Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Hallo,

Ik heb een HP w2207h als beeldscherm, met 2 usb poorten. Nu heb ik een interessante situatie: het lijkt erop dat ik mijn Galaxy tab3 alleen via deze poorten kan opladen.

Als ik het bijv. via netstroom probeer, of via mijn losse USB charge hub van Antec, gebeurt er niks. Op die charger zitten 2 soorten poorten, namelijk met 1A en met 2A. Op beide poorten laadt mijn tablet niet op.
(Dit schijnt overigens een bekend probleem te zijn van van de Tab3, als ie helemaal leeg is is ie ook bijna dood)

Mijn vraag is nu: heeft iemand een beeld van de specs van die usb poorten op zo'n scherm? (hoeveel Volt / A)? Ik kon het nl. op de site niet vinden. Maar ik vermoed dat het lager is dan 1A?
Omdat ik natuurlijk niet eeuwig dit scherm ga gebruiken wil ik wel graag weten wat ik nodig hem om, if need be, mijn tablet te reviven :P

Thanks vast!

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik heb het niet kunnen vinden. Maar ik denk dat ze gewoon standaard 5 Volt 0,5 Ampère zijn.

Dat is de standaard voor USB 1 en 2.

Dat veel andere laders niet werken zou kunnen liggen aan het feit dat die laders eigenlijk een hoger amperage aankunnen dan de standaard aangeeft. Daar moet dan extra over "onderhandeld" worden en misschien gaat het daar fout.

Maar als je op deze redenatie doorgaat, dan zouden ook normale USB 2 poorten aan de achterkant van je pc het moeten doen. Wel even kijken of dat niet toevallig high-power-poorten zijn.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Standaard mag je altijd 100mA trekken van de BUS.
Daarboven alleen met instemming van de HOST.

FTDI usb guide lines: http://www.google.nl/url?...OUg&bvm=bv.93990622,d.d24

2.4.1 Power schemes – USB peripheral devices
USB peripheral devices can be configured in one of two settings:

Bus-powered: The entire peripheral draws its power from the USB VBUS signal. The following
restrictions apply:
o Upon initial power-up prior to enumeration, a USB peripheral can draw no more than
100mA. If the peripheral draws no more than 100mA under all conditions, it is
considered a low-power device.
o After enumeration and power negotiation, a USB peripheral can draw no more than
500mA. A peripheral that draws between 100mA and 500mA is considered a high-power
device.
o When in USB suspend, a peripheral can draw up to 2.5mA if it is configured for remote
wake capability. If the peripheral does not have remote wake capability, it can draw no
more than 500μA in USB suspend. In order to pass USB-IF electrical certification, a
peripheral configured for remote wake capability must provide a means of waking the
system by an external event or signa

[ Voor 87% gewijzigd door vDorst op 24-05-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
vDorst schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:08:
Standaard mag je altijd 100mA trekken van de BUS.
Daarboven alleen met instemming van de HOST.
Eh, wat wil dat precies zeggen? Dat de tab geen toestemming geeft aan de charger om dat hogere amperage er doorheen te jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Evil_king schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:09:
[...]
Eh, wat wil dat precies zeggen? Dat de tab geen toestemming geeft aan de charger om dat hogere amperage er doorheen te jagen?
Bij USB laders worden vaak ID meegeven. Dit kan zijn via weerstanden of een CHIP op de USB datalijnen.
Dit is helaas niet gebonden aan een standaard. Dus je TAB zal hier na kijken maar de configuratie match dus niet en daardoor niet laden.
Aan de PC zal hij dus wel laden omdat hij kan praten met de HOST of USB HUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

Croga

The Unreasonable Man

Evil_king schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:09:
Nee, net andersom.....

De Galaxy Tab, en ook bijvoorbeeld de iPad, doen een verzoek aan de lader om meer te leveren. Krijgen ze geen toestemming dan zullen ze niet meer vragen dan 100mA. De meeste laders zijn niet in staat om deze toestemming te geven en dus gaat het opladen mis, ondanks dat de lader wel meer kán leveren.

Pak je een originele Apple of Samsung stekker dan zijn die wél in staat om dat verzoek te beantwoorden en kan de tablet dus wel (/sneller) opladen.

Overigens is dit ook de reden dat veel goedkoper USB kabels hier niet voor geschikt zijn..... Ook de kabel moet in staat zijn deze handshake te ondersteunen.

[ Voor 10% gewijzigd door Croga op 24-05-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
Ah OK. Maar het opvallende is: zodra ik de tablet soort van wakker gemaakt heb met de poorten van het scherm, laadt ie wel door aan de lader.

Is dat logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
Niemand?

Pagina: 1