Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extenden van Camping wifi TP-Link device

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:08
Ik heb een WA801ND v2.1 Access point en wil hiermee inloggen op het wifi netwerk van de camping.

Nu kan ik hem als repeater instellen, waarmee ik het netwerk bereik vergroot, maar de beperking die hier geld dat ik maar met 1 device kan inloggen blijft hiermee intact.

Lang geleden is het me met een openwrt device wel gelukt.
Hiermee kon ik de login gegevens van de camping in het device invullen en maakt het accesspoint een eigen wifi netwerk waar ik met een onbeperkt aantal apparaten kan inloggen.

Is dit met de WA801ND ook mogelijk ?

Volgens mijn niet met de stock firmware.

ddwrt ondersteund v2 devices van dit type niet, en voor zover ik kan zien openwrt ook niet.

Suggesties ?

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Andere versie kopen die dit wel ondersteund? Zojuist even gekeken en blijft idd geen OpenWRT voor te zijn.

Mocht je heel technisch zijn:

https://tasksofohm.wordpr...nd-part-1-reconnaissance/

https://tasksofohm.wordpr...-part-2-building-openwrt/

[ Voor 52% gewijzigd door Kavaa op 24-05-2015 17:48 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Je kan ook fysiek twee apparaten nemen. De ene die pikt het signaal op en zet deze om in LAN (AP client mode), de andere doet dienst als router (dus kabel van AP1 in WAN van AP2). Deze zet een nieuw WiFi netwerk op, en geeft adressen uit. Je krijgt wel dubbele NAT, maar so be it.....

Haik

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:53:
Je kan ook fysiek twee apparaten nemen. De ene die pikt het signaal op en zet deze om in LAN (AP client mode), de andere doet dienst als router (dus kabel van AP1 in WAN van AP2). Deze zet een nieuw WiFi netwerk op, en geeft adressen uit. Je krijgt wel dubbele NAT, maar so be it.....

Haik
uh hAIK..

Hoe moet hij dan zijn username en password invullen?

Wat jij voorstelt is een goede oplossing voor een repeater met nat..
(ik gebruik deze oplossing hier thuis ook 2x)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Piet400
Ik had eens een D-link DIR505, dit is een stekker waarin precies de configuratie kon worden gezet die ik hierboven noem. echter heeft deze een beperkt bereik. dus wil een apparaat met 2 of meer antenne's die het bereik vergroten en dezelfde functionaliteit kan bieden.

klopt het dat er wordt beweerd dat je daar een AP met 2 radio's voor nodig hebt ?

is bijv. een TP-Link WA901ND daarvoor geschikt ?
Die kan wel openwrt draaien.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

shure-fan schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:50:
[...]

uh hAIK..

Hoe moet hij dan zijn username en password invullen?

Wat jij voorstelt is een goede oplossing voor een repeater met nat..
(ik gebruik deze oplossing hier thuis ook 2x)
Eerste AP als client moet je dan configureren met username en password zoals opgegeven door de camping. Dat AP levert dan gewoon een 'internetaansluiting' op voor 1 apparaat zoals in de OP staat aangegeven. Waarschijnlijk omdat er dan geen NAT in zit. Je kan dan een andere router als NAT gaan inzetten maar beter is het om op je client device NAT in te schakelen. Je AP heeft namelijk ook een MAC-adres wat door de wificontroller gebruikt wordt. In feite gaat hij dan voor ieder extra aangesloten device een extra mac-adres zien en IP-adres geven. Omdat er een limiet is van 1 gaat dat niet.

Thans, zo is dat bij switches het geval met accesspoints. Je ziet 2 mac-adressen en 1 ervan krijgt een IP-adres (jouw laptop).

Bij een router in client mode mét NAT is het de router zelf die een IP-adres krijgt en ook 1 mac adres laat zien aan de wificontroller.

Correct me if im wrong :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Die naam / wachtwoord krijg je pas te zien, als je een willekeurig webpagina opent (captive portal heeft zoiets).

Dus of hij dat nou rechtstreeks met zijn laptop doen (als hij dichtbij genoeg is bij de WiFi van de caming), of dit pas doet, bij een router die hij zelf instelt, maakt niet uit. Zolang de WiFi van de camping maar één MAC adres ziet (en dat is de WAN poort van de router).

• Piet400
Is een dergelijke configuratie wel of niet mogelijk met de WA801ND ?
Ik kan het apparaat wel in 'Client' mode zetten, maar is dat de oplossing voor dit probleem ?

wat ik wil bewerkstelligen is het volgende:

Koppelen van de WA801ND met het camping wifi netwerk
Een appart wifi netwerk aanmaken (ander SSID en IP subnet) waar alle devices zich kunnen aanmelden, zodat er geen limitatie geld van 1 device.

Het separate wifi netwerk moet alle geconnecteerde devices routeren naar het caming wifi netwerk, waar toegang tot internet mogelijk is.
Pagina: 1