Nieuwe (Voornamelijk) Game Pc

Pagina: 1
Acties:

• Faldarod
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:47
Beste mede tweakers,

Mijn huidige pc is wel aan vervanging toe. Ik ben recent ook de l3p-d3sk tegen gekomen en ik vond dit eigenlijk gelijk helemaal geweldig, dus een mooi idee om deze twee met elkaar te combineren!
Het frame van het desk zit al helemaal in elkaar, maar nu mist alleen de hardware die hierbij hoort nog.

Het doel is een high end game pc.Nu ben ik nieuwsgierig naar jullie mening over de volgende hardware selectie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 344,95€ 344,95
1Asus Z97-PRO€ 174,85€ 174,85
1EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0€ 600,50€ 600,50
1Seagate Desktop HDD ST4000DM000, 4TB€ 143,99€ 143,99
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 101,-€ 101,-
1Corsair RM650€ 113,-€ 113,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.478,29

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De hoofdzaak voor deze pc is gamen. Hierbij valt ook het streamen van games (bijv zoals steam).
Met games zoals: GTA V, The witcher, Assasins creed, etc.

Over de resolutie van de beeldschermen ben ik nog niet helemaal uit. Het worden 3 nieuwe monitors van 24 inch, maar ik ben nog niet helemaal uit welke dit zullen gaan worden. (eventuele suggesties?)
Wanneer de games gestreamed worden dan zal dit gaan naar een UHD tv.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het basis syteem zonder waterkoeling rond de 1500,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee de huidige pc komt ook in de desk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia & Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In de toekomst wil ik de volgende hardware toevoegen aan de build:
#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0€ 600,50€ 600,50
1Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB€ 417,95€ 417,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,45

Ga je overklokken?
Wanneer de waterkoeling goed functioneerd wil ik gaan overklokken.

Ik heb ook nog de volgende vragen:
- Is het verstandig om dit moederbord te kiezen? I.v.m. de Intel 750 ssd om geen snelheids verlies te leiden op de snelheid van de videokaart(en)?
- En is het gunstiger om een moederbord te hebben met ddr3 of ddr4 geheugenmodules?

Groeten,
Wim

[ Voor 3% gewijzigd door Faldarod op 24-05-2015 15:26 ]

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Dit is zonde van je geld...

Neem een 290x in plaats van een 980, een veel betere manier om je geld aan uit te geven.
Verder zou ik een i5 4690K nemen, kan je dan gewoon overclocken, maar ook zonder overclocking zou dit prima voldoen om mee te gamen.

DDR4 geheugen is nog erg duur, net zoals de moederborden die het ondersteunen. Ik zou dit dus niet doen.

Meester in de kunsten van...

• dimitri9
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-02-2021
Je hebt niet gespecificeerd wat voor games je wilt gaan spelen op welke settings, resolutie, of je wilt dat het een tijdje mee gaat en of je ruimte wilt overhouden voor toekomstige upgrades. Zonder specifieke doelen van dit systeem is het moeilijk voor Tweakers om precies te bepalen of dit systeem het waard is en of we hier en daar suggesties kunnen maken voor aanpassingen.

M.V.G. Dimitri

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-12 18:46
Is een maandje wachten eventueel een oplossing? In juni gaat AMD de nieuwe videokaartlijn presenteren en de gelekte renders van het topmodel, de 390X, zien er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/news/2015-05-07/390x1.jpg

http://www.pcper.com/news...-Water-Cooler-Integration

Een stuk sneller dan die overgeklokte 980 in je lijstje, voor dezelfde prijs. De kaart schijnt al voorbereid te zijn op custom waterkoeling en heeft een verkort en in mij ogen erg sexy uiterlijk. Top van de high-end, strak uiterlijk en goede B4B :)

• Faldarod
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:47
dimitri9 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:09:
Je hebt niet gespecificeerd wat voor games je wilt gaan spelen op welke settings, resolutie, of je wilt dat het een tijdje mee gaat en of je ruimte wilt overhouden voor toekomstige upgrades. Zonder specifieke doelen van dit systeem is het moeilijk voor Tweakers om precies te bepalen of dit systeem het waard is en of we hier en daar suggesties kunnen maken voor aanpassingen.

M.V.G. Dimitri
Hey Dimitri,
Bedankt voor het aankaarten van de missende informatie. Ik heb de post geedit!

Over het spelen van de games het zou fijn zijn om zoveel mogelijk games te kunnen spelen op de hoogste setting. Maar de resolutie ben ik nog niet helemaal over uit. Het wordt sowiso een setup met 3 monitors, maar ik ben nog niet helemaal erover uit wat voor monitors dit worden.
eiPionezero schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:18:
Is een maandje wachten eventueel een oplossing? In juni gaat AMD de nieuwe videokaartlijn presenteren en de gelekte renders van het topmodel, de 390X, zien er als volgt uit:
[afbeelding]

http://www.pcper.com/news...-Water-Cooler-Integration

Een stuk sneller dan die overgeklokte 980 in je lijstje, voor dezelfde prijs. De kaart schijnt al voorbereid te zijn op custom waterkoeling en heeft een verkort en in mij ogen erg sexy uiterlijk. Top van de high-end, strak uiterlijk en goede B4B :)
Een maand wachten is zeker geen probleem. Ik merk gewoon dat mijn huidige pc wel zijn beste tijd heeft gehad. Deze heeft is ongeveer 10 jaar meegegaan en draait opzich nog steeds goed. Helaas heeft het geen directx 11 ondersteuning :p

Ik zit voornamelijk ook met de vraag of dit moederbord geschikt is voor met de Intel 750 ssd. Zorgt dit er niet voor dat de videokaarten op een lagere snelheid werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Faldarod op 25-05-2015 12:26 ]