Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:42
Ik zoek een?
Oled tv

Wat is je budget?
tot €3000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv te kijken en films/series

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de LG 55EC930V op het oog pricewatch: LG 55EC930V Zwart

Die heeft niet heel goed geluid (heb ik nu ook niet) maar bij paradigit kan je een kado uitzoeken en daar zit een soundbar bij ook van LG.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nu zijn mijn vragen:
Is dit echt een goede tv om te kopen of zouden jullie toch voor een 4k gaan i.v.m. toekomst bestendigheid?
Ik ben niet van plan om binnen 3 jaar weer een nieuwe te kopen en zeker niet voor zo'n hoog bedrag. Ik wil namelijk een keer een zeer goede tv kopen :) iets met ooit gedaan hebben in je leven.

Maar ik heb uiteraard al veel tidj doorgebracht op het net om de tv te bekijken en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze tv.

Maar goed wellicht weten jullie nog betere tv's of zeggen jullie: joh wacht nog even want dit jaar komen er nieuwe tv's uit met OLED van LG.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op basis van wat heb je gekozen voor de LG 55EC930V?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Nou ik heb gekozen voor de LG omdat:
Ik kleurenblind ben. Nou denk je vast wtf.. maar door het goede contrast zie ik die kleuren juist veel beter dan op de 4k tv's die ik heb gezien.
De scherpte van de OLED is ook erg goed en aangezien ik ongeveer 3 tot 4 meter van de tv af zit dacht ik dat je om echt goed te kunnen genieten van 4k er dichter op moet zitten. (of is dat een fabeltje?)

Ik heb de reviews van de OLED ook gelezen hier op tweakers en ik las dat ze ook de update krijgen naar webOS2.0. wat ook een betere ervaring zal geven.

Mijn vraag is meer ook denk ik of ik bepaalde 4k tv's over het hoofd zie die net zo goed beeld hebben maar juist door de 4k resolutie meer toekomstbestndig zijn zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tenzij je in de toekomst dichterbij je TV gaat zitten, ga je denk ik weinig hebben aan 4k.

4K is gewoon een leuke manier om nog wat extra te cashen voor fabrikanten omdat er verder weinig vooruitgang is op LCD gebied. Wil je op die afstand verschil zien tussen fullHD of 4k, dan heb je echt een hele grote TV nodig, en op normale TV is er nog amper 1080p content beschikbaar, eer 4k een beetje standaard is, ben je jaren verder.

Als je het geld kan missen, zou ik zeker voor een OLED gaan, om dezelfde reden dat plasma altijd aangeraden werd: beeldkwaliteit.

Al zou ik zelf geen curved scherm willen, je moet er echt recht voor zitten wil je ervan kunnen genieten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik heb ook liever een plat scherm. maar ik hoor wel dat het curved scherm van de Lg een lichte curve heeft.
Minder dan een gemiddelde curved zeg maar en dat de beelden erg goed blijven bij de Lg "ondanks" de curve.

ik weet dat er dit jaar ook platte OLED's komen maar ik denk niet dat die binnen mijn budget gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 13:51
Als je 3 tot 4 meten van je tv af zit ga je vrij weinig hebben aan een 4k tv. Daarnaast heb ik recent bij de mediamarkt flink wat tijd doorgebracht achter deze oled tv en een aantal 4k tv's. De Oled TV won het met hele dikke stip! De curve is inderdaad het enige wat me een beetje tegenvalt, maar ik moet ook wel melden dat het een vrij lichte curve is. Ik had de tv liever plat gezien maar storend is het ook niet.

Mijn voorkeur gaat met hele dikke vette stip uit naar OLED. Het contrast is zo geweldig en het beeld is (mede daarom) ook ERG scherp. mooie kleuren, mooi design (ook belangrijk), kortom: oled...maar dat is mijn bescheide mening:)

Kijk ook even hier:
video: LG EC930V curved oled-tv

En zoek nog wat reviews op youtube. Veelal enkel lof en goede berichten, maar hier en daar ook wel wat kleine minpuntjes.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 05:46

JointFillah

Techno Addict

Lees ook het uitstekend / diepgravend artikel van Kid Jansen op TFT Central over de (on)zin van 4K/8K:
http://www.tftcentral.co.uk/articles/visual_acuity.htm

Zeker als je waarde hecht aan kleuren zou ik voor OLED gaan...

[ Voor 3% gewijzigd door JointFillah op 26-05-2015 10:43 ]

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 22:44
Ik zou even wachten en kijken wat HDR doet. Dat word een flinke stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Sjaak2k schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:16:
Ik zou even wachten en kijken wat HDR doet. Dat word een flinke stap vooruit.
HDR ken ik alleen als techniek in de fotografie waarbij je 2 of meerdere foto's over elkaar legt en zo een heel hoog contrast kun maken. Dus een foto overbelicht, een foto onderbelicht en wellicht nog iets daar tussenin als benchmark, in photoshop die dingen over elkaar gooien (me 70D doet het zelf) en dan een plaatje met hoog contrast krijgen.

In tv-land ken ik die techniek nog niet.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 22:53

FaceDown

Storende factor.

OLED! Heb mijn nieuwe 55EA9709 even kunnen testen afgelopen weekend en fantastisch beeld! Daar kan geen enkele TV tegenop.

4K is grote onzin, want tenzij je 2 meter van een 65" TV of groter gaat zitten, ga je het verschil met 1080P niet zien. Contrast, kleurechtheid, zwartwaardes zijn ook nog eens allemaal VEEL bepalender voor de beeldkwaliteit dan resolutie.
Verder is er nauwelijks content op 4K verkrijgbaar, en tegen de tijd dat het er wel is, zijn die TV's ook weer 2x beter en 2x goedkoper.

Dus wil je op kunnen scheppen over specs, koop een 4K, wil je geweldige beeldkwaliteit, koop een OLED.

HDR is ook zoiets leuks wat waarschijnlijk pas over jaaaren gemeengoed is (als het al ooit doorbreekt). Dus om daar nu op te gaan wachten... mwa.

[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 26-05-2015 16:38 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 22:44
lj_tree schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:06:
[...]

HDR ken ik alleen als techniek in de fotografie waarbij je 2 of meerdere foto's over elkaar legt en zo een heel hoog contrast kun maken. Dus een foto overbelicht, een foto onderbelicht en wellicht nog iets daar tussenin als benchmark, in photoshop die dingen over elkaar gooien (me 70D doet het zelf) en dan een plaatje met hoog contrast krijgen.

In tv-land ken ik die techniek nog niet.
Het verhoogt inderdaad dynamisch bereik. En dat is nu net wat het belangrijkst is in goede beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:40
Heb een UHD TV en ben wel tevreden, maar als toen de tijd de OLED goedkoper was geweest was ik liever voor een Full HD oled gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik zelf zou het liefst allebei willen, maar wil pas over een jaar of 3,4 een nieuwe. Heb nu een tweedehands plasma en die voldoet nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 22:08

PaulX

Beyond your imagination...

Wellicht is de LG 55EG910V (nieuwste generatie FullHD OLED) een iets slimmere keuze of optie dan de al wat oude 930V.
Deze is wel ietsje duurder natuurlijk, maar nog ruimschoots binnen je budget (momenteel al voor 2 ruggen op de kop te tikken).
Just my 2 cents

[ Voor 12% gewijzigd door PaulX op 13-01-2016 21:45 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:55
Denk dat de ts na een maand of 9 al wel een beslissing heeft gemaakt :P

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279195

Ik ben momenteel aan het twijfelen voor de LG910v, heb vorige week die Samsung JU6500 gekocht bij MM en heb deze terug gebracht...

Het enigste waar ik aan twijfel is dat het enkel Full HD is?

Ik speel ook PS4 en ik ben een serie/movie watcher...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Anoniem: 279195 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:44:
Ik ben momenteel aan het twijfelen voor de LG910v, heb vorige week die Samsung JU6500 gekocht bij MM en heb deze terug gebracht...

Het enigste waar ik aan twijfel is dat het enkel Full HD is?

Ik speel ook PS4 en ik ben een serie/movie watcher...
Dat full en ultra HD hoeft niet zo'n spannende beslissing te zijn. het voordeel is dat je voor een grotere tv dichterbij de tv kunt zitten. Als je 5 meter van een 55 inch tv af zit ga jij geen enkel verschil tussen full of ultra hd zien! Test dit bij de mediamarkt. Ga het aantal meters dat je thuis van de tv afzit van de tv af staan en kijk hoe het beeld is. Als je nette schuine lijnen ziet, niets mis mee. als je hoekige schuine lijnen ziet (dus ipv een vloeiende lijn, een trapje) dan kun je overwegen een uhd scherm te kopen.

Pagina: 1