sensor waardoor je al sneller een mooie "wazige" achtergrond krijgt en je in het donker ook nog beter mee kan fotograferen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoseeC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-02-2024
Toch gekozen voor de LumixTZ70, na 10 jaar Canon.
Een van de weinige camera's met een -weliswaar digitale- viewfinder, zodat je het royale display kan uitschakelen. Met mijn reizen naar de tropen is de zon in de rug vaak prima om te fotograferen, maar dan zie je te vaak weinig op het scherm.
Ook Wifi, RAW, panorama en andere mogelijkheden zijn aanwezig om een goede foto met een handzame reiscamera te maken. Helder display. Het gewicht, voor een reiscamera, gaat nét.
Het originele tasje heeft één nadeel, geen mogelijkheid om het aan je riem te hangen, want e.e.a past niet lekker in een gewone broekzak. Maar dit euvel heb ik door de schoenmaker laten oplossen die er een stukje riem op gestikt heeft.
Beantwoorden van vragen via mail, reserveren bij Kamera Express verliep snel en soepel, een verademing.
Pagina: 1