Toon posts:

CrowdBeauty algorithm: Vind de mooie, impopulaire foto's.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie ook: http://mashable.com/2015/...cs-algorithm-crowdbeauty/

Dit algoritme schijnt sociale media af te kunnen gaan zoeken en je te attenderen op de mooiste plaatjes.
Klinkt erg interessant, zeker omdat zoals wel vaker op sociale media de foto van die gene met de meeste vrienden/likes/etc eerder naar voren komt dan de betere foto met enkele of geen likes.

De basis van het algoritme is gelegd doordat er 10.000 foto's zijn gescreend door het menselijk oog.

Goede ontwikkeling? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
Waarom zou dat slecht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
De fundamentele gedachte hierachter zit al in talloze (facial) recognition software, nu word het eens voor een goed doel gebruikt. Welke reden zou jij dit goed/slecht vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
Nou, ik kan me wel voorstellen wat de nadelen zijn:

" To do this, the algorithm analyzes each picture using criteria such as its contrast, brightness, color patterns, the arrangement of features within the image, and so on."

Krijg je van die 13-in-een-dozijn platen die toegegeven het wel goed doen, ook onder FG-ers, maar wat mij betreft behoorlijk saai zijn. Zaken die echt een meerwaarde geven (het onderwerp: interactie, opvallende zaken) worden niet meegenomen.

Maar wel voorstander hiervan. Op termijn wordt het ook mogelijk om niet makkelijk esthetische waarden mee te nemen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06 09:31
Ik ben wel benieuwd hoe dit algoritme te werk gaat, weet iemand of hier iets van een paper over is te vinden? Ik kan me zo voor stellen dat, wanneer zo een algoritme word toegepast, er snel mannieren (cheats) zullen verschijnen om foto's snel op de 'frontpage' te krijgen. Handig voor adverteerders..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:31

g0tanks

Moderator CSA
TheBnl schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:16:
Ik ben wel benieuwd hoe dit algoritme te werk gaat, weet iemand of hier iets van een paper over is te vinden? Ik kan me zo voor stellen dat, wanneer zo een algoritme word toegepast, er snel mannieren (cheats) zullen verschijnen om foto's snel op de 'frontpage' te krijgen. Handig voor adverteerders..?
Paper staat gewoon op de website: http://arxiv.org/abs/1505.03358

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1