Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 19:30
Hallo,

ik probeer WDS werkend te krijgen samen met pfSense, dit heb ik gedaan door het next-server ip adres en de default bios filename in te voeren bij de DHCP van pfSense.

Bovenstaande methode werkt wel, ik krijg mijn (aangepaste, Linux) boot screen te zien, maar er lijken een paar redirects aan vooraf te gaan...

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2cnb50z.png

Weet iemand of dit normaal is, of dat ik iets moet veranderen?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Wat probeer je nou precies werkend te krijgen? Wil je via pxe pfsense kunnen deployen, wil je je dhcp packets forwarden naar je wds server? Kortom : iets meer duidelijkheid lijkt mij toch wel handig.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
^ dus dat

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Chrisiesmit93
De situatie is dat ik hier diverse computers en laptops heb, deze krijgen een IP toegewezen via de DHCP server van pfSense, deze DHCP server moet er vervolgens voor zorgen dat de cliënts kunnen booten vanaf mijn WDS server.

Ik heb dus 1 losse DHCP server (pfSense) en 1 losse WDS server (Microsoft Server 2012 R2 met Windows Deployment Rol).

Nu is dit wel gelukt zoals in mijn 1e post te lezen was (ik krijg gwn het WDS images scherm), maar het "lijkt" alsof de cliënt in het begin doorgestuurd wordt, of heb ik dit fout?

Ik ben nog een lerende op het gebied van PXE en WDS, vandaar deze vragen.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Je bent bekend met dit verhaal? Hoe zien je DHCP opties er nu uit?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Chrisiesmit93
Daar ben ik inderdaad mee bekend.
Ik heb alleen het probleem dat als ik dit toepas binnen de DHCP van pfSense, de cliënts geen PXE server meer herkennen.

Op het moment heb ik het werkend gemaakt door network booting aan te zetten, WDS server ip in te vullen bij next-server en bij default bios filename heb ik "boot\\x86\\wdsnbp.com\000" ingevuld.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Is jouw situatie scenario 1 of scenario 2? Aan het screenshot te zien scenario 2?

[ Voor 31% gewijzigd door Razwer op 26-05-2015 23:11 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Chrisiesmit93
Razwer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:11:
Is jouw situatie scenario 1 of scenario 2? Aan het screenshot te zien scenario 2?
scenario 2 inderdaad.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Removing option 67 from my DHCP scope fixed the issue for me. Not sure on all of the logic behind this...but it looks like the 2012 R2 WDS server doesn't need the boot file specified by the DHCP scope as it provides it itself.

Removing my Option 67 setting and rebooting my test system immediately resulted in only 1 F12 prompt and immediate success.

Give it a go yourself and let us know if it works for you too.
bron

Misschien helpt dit?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Als je de boot file specificeert in je DHCP options dan kun je OF alleen UEFI of alleen BIOS machines PXE booten (aangezien je OF verwijst naar een UEFI of naar een BIOS boot file). Bij een verkeerde verwijzing zul je ook die boot loop krijgen (been there)
Pagina: 1