Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vik heb het systeem al wil alleen een nieuwe gpu voor video editing en disignen op c4e

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 250 euro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nvidea voor cuda cores

dit is mijn pc nu ik zoek een goede gpu voor video editen en effecten in after effects en als het zou helpen ook voor c4d maar ik heb gelezen dat je daarvoor je ram moet upgraden
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 344,95€ 344,95
1MSI Z97 U3 PLUS€ 102,-€ 102,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 70,95€ 70,95
1NZXT S340 Zwart€ 67,95€ 67,95
1Scythe Mugen MAX€ 37,95€ 37,95
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 59,-€ 59,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
1Crucial MX100 256GB€ 104,99€ 104,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 845,74

ik zit zelf aan deze te denken pricewatch: Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5

ps ik wil geen straalmoter erin hebben dus beetje stil zou wel fijn zijn :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 18:02
Als je het kan versnellen met cuda kan je net zo goed een goedkoper kaartje pakken zoals de 750(ti) tenzij je gaat gamen.
Verder kan je een overclock op je cpu gooien aangezien je toch een Z-chipset hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wees even duidelijk , welke software exact, dus welk type en versienummer?

Premiere pro voor het editen of alleen AE? CS6 of CC+

Als je niet raytraced in AE met CUDA of gpu rendert (met cuda) dan heb je niet speciaal een Nvidia kaart nodig. Als je tenminste CC/2014 gebruikt.

De beste deal is vaak een 2dehands kaart. Een betaalbare 680 of wat duurdere 780 geeft meer power dan iets nieuws kopen.

En 8GB er bij is ook wel leuk idd

[ Voor 54% gewijzigd door maratropa op 24-05-2015 11:53 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen zijn die kaarten vaak een stuk minder stil en ook minder zuinig waardoor de voeding ook duidelijk hoorbaar wordt, want het is geen stille voeding wat hij nu heeft.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik after effects cc voor editen vegas maar dat is geen probleem voor nu want dat renderd best snel maar after effects is sloom ik heb geen idee wat raytracen is dusja ik heb gehoort dat de gtx 760 goed was maar daardoor dacht ik dus dat het handig was om de nieuwere gtx 960 te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je vraag gaat over een enkel component zit je hier in Desktop Aankoopadvies fout - daarvoor hebben we Componenten Aankoopadvies. Ik verplaats even :)

Move DAA -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Als je Vegas nu al prima vind werken (ik weet niet wat je edit etc) maar een goeie gpu rendert effecten zo 5-10x zo snel als een cpu.

Weet je trouwens zeker dat de sloomheid van AE komt door het gebrek aan gpu? Het is wel heel waarschijnlijk want AE rendert veel effecten met OpenGL. Maar AE O+ ook veel ram.

Alleen het renderen van 3D effecten die met de raytracer gedaan worden gaat met CUDA

Een 960 is vast prima. Ik vind het wel wat duur en zou zelf voor eenb 2dehandsje gaan.

Wat Mask zegt over voeding is vast wel iets om rekening mee te houden (want hij zit er op :) ) maar of het effect op het geluid van de voeding zo erg gaat zijn met een stevige gpu? Je zult tijdens het werken vaak toch niet op de max belasting zitten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk als ik bijvoorbeeld een intro maak in c4d 3D intro dus duurt het eeuwen met renderen en de vorige keer toen ik dit deed voegde ik effecten toe in ae en toen kreeg ik allemaal render fouten omdat mijn computer het niet aan kon. Elke keer als ik ae opstart staat er ook dat ik een gpu nodig heb of iets in die richting dus ja en in Vegas edit ik gewoon commetaries niks bijzonders dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 17:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Als je kan renderen op AMD GPU's is dit best wel leuke kaartje: pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:34:
Kijk als ik bijvoorbeeld een intro maak in c4d 3D intro dus duurt het eeuwen met renderen en de vorige keer toen ik dit deed voegde ik effecten toe in ae en toen kreeg ik allemaal render fouten omdat mijn computer het niet aan kon. Elke keer als ik ae opstart staat er ook dat ik een gpu nodig heb of iets in die richting dus ja en in Vegas edit ik gewoon commetaries niks bijzonders dus
Renderen in C4D op de standaard manier zal op de cpu gebeuren, en daar heeft een losse gpu geen effect. Wel is een gpu zoals de 960 veel beter voor het werken met je viewports en scenes dan de igp, dus daar zeker handig.

AE mist dan een degelijke OpenGL kaart lijkt me :)

Als je in Vegas weinig dingen doet die ook versneld door een gpu worden dan heb je idd weinig aan een gpu :)

Jouw keuze; maar voor 100+ heb je een 2dehands 760 bijv, en dan geld over voor extra ram.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan handiger om een 2 gig kaart te halen of 4 of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
4GB lijkt me niet nodig, in premiere moet je bijv 3 4k lagen met behoorlijk wat transities en effecten hebben wil het vram richting de 2GB gaan..

specs

Pagina: 1