Bestand overzetten van Mac naar Pc binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik probeer een bestand over te zetten van een Macbook die verbonden is met WiFi naar een pc die verbonden is met het zelfde netwerk via een ethernet kabel. Alleen lukt dit mij niet via het manueel instellen van de apparaten. Is er niet een programma die hetzelfde doet zonder dat ik met ip adressen en dergelijke hoef te werken? Er staan er wel wat online, maar ik weet niet of ze betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:57

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je kan op je windows PC een netwerkshare maken en vervolgens maak je vanaf je MAC een SMB connectie naar je PC.

Simpelweg:
\\192.168.X.X\Netwerkshare
SMB://192.168.X.X/Netwerkshare

Afhankelijk van de rechten op je netwerkshare moet je mogelijk eerst inloggen. Je kan natuurlijk de share tijdelijk even op Everyone rechten zetten, maar niet vergeten om het weer uit te zetten natuurlijk. ;)

Dit lijkt mij even de makkelijke methode die er is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Psycho_Mantis op 25-05-2015 08:19 . Reden: Verkeerde netwerk share format... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 07:25

Pjotr

Altijd van je af snijden

Als je de netwerksettings goed hebt ingesteld moet het inderdaad lukken.

En anders is er altijd nog Sneakernet (via USB stick). :-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneakernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:37:
Je kan op je windows PC een netwerkshare maken en vervolgens maak je vanaf je MAC een SMB connectie naar je PC.

Simpelweg:

Afhankelijk van de rechten op je netwerkshare moet je mogelijk eerst inloggen. Je kan natuurlijk de share tijdelijk even op Everyone rechten zetten, maar niet vergeten om het weer uit te zetten natuurlijk. ;)

Dit lijkt mij even de makkelijke methode die er is :)
De manier zoals jij hem omschrijft ga ik nogmaals proberen :)
Pjotr schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:39:
Als je de netwerksettings goed hebt ingesteld moet het inderdaad lukken.

En anders is er altijd nog Sneakernet (via USB stick). :-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneakernet
Had ik al geprobeerd, maar het bestand is te groot (6,5gb) zegt de USB stick. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en hoe groot is de usb stick ?

formateren of converteren (geen verlies van bestanden) naar ntfs kan ook een oplssing zijn als het binnen de bestaande vrije ruimte zou kunnen passen

wetransfer is er ook nog voor mensen die er helemaal geen zak van snappen

mijn voorkeur zou wel gewoon smb gebruiken zijn

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:37:

Simpelweg:
Zo werkt dat alleen niet met een Mac ;) Je moet verbinden op deze manier, via cmd + k in de finder:

smb://192.168.0.102/Mick

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 07:45
En wat betreft de USB-Stick, als deze als fat32 geformatteerd is dan kan hij bestanden van maximaal 4GB hebben.
Formatteren als NTFS is niet handig (standaard niet beschrijfbaar via Mac OS X).
Je zou deze moeten Formatteren als exFat.

[ Voor 0% gewijzigd door Marijn100 op 25-05-2015 09:38 . Reden: 4GB i.p.v 2GB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:57

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Mick1990 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:49:
[...]

Zo werkt dat alleen niet met een Mac ;) Je moet verbinden op deze manier, via cmd + k in de finder:

smb://192.168.0.102/Mick
Inderdaad je hebt gelijk :)
Ik werk dagelijks op mijn werk met Windows en thuis met Mac, dus raak ik wel eens in de war of het nou / of \ was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 07:25

Pjotr

Altijd van je af snijden

darkdesign schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:35:
Had ik al geprobeerd, maar het bestand is te groot (6,5gb) zegt de USB stick.
Dan is de USB stick waarschijnlijk FAT geformatteerd. FAT heeft een bestandsgroottelimiet van 4GB.
Als je de stick eerst formatteert met Schijfhulpprogramma naar exFAT kun je er wel grotere bestanden opzetten. exFAT kan ook door Windows gelezen/geschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Zet remote login aan op de mac en gebruik een sftp programaatje (bijv. WinSCP) op de windows machine om alles binnen te trekken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Pjotr schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:42:
[...]

Dan is de USB stick waarschijnlijk FAT geformatteerd. FAT heeft een bestandsgroottelimiet van 4GB.
Als je de stick eerst formatteert met Schijfhulpprogramma naar exFAT kun je er wel grotere bestanden opzetten. exFAT kan ook door Windows gelezen/geschreven worden.
Op mijn mac staat Tuxera NTFS, dus ik heb de usb stick naar NTFS geformatteerd. Dat werkte gelukkig.

Maar ik ga op een rustiger moment eens even kijken, met de tips die hier gegeven zijn, hoe ik het via het netwerk geregeld kan krijgen. Netwerken zijn niet mijn sterkste ding.

Dank voor jullie hulp!
Pagina: 1