X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm
Verder is het vooral afhankelijk van je volledige systeemconfiguratie. Het is vooral uitproberen en uittesten. Er is geen enkele volledige schema van de meest optimale instellingen die voor alle moederborden gelden...
Waarom: m`n cpu blijft koel en m`n systeem is vet stabiel. Met zt bios het tegenovergestelde.
Advanced chipset options aan. Memory@133 hmz.
Verder alles redelijk standaard. USB uit in de bios + com 1/2 uit. LPT aan + ide 1/2 aan.
Ik draai nu win2k sp2 zonder 4in1 drivers.
In het begin heb ik nog al eens lopen twijfelen of ik er goed aan heb gedaan amd te kopen + abit bord omdat m`n systeem instabiel was. Wat bleek, de voodoo II reference drivers zorgde ervoor dat m`n systeem instabiel was. Voodoo II is nu uitgeschakeld en m`n systeem loopt perfect!
systeem loopt op standaard snelheid , dus tbird 900@900
Zelf ben ik een trouwe upgrader van de biossen. Om eerlijk te zijn merk ik niet veel verschil. Ik zit op dit moment op ZT geloof ik. Soms komt er een feature bij, meestal zijn de fixes niet van toepassing voor me.. Ik hoop nog steeds op een versie waarbij het mogelijk is om een hoger vcore in te stellen...
Er is trouwens een nieuwe bios uit: 3c, met een nieuwe bios voor de RAID controller.. Patchen? Er staan nergens duidelijke argumenten om het te doen.
Ik dacht trouwens wel dat het ivm performance redenen voor de RAID controller het handig zou zijn om in ieder geval op 1.03b te zitten... Maar ik geloof niet dat dit voor jou opgaat..
Later! Laszlo
Als je systeempje zomaar opeens vast blijft lopen en daarvoor niet en je hbt 1 dingetje veranderd dan is de oorzaak niet zo moeilijk te vinden.
Veel plezier.
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
PRECIES de >YH< BIOS is het beste en het stabielst.Op maandag 18 juni 2001 12:09 schreef bakboord1 het volgende:
Gewoon uitproberen dus. Bij mij gaf de nieuwere ZT versie ook probs en de YH niet dus kun je wel raden welke BIOS ik heb.
Als je systeempje zomaar opeens vast blijft lopen en daarvoor niet en je hbt 1 dingetje veranderd dan is de oorzaak niet zo moeilijk te vinden.
Veel plezier.
dus YH, ja.
Heb YH gedowned,en die zal ik er zeer binnenkort eens opzetten.
Heb m'n Duron 800@1000 staan dus die opmerking dat het met overklokken ook stabieler is heeft zeker mijn nieuwschierigheid gewekt.
Heb er alleen nog wel een isa Maxi64 geluidskaart inzitten,dus zal ik wellicht iets met dat "legacy" gedoe moeten instellen vrees ik.
Ik ben in het verleden ook al eens met dat ZT-bios in de weer geweest,maar dat was niet zo'n succes.
Maar het kan ook toen gewoon aan m'n cpu hebben gelegen (Duron 600@900) want die was volgens mij toen met zijn laatste stuiptrekkingen bezig blijkt nu,maar dat wist ik toen nog niet.
(R.I.P. door corecrush van Chrome Orb
GRTZ!
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Ha ha..(klinkt als een boer met ernstige kiespijn)
Ben dus ff het bios wezen flashen.
Is vorige keer ook goed gegaan dus piece of cake dacht ik.
Totdat... hij een error gaf tijdens het flashen..
En nix meer deed ook niet meer opstarten.
Vermoed sterk dat het bootflopje niet helemaal tof was.
Kt7 faq uitgeplozen alle handelingen daar geprobeerd.
Ook nog wezen checken of ik kon hot-flashen met een ander board,maarja was geen KT7 dus kwam niet verder als het flash-progje.
Toen een paar kleine wereldreizen gemaakt langs o.a. Funprice waarvan ik gelezen had dat ze konden flashen voor F20,- er ook nog heen gebeld,maar toen ik er kwam zei zo'n gastje daar dat ze het alleen voor de KT7-A konden doen..
Toevallig moest ik ook nog in de buurt van Tilburg zijn en ik me rotgezocht naar die Narwal..waren die gasten failliet..
Alles lijkt dus tegen te zitten want Abit gebeld, moest ik een formulier en moeilijke toestanden gaan invullen en kon het nog wel even duren...
En het formulier is ook nog eens in Exel,wat ik niet heb.kom ik net achter. (zucht)
Nou mochten er nog weldoeners binnen een straal van 30 KM rond Veenendaal leven met een KT7 en/of de mogelijkheid hebben te hot-flashen tegen een vergoeding dan hou ik mij aanbevolen samen met het bios.
Nu ga ik verder uithuilen.
Grtz.
Dit topic mag/kan gesloten worden.
FF bij Abit langs gegaan,werd m'n bios zo omgeruild.
(er werken daar trouwens veel van die grappige kleine Jappaneesjes
O,ja het is het laatste bios dus niet de yh versie...mmmmm..dat wordt weer flashen..
Grtz.!
---------------------------------------------
Bovenstaande bericht schreef ik gisteren in een ander topic van mij.
Heb hem al geflashed naar versie YH.
Moet toegeven dat mijn kleine hartje wel even oversloeg toen ik (weer) ging flashen.
GRTZ!
Wat bedoel je precies.
Grtz..
Ik kreeg mijn systeem namelijk absoluut NIET stabiel zonder BIOS ZT...
Btw: CK waarom geen 4-1 drivers? Ik draai nu 4.32 en die zijn volgens mijn hardstikke stabiel, zijn de standaard drivers beter dan?
Bnet pindle#2913
Bnet pindle#2913
Maar wat ik mezelf afvraag is waarom kun je de bios niet gewoon hot-flashen van een KT7A naar een KT7 want deze is hetzelfde.
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
Neem wel een Jappanse tolk mee,of wat sushi uit de Albert Heijn.
Dat zal ze vast gunstig stemmen.
Heb hier als geluidskaart een Maxi-Home 64 (opgewaardeerde versie zodat ik 8 sporen kan opnemen.)
En heb er verder geen probs mee.
En die Via 4.32 drivers heb ik er ook opzitten,en dat loopt 100% hier.
Heb alleen ook voor de zekerheid die Miniport Agp-driver van AMD erop gezet.
Dit zou beter zijn voor de stabieliteit..
Groet!
Verwijderd