Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zoek een?
monitor en videokaart om Witcher 3 te spelen

Wat is je budget?
150 voor monitor , 300 voor videokaart

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit is mijn huidig systeem :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock B85M-ITX€ 79,50€ 79,50
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 76,80€ 76,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,80€ 25,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,99€ 54,99
1Cooler Master GM G550M€ 58,50€ 58,50
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 104,90€ 104,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,49

Ik had volgende artikels al uitgekozen :

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 212,80€ 212,80
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 268,-€ 268,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 376,80€ 376,80
1BenQ GW2265HM Zwart€ 109,-€ 109,-
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.135,60

Is die € 100,00 verschil tss 960 en 970 echt de moeite , of is een maandje wachten en hopen op ferme prijsdaling een optie ?

Als ik het goed heb gelezezen en begrepen in andere topics is het enige wezenlijk verschil tss twee monitors de afwerking, maar niet de prestaties ?

Alvast bedankt, Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:42:
Is die € 100,00 verschil tss 960 en 970 echt de moeite , of is een maandje wachten en hopen op ferme prijsdaling een optie ?
Het is het verschil tussen een midrange en een highend kaart. Er zijn meer dan genoeg vergelijkende reviews met TW3 te vinden, zoals hier. Bepaal voor jezelf of je het nuttig en nodig vindt.

Forse prijsdalingen zou ik overigens nog niet verwachten. Die dingen zijn net uit. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de 300 serie van AMD dat gaat veroorzaken. Sowieso, als je op die tour gaat, kan je altijd wel blijven wachten ;).
Als ik het goed heb gelezezen en begrepen in andere topics is het enige wezenlijk verschil tss twee monitors de afwerking, maar niet de prestaties ?
De Iiyama is daarbij ook nog een stuk groter. Al met al is die allround net wat beter, maar ja, dat zie je ook terug in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die BenQ en de Iiyama zijn inderdaad uitgerust met hetzelfde type paneel, alleen is de ene 22" en de ander 24", allebei de schermen zijn [erg] goede allround schermen.

Kun je wachten tot ergens in juni, dan zou ik zeker wachten, ik denk zelf dat zodra de 300 serie van AMD uitkomt de GTX960 iets daalt in prijs, en de GTX970 een stevige duik maakt. Zelfde gebeurde met de GTX770 toen de R9 290 uitkwam.

Kun je eigenlijk niet wachten, dan zou ik een R9 290 nemen, zoals de pricewatch: Club 3D Radeon R9 290 royalQueen welke erg goed gekoeld is en leuk geprijsd is, en de bekende tesselation fix gebruiken, prestaties doen dan niet onder voor een Nvidia kaart.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik vind het zelf wel erg weining budget voor een monitor, want het komt er nu op neer dat je na deze upgrade maar zo'n 15% van je totale budget (inclusief wat je al hebt staan) aan het scherm hebt uitgegeven en dat is best wel weinig. Dat gezegd hebbende heeft het toch niet zoveel zin om je budget voor het scherm erg veel te verhogen, aangezien dat waarschijnlijk ten koste zal gaan van de videokaart. Dus dan kan je TW3 weer niet fatsoenlijk spelen op FHD.

De iiyama ProLite X2483HSU-B1 is overigens een prima scherm, het is alleen niet echt een gamescherm. Maar dat wordt sowieso lastig zonder je budget flink te verhogen. Groot voordeel is het hoge contrast van 3000:1, dat zal je zeker waarderen met donkere scenes in het spel.
VasZaitsev schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:55:
Die BenQ en de Iiyama zijn inderdaad uitgerust met hetzelfde type paneel, alleen is de ene 22" en de ander 24", allebei de schermen zijn erg goede allround schermen.
Als de maat verschilt is het natuurlijk per definitie niet hetzelfde type paneel ;) De paneeltechnologie is ook niet helemaal hetzelfde, want de BenQ gebruikt AU Optronics AMVA en de iiyama gebruikt AU Optronics AMVA+, wat een nieuwere versie van die paneeltechnologie is. AMVA+ heeft een stuk betere kijkhoeken en ook een iets betere kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik dacht dat een GW2265HM ook al een + had. Ik heb er zelf eentje en ik kan weinig merken van slechte kijkhoeken.

En ik bedoelde ook paneeltechnologie, foutje.

Overigens, wat is een echt gamescherm? Zo'n laag mogelijke inputlag en weinig ghosting is natuurlijk leuk, maar hoe erg merk je dat, en wat lever je in? Mijn AMVA vind ik bijv. prima voor gamen, misschien dat ik tegen beperkingen aanloop als ik CS:GO ga spelen, maar voor de rest gaat het allemaal prima. Ook bij shooters.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:44:
Overigens, wat is een echt gamescherm?
De LG 24GM77 bijvoorbeeld, dat is echt een gamescherm en ook nog eens een hele goede en nog vrij betaalbare.
...maar hoe erg merk je dat, en wat lever je in?
Dat is natuurlijk altijd de vraag. De één is veel gevoeliger voor ghosting, input lag en te lage refreshrate, de ander weer voor kleurafwijkingen zoals afwijking in witbalans of gamma. Lage input lag kan in principe op elke paneeltechnologie. Een aantal Dell UltraSharps hebben bijvoorbeeld ook een input lag van minder dan 5 ms. Maar minder ghosting en/of hogere refreshrate gaat vrijwel altijd ten koste van beeldkwaliteit. Het is dus maar net waar je de prioriteit legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog een belangrijk vraagje:

past de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

in mijn kast : Fractal Design Node 304 Zwart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Volgens MSI is die kaart 269 mm lang. Fractal Design zegt het volgende over videokaartafmetingen voor de Fractal Design Node 304:
  • ATX PSUs, up to 160mm in length (To fit in combination with a long graphics card, PSUs with modular connectors on the back typically need to be shorter than 160 mm)
  • Graphics cards, up to 310mm in length, when 2 HDD slots (1 HDD hanging bracket total) are removed (Graphics cards longer than 170 mm will conflict with PSUs longer than 160mm)
Je Cooler Master G550M voeding is 140 mm lang. Gezien de lengte van de kaart kan het dus waarschijnlijk alleen als je één HDD bracket uit de kast verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt, dacht het wel; wilde zeker zijn, er is al een bracket uit
Pagina: 1