Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi problemen TP Link tl-wr1043nd

Pagina: 1
Acties:

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 11:43
Ik word gek van deze router en dan voornamelijk de wifi. Deze vind ik erg slecht, het is net een kaars die langzaam aan het doven is. Ik heb hem ook op andere plekken in huis geplaatst maar niets mag helpen. Voor de TP Link is een modem Cisco EPC3925 modem/router van Ziggo geplaatst.
Na aanschaf vorig jaar had ik een nette 30Mbps download maar het wordt steeds minder en minder, download 2,5 tot 5 Mbps met een upload van 12 Mbps (upload hoger dan download?!). Met "Speedtest" zwabbert het signaal als een gek van links naar rechts. Ik ben niet echt ervaren op het gebied van routers maar na een beetje lezen op internet ben ik aan de gang gegaan met DD-WRT, helaas geen verschil. Nu wil ik wil deze firmware graag weer verwijderen maar dat lukt me voor
geen meter 8)7. Ik hoop ik dat er iemand is die mij kan helpen met mijn wifi probleem en hoe ik de DD WRT weer kan verwijderen. Heb via internet een aantal verwijderings tips geprobeerd, helaas zonder resultaat.

[ Voor 17% gewijzigd door barrie op 24-05-2015 12:51 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58

lier

MikroTik nerd

Snelheid van WiFi is niet alleen afhankelijk van de hardware maar ook van omgevingsvariabelen. Bijvoorbeeld andere draadloze netwerken in de buurt, maar ook andere storingsbronnen.

Als je minimale interferentie wil zou je de 5GHz band kunnen overwegen. Maar daarvoor heb je ook andere hardware nodig. En op de site van DD-WRT staat exact vermeld hoe je weer terug kan naar stock firmware. Ook op de site van OpenWRT staat deze informatie (misschien leggen zij het logischer uit).

Enige optie die je hebt is spelen met de instellingen. Bij voorkeur:

WPA2 AES, 20MHz bandbreedte, n-only, kanaal 1/6/11 (zelf de rustigste band uit zoeken)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Klinkt in ieder geval als gevalletje interferentie. De WR-1043ND is een van de beste 2.4GHz apparaten, maar dat schiet nogal tekort als de 2.4GHz-band gewoon vol is. Dan moet je naar 5GHz en dit verouderd apparaat kan dat niet.

Maar goed, meten is weten. Je geeft helaas niet aan welke Cisco modem/router je hebt. Als dat een EPC3928 is, kan het zowel in 2.4GHz als 5GHz uitzenden. Probeer met 5GHz te verbinden en kijk hoe dat werkt. Als dat in ieder geval in de buurt van de modem/router goed werkt weet je dat 5GHz een oplossing is. Het is wel een oplossing die wat werk nodig heeft aangezien 5GHz-signalen minder goed door bouwmaterialen penetreren dan 2.4GHz, dus grote kans dat je nog minimaal 1 andere AP nodig hebt. En aangezien de WR-1043ND geen 5GHz doet zul je dus een andere moeten kopen.

Oslik blyat! Oslik!

• barrie
Lier en Dion_b;
Bedankt voor jullie tips maar ik heb me al helemaal suf gespeeld met alle mogelijke instellingen, G only/mixed/kanalen/bridged enz enz... vind het alleen zo raar dat ik in het begin toch een fors wifi signaal had en nu dus bijna niet meer. Ik ga nog eens even weer een aantal dingen proberen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met de situatie daadwerkelijk in kaart te brengen. At random aan knopjes draaien levert zelden een oplossing op.

En als je ons hulp daarbij wilt, geef een stuk meer info, om te beginnen over de RF zaken. Je hebt het over "een fors wifi signaal". Wat versta je daaronder en hoe heb je dat gemeten? Meet je daadwerkelijk een zwakker signaal (in dBm) nu dan voorheen?

Oslik blyat! Oslik!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
WiFi is niet een kwestie van 'een fors signaal'. In de praktijk is dat vaak het laatste waar je je druk over hoeft te maken.

Ga kijken naar ruis, interferentie, gebruikte kanalen in de buurt, blokkerende oppervlakten etc.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

Kan je een scan maken met wifi analyzer op je telefoon? Doe dit op de locatie vd router en op de locatie waar je Internet wilt.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• barrie
Met wifi analyzer en speedtest meet ik dichtbij de router of 6 meter er vanaf hetzelfde zwakke signaal van 2.5 tot 5 Mbps.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2.5Mbps tot 5Mbps is een bandbreedte (snelheid), geen signaal, en sowieso niet wat WiFi Analyzer weergeeft...

We willen je graag helpen, maar dat kunnen we alleen als jij:
a) de moeite doet serieus aan de slag te gaan met de tips die wij je geven (en als dat niet lukt exact aangeeft waar het fout gaat)
b) als je al een tool gebruikt, exacte output ervan hier posten. Als je het goed genoeg wist om zelf te weten wat wel of niet relevant was had je onze hulp niet nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1