Ik probeer een bestand over te zetten van een Macbook die verbonden is met WiFi naar een pc die verbonden is met het zelfde netwerk via een ethernet kabel. Alleen lukt dit mij niet via het manueel instellen van de apparaten. Is er niet een programma die hetzelfde doet zonder dat ik met ip adressen en dergelijke hoef te werken? Er staan er wel wat online, maar ik weet niet of ze betrouwbaar zijn.
Je kan op je windows PC een netwerkshare maken en vervolgens maak je vanaf je MAC een SMB connectie naar je PC.
Simpelweg:
\\192.168.X.X\Netwerkshare
SMB://192.168.X.X/Netwerkshare
Afhankelijk van de rechten op je netwerkshare moet je mogelijk eerst inloggen. Je kan natuurlijk de share tijdelijk even op Everyone rechten zetten, maar niet vergeten om het weer uit te zetten natuurlijk.
Dit lijkt mij even de makkelijke methode die er is
Simpelweg:
SMB://192.168.X.X/Netwerkshare
Afhankelijk van de rechten op je netwerkshare moet je mogelijk eerst inloggen. Je kan natuurlijk de share tijdelijk even op Everyone rechten zetten, maar niet vergeten om het weer uit te zetten natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Psycho_Mantis op 25-05-2015 08:19 . Reden: Verkeerde netwerk share format... ]
Als je de netwerksettings goed hebt ingesteld moet het inderdaad lukken.
En anders is er altijd nog Sneakernet (via USB stick). :-)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneakernet
De manier zoals jij hem omschrijft ga ik nogmaals proberenPsycho_Mantis schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:37:
Je kan op je windows PC een netwerkshare maken en vervolgens maak je vanaf je MAC een SMB connectie naar je PC.
Simpelweg:
Afhankelijk van de rechten op je netwerkshare moet je mogelijk eerst inloggen. Je kan natuurlijk de share tijdelijk even op Everyone rechten zetten, maar niet vergeten om het weer uit te zetten natuurlijk.![]()
Had ik al geprobeerd, maar het bestand is te groot (6,5gb) zegt de USB stick.Pjotr schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:39:
Als je de netwerksettings goed hebt ingesteld moet het inderdaad lukken.
en hoe groot is de usb stick ?
formateren of converteren (geen verlies van bestanden) naar ntfs kan ook een oplssing zijn als het binnen de bestaande vrije ruimte zou kunnen passen
wetransfer is er ook nog voor mensen die er helemaal geen zak van snappen
mijn voorkeur zou wel gewoon smb gebruiken zijn
formateren of converteren (geen verlies van bestanden) naar ntfs kan ook een oplssing zijn als het binnen de bestaande vrije ruimte zou kunnen passen
wetransfer is er ook nog voor mensen die er helemaal geen zak van snappen
mijn voorkeur zou wel gewoon smb gebruiken zijn
Zo werkt dat alleen niet met een MacPsycho_Mantis schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:37:
Simpelweg:
smb://192.168.0.102/Mick
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
En wat betreft de USB-Stick, als deze als fat32 geformatteerd is dan kan hij bestanden van maximaal 4GB hebben.
Formatteren als NTFS is niet handig (standaard niet beschrijfbaar via Mac OS X).
Je zou deze moeten Formatteren als exFat.
Formatteren als NTFS is niet handig (standaard niet beschrijfbaar via Mac OS X).
Je zou deze moeten Formatteren als exFat.
[ Voor 0% gewijzigd door Marijn100 op 25-05-2015 09:38 . Reden: 4GB i.p.v 2GB ]
Inderdaad je hebt gelijkMick1990 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:49:
[...]
Zo werkt dat alleen niet met een MacJe moet verbinden op deze manier, via cmd + k in de finder:
smb://192.168.0.102/Mick
Ik werk dagelijks op mijn werk met Windows en thuis met Mac, dus raak ik wel eens in de war of het nou / of \ was

Dan is de USB stick waarschijnlijk FAT geformatteerd. FAT heeft een bestandsgroottelimiet van 4GB.darkdesign schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:35:
Had ik al geprobeerd, maar het bestand is te groot (6,5gb) zegt de USB stick.
Als je de stick eerst formatteert met Schijfhulpprogramma naar exFAT kun je er wel grotere bestanden opzetten. exFAT kan ook door Windows gelezen/geschreven worden.
Zet remote login aan op de mac en gebruik een sftp programaatje (bijv. WinSCP) op de windows machine om alles binnen te trekken.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Op mijn mac staat Tuxera NTFS, dus ik heb de usb stick naar NTFS geformatteerd. Dat werkte gelukkig.Pjotr schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:42:
[...]
Dan is de USB stick waarschijnlijk FAT geformatteerd. FAT heeft een bestandsgroottelimiet van 4GB.
Als je de stick eerst formatteert met Schijfhulpprogramma naar exFAT kun je er wel grotere bestanden opzetten. exFAT kan ook door Windows gelezen/geschreven worden.
Maar ik ga op een rustiger moment eens even kijken, met de tips die hier gegeven zijn, hoe ik het via het netwerk geregeld kan krijgen. Netwerken zijn niet mijn sterkste ding.
Dank voor jullie hulp!
Pagina: 1