Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoForce
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-06 09:07
Hallo,

Ik heb zo'n 2-3 weken geleden een nieuwe videokaart in mijn bezit, de MSI GTX 970.
Ik heb hem netjes geïnstalleerd en verder niks mee gedaan (geen OC dus).
Wanneer ik in een spel zit zoals bijvoorbeeld Tera Online of Rust, gaan beide beeldschermen ineens op zwart en komt er te staan dat er geen input is. Dan na 7-10 seconden herstart mijn computer.
Het uitvallen gebeurt niet vaak, maar 1x is al meer dan genoeg.

Ik heb in het logboek gekeken van de pc en er staat alleen Kernel-Power foutmeldingen hierover.

Ook heb ik de nieuwste drivers voor de kaart, ik heb ook geprobeerd de vorige drivers te gebruiken maar hier krijg ik nog steeds hetzelfde probleem..

Het lijkt me zelf niet aan de voeding te liggen, ik denk dat 850W hier wel genoeg moet zijn.. Maar ik ben dan ook zeker geen expert.

PC:
CPU: AMD FX-6100
Videokaart: MSI GTX 970 (GAMING)
Moederbord: Gigabyte GA-990FXA-UD3 AMD 990FX
Harde schijf: Western Digital Harddisk 3.5" 1TB, SATA600, WD1002FAEX
SSD: OCZ SSD 2.5" Vertex 3
RAM: 2x Kingston HyperX 4gb
Voeding: Cooler Master Voeding Silent Pro M 850W
Behuizing: Cooler Master HAF X

Als jullie verder vragen hebben zal ik deze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-07 20:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Bekijk je temperaturen eens. Van je GPU, van je CPU en van je RAM.
Grote kans dat daar je probleem zit en dat een van die drie te warm wordt.

Edit: Dat was bij mij het probleem iig. mijn CPU werd te warm.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 24-05-2015 13:53 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoForce
Zeror schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:47:
Bekijk je temperaturen eens. Van je GPU, van je CPU en van je RAM.
Grote kans dat daar je probleem zit en dat een van die drie te warm wordt.
Bedankt voor je snelle reactie,

Ik heb tijdens het gamen en benchmarks gekeken,

De CPU komt niet boven de 45 graden (zit een aftermarket cooler op)
de GPU komt niet boven de 67 graden

RAM weet ik eerlijk gezegd niet waar ik moet kijken, maar heb hier nooit eerder problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
http://www.memtest.org/ draaien -- maar dan krijg je meestal bsod's als je geheugen rot is ..

[ Voor 50% gewijzigd door fazerfreak op 24-05-2015 13:53 ]

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoForce
fazerfreak schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:53:
http://www.memtest.org/ draaien -- maar dan krijg je meestal bsod's als je geheugen rot is ..
Klopt, heb die ook al een keer gedraaid en heeft verder niks naar boven gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Dan neig ik toch naar de voeding. Heb vroeger ook een zelfde soort ervaring gehad. 850W voeding icm een 9800gx2. Ook mijn pc klapte er uit tijdens het gamen. Na een lang traject kwam ik erachter dat het de voeding was die te weinig amperage leverde.

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoForce
speedydown schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:24:
Dan neig ik toch naar de voeding. Heb vroeger ook een zelfde soort ervaring gehad. 850W voeding icm een 9800gx2. Ook mijn pc klapte er uit tijdens het gamen. Na een lang traject kwam ik erachter dat het de voeding was die te weinig amperage leverde.
Deze heb ik nu: pricewatch: Cooler Master Silent Pro M850

Enig idee wat ik ongeveer zou moeten kopen wanneer het aan de voeding ligt?

Ik vind het raar omdat mijn schermen eerst uitvallen en 10 sec later de computer pas opnieuw opstart. Dat is eigenlijk de reden dat ik niet denk dat het aan mijn voeding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-07 13:44

Thomg

Aww yiss

Misschien dat meneer de mask hier een goede uitleg over kan geven.

Denk ook dat het aan je voeding ligt, klinkt vergelijkbaar als het "pc uit, moet 10 seconden wachten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoForce
Thomg schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:31:
Misschien dat meneer de mask hier een goede uitleg over kan geven.

Denk ook dat het aan je voeding ligt, klinkt vergelijkbaar als het "pc uit, moet 10 seconden wachten".
Ik ken verder het hele probleem niet dus ik zal op jullie reacties moeten geloven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had dat in het verre verleden ook, bleek dat er elcotjes op het moederbord gesprongen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoForce
Manke schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:01:
Ik had dat in het verre verleden ook, bleek dat er elcotjes op het moederbord gesprongen waren.
Hmm, is er een manier om dit te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
RicardoForce schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:09:
[...]

Hmm, is er een manier om dit te controleren?
Ze gaan bol staan Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/F5U/XFTN/HF23YBR7/F5UXFTNHF23YBR7.LARGE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-07 13:44

Thomg

Aww yiss

Kijken voor kapotte elco's.

http://www.instructables....-replacing-blown-capacit/

Ze zien er meestal bol uit als ze kapot zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 24-05-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoForce
Ik heb gekeken, zien er (helaas) allemaal prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Kan je die fout zelf oproepen? Probeer het dan eens met steeds 1 geheugenmodule in je pc.
Misschien is het zelfs een software probleem, je kan Windows opnieuw installeren als het eerste niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 10:57
Toevallig laatst ook gehad! Had eerst een 660 ti zonder problemen, nadat ik deze verkocht had, voor de tussentijd een Radeon 5770 erin geprikt.

Tijdens het spelen van the Witcher 1 viel hij na een tijdje spontaan uit.

Ik heb de hele pc stofvrij gemaakt en de kaart opnieuw aangesloten, alleen dan met de andere connector (dezelfde soort) van de voeding. Sindsdien geen problemen meer! Ik heb trouwens een CM 550 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoForce
Manke schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:14:
Kan je die fout zelf oproepen? Probeer het dan eens met steeds 1 geheugenmodule in je pc.
Misschien is het zelfs een software probleem, je kan Windows opnieuw installeren als het eerste niet lukt.
Ik kan het niet zelf oproepen, ik ben nu al een paar dagen zonder dit probleem gegaan, maar ik denk niet dat het zichzelf opgelost heeft.
kwdtjuh schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 06:39:
Toevallig laatst ook gehad! Had eerst een 660 ti zonder problemen, nadat ik deze verkocht had, voor de tussentijd een Radeon 5770 erin geprikt.

Tijdens het spelen van the Witcher 1 viel hij na een tijdje spontaan uit.

Ik heb de hele pc stofvrij gemaakt en de kaart opnieuw aangesloten, alleen dan met de andere connector (dezelfde soort) van de voeding. Sindsdien geen problemen meer! Ik heb trouwens een CM 550 watt.
De pc heeft kort geleden nog een goede schoonmaak gehad, een paar weken voor de videokaart erin ging. Een andere connector zou ik altijd kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elco's zijn het sowieso niet daar hoef je niet naar te kijken. Je moederbord en videokaart zijn veel te modern hiervoor en hebben sowieso amper tot helemaal geen elco's meer en sowieso niet meer op belangrijke plaatsen.

Voeding lijkt mij ook niet. Je zegt namelijk dat het nog 7 tot 10 seconden duurt voordat de PC opnieuw opstart. Als het de voeding zou zijn zou die of uitvallen of direct opnieuw opstarten en er niet nog 7 tot 10 seconden mee wachten.

Dit lijkt meer op een moederbord of videokaart welke stuk is en omdat de videokaart net nieuw is, is de kans nogal erg groot dat die het probleem veroorzaakt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoForce
-The_Mask- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:09:
Elco's zijn het sowieso niet daar hoef je niet naar te kijken. Je moederbord en videokaart zijn veel te modern hiervoor en hebben sowieso amper tot helemaal geen elco's meer en sowieso niet meer op belangrijke plaatsen.

Voeding lijkt mij ook niet. Je zegt namelijk dat het nog 7 tot 10 seconden duurt voordat de PC opnieuw opstart. Als het de voeding zou zijn zou die of uitvallen of direct opnieuw opstarten en er niet nog 7 tot 10 seconden mee wachten.

Dit lijkt meer op een moederbord of videokaart welke stuk is en omdat de videokaart net nieuw is, is de kans nogal erg groot dat die het probleem veroorzaakt.
Bedankt voor je informatie.
Als het nog een keer gebeurt zal ik maar gewoon naar Alternate bellen/mailen over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de oude videokaart ook nog? Dan zou je die nog kunnen proberen namelijk. Mocht het daarmee opgelost zijn dan is de kans heel erg groot dat het de nieuwe videokaart is.

Mocht je daarna trouwens de kaart voor garantie opsturen naar Alternate en mochten zei zeggen dat er geen probleem met de kaart is dan zou ik dat niet direct geloven. Gebeurt namelijk erg vaak dat Alternate de kaart slecht test (of misschien helemaal niet test) en hem dan weer naar je terug stuurt en zegt dat die prima werkt. Komen vaak mensen langs op het forum welke dit ervaren. Mocht Alternate ook tegen jouw zeggen dat er niks aan mankeert, ga er dan niet zo maar vanuit dat de kaart echt goed is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoForce
-The_Mask- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:07:
Heb je de oude videokaart ook nog? Dan zou je die nog kunnen proberen namelijk. Mocht het daarmee opgelost zijn dan is de kans heel erg groot dat het de nieuwe videokaart is.

Mocht je daarna trouwens de kaart voor garantie opsturen naar Alternate en mochten zei zeggen dat er geen probleem met de kaart is dan zou ik dat niet direct geloven. Gebeurt namelijk erg vaak dat Alternate de kaart slecht test (of misschien helemaal niet test) en hem dan weer naar je terug stuurt en zegt dat die prima werkt. Komen vaak mensen langs op het forum welke dit ervaren. Mocht Alternate ook tegen jouw zeggen dat er niks aan mankeert, ga er dan niet zo maar vanuit dat de kaart echt goed is.
Ah, oke! Dat is goed om te weten, gelukkig heb ik inderdaad mijn oude videokaart nog om het te testen _/-\o_
Pagina: 1