Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvalken
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Goedendag mensen,

aller eerst bedankt dat je de moeite neemt om mijn topic te bekijken.

Ik zit met het volgende probleem.....
Ik heb van de week een Medion Akoya E1222 gekocht (gewoon voor de heb)
Maar nu wilden ik er even wat betere geheugen in bouwen, waarschijnlijk kan er maximaal maar 2GB in aangezien dit meestal is met deze netbookjes, maar mijn echte vraag is nu hoeveel Mhz kan er maximaal in??
SSDtje komt er ook nog in maar daar wacht ik nog heel even mee.

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan adviseren op dit gebied

Bron die ik al heb gevonden is van Crucial:
http://www.crucial.com/us...akoya-e1222-%28md98240%29

Maar ook op de link hierboven, welke kan ik dan beter nemen en wat is het alternatief..

Hartelijk bedankt voor de hulp en in iedergeval al voor het lezen van mijn topic! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 15:37

JesseMacaw

Electronicafanaat

Met een simpele Google-search kom ik tot de conclusie dat er één geheugenslot in zit, dat maximaal PC2-6400 ondersteunt, met maximaal 2 GB geheugen. Maar ik vraag me dan af of het het waard is om dat laptopje te upgraden.
Zelfs met een SSD en een upgrade naar 2 GB RAM vraag ik me af of hij dan echt bruikbaar gaat worden, omdat er een zwakke Atom N450 in zit. Voor dat geld ben je al op de helft naar een nieuwe goedkope laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvalken
Dat begrijp ik idd, was ik inderdaad al achter, maar hij is alleen maar voor het gebruik van internet, het opstarten van internet en het opstarten van de laptop duurt eeuwen, als je eenmaal op internet zit gaat het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens. Met een SSD gaat dat verholpen zijn en met 2GB ga je genoeg RAM hebben dat dat geen bottleneck meer is. Snelheid boeit uitermate weinig, CPU is toch de bottleneck.

Overigens, kijk naar je software. Dat ding is met Windows 7 Starter geleverd. Mensen denken vaak dat Starter op een of andere manier lichter zou zijn dan een volwaardige Windows en dus sneller zou draaien. Dat is niet zo, op zelfde hardware draait het exact even snel of traag als 7 Ultimate. Komt bij dat je heel veel mogelijkheden mist ermee waardoor je juist minder goed je systeem kunt optimaliseren. Dus uiteindelijk is het juist trager :o

Sowieso is Windows 8 op dezelfde hardware lichter dan Windows 7, dus ik zou als je een licentie hebt aanraden om hier 8.1 op te zetten en niet 7. Dat zal zeker ook schelen. Heb je geen relevante licentie, kijk dan eens naar Linux. Ik heb op een soortgelijk apparaatje paar jaar lang lichtgewicht Ubuntu-derivaten gedraaid (aanvankelijk Xubuntu, later Mint met LXDE) en dat was nog een flink stuk lichter dus sneller om op te starten en te draaien. Aandachtspunt daarbij is dat out-of-the-box vrijwel iedere Linuxversie (zelfs WattOS dat specifiek bedoeld is om zuinig te zijn |:( ) ongelofelijk verkwistend is met de accu. Gelukkig is het tunen ervan niet zo ingewikkeld, gewoon powertop draaien en de suggesties ervan persistent maken. Maar kost enige werk dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvalken
Ik wilde er win 8 op zetten maar krijg na het inladen van de usb, een bluescreen, heb nu 7 ultimate er op staan gaat redelijk maar nog zelfde probleme, als alsram geheugen in ze heb je dan nog suggesties?

Dank voor de reacties tot nu toe