Een Upgrade? Of Een Machine Klaar Maken

Pagina: 1
Acties:

• malibu113
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-03 10:13
(Ik weet niet of dit hier thuis hoort, zo niet dan mag het verplaatst worden)

Hallo,

ik ben opzoek naar een upgrade voor mijn machine ik weet echter niet meer wat ik kan upgraden
dit zijn mijn specs:

CPU: I5 4670
GPU: Sapphire r9 280x 3GB Vapor-X
Ram: 16 GB kingston 1600Mhz
SSD+HDD: Samsung EVO 850 256GB/ 2 TB Seagate
Moederbord: Asus Z87-K
CPU koeling: Cooler Master Seidon 120V
Voeding: 750 Watt MS-Tech
Behuizing: Thermaltake Chaser MK-1

geld maakt nu niet uit dit is gewoon om te kijken wat ik kan upgraden
over 1 maand heb ik ongeveer 300 euro dus ik wil deze machine upgraden of mijn andere machine klaar maken

EDIT:
als ik mijn andere machine zou klaar maken zou ik de volgende onderdelen kopen
CPU: AMD FX-8350
Moederbord: weet ik niet ben van plan MAX 70 euro daar aan uit tegeven het liefst met USB 3.0 front
GPU: AMD radeon HD3850 (Gewoon een oud kaartje)
RAM: 8GB ofzo

[ Voor 13% gewijzigd door malibu113 op 24-05-2015 10:23 ]

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 20:24
Waarom wil je hem upgraden?

• malibu113
Ik speel veel games op mijn PC maar ik merk dat mijn CPU een beetje de bottleneck van mijn systeem wordt bijvoorbeeld GTA 5 als ik dat speel zit mijn CPU tussen de 80-100 en als ik dan ook nog een nummer luister van self radio dan zit hij op honderdt en krijg ik heel veel frame drops/ en ik wil hem gewoon upgraden :)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Sowieso zou ik die voeding vervangen. Dan heb je zo'n dikke pc en dan doe je er zo'n goedkope poepvoedng erin... De PSU is toch wel het laatste waar je op moet beknibbelen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Trygve

Redacteur
Weg met die voeding, als het mogelijk is zou ik die pc zelfs niet meer aanzetten tot er een fatsoenlijke voeding in zit. Klinkt dramatisch, maar je hebt verder een mooie samenstelling van hoogwaardige componenten in je pc, en die kunnen door zo'n goedkope prulvoeding relatief makkelijk om zeep geholpen worden!

Antec VPF Series 550W
Seasonic M12II Evo 520W
Voorbeelden van goede maar betaalbare voedingen voor jouw systeem. Heb je daarnaast ook de nieuwste driver voor je videokaart geïnstalleerd?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Kan makkelijk zijn dat de voeding het wattage wat je nodig hebt niet stabiel kan leveren. Een i5 46 is nog steeds een beestje hoor, naar welke cpu zou je dan willen upgraden??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• malibu113
tja als iedereen toch over die voeding begint kijk ik daar ook wel naar
en ja ik heb de laatste drivers van AMD
r100 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:42:
Weg met die voeding, als het mogelijk is zou ik die pc zelfs niet meer aanzetten tot er een fatsoenlijke voeding in zit. Klinkt dramatisch, maar je hebt verder een mooie samenstelling van hoogwaardige componenten in je pc, en die kunnen door zo'n goedkope prulvoeding relatief makkelijk om zeep geholpen worden!

Antec VPF Series 550W
Seasonic M12II Evo 520W
Voorbeelden van goede maar betaalbare voedingen voor jouw systeem. Heb je daarnaast ook de nieuwste driver voor je videokaart geïnstalleerd?

• malibu113
pwillemske schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:44:
Kan makkelijk zijn dat de voeding het wattage wat je nodig hebt niet stabiel kan leveren. Een i5 46 is nog steeds een beestje hoor, naar welke cpu zou je dan willen upgraden??
als ik moest kiezen zou ik graag naar de I7 4790

• pwillemske
  • Niet online
Dat is dus een geringe upgrade. Tijdens het gamen merk je daar niet veel van (1 fps meer). Je komt sus gelijk uit bij een i7 5820k...
Het eerste wat je wel echt moet doen is die voeding vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door pwillemske op 24-05-2015 10:12 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Trygve
  • Nu online

Trygve

Redacteur
pwillemske schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:10:
Je komt sus gelijk uit bij een i7 5820k...
TS moet nog aangeven waarvoor de pc gebruikt wordt. Als het om een gaming pc gaat is alles boven de i5 4690 eigenlijk onnodig. Dan kan je beter in een videokaart investeren, al is die 280x volgens mij ook wel aardig capabel.

• malibu113
r100 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:10:
[...]

TS moet nog aangeven waarvoor de pc gebruikt wordt. Als het om een gaming pc gaat is alles boven de i5 4690 eigenlijk onnodig. Dan kan je beter in een videokaart investeren, al is die 280x volgens mij ook wel aardig capabel.
er wordt op deze veel gegamed op deze machine en wat je zegt de grafische kaart is nog best high end
maar ik merkt dat de CPU een bottleneck is voor mijn machine

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarbij? En hoe merk je dat?

People as things, that’s where it starts.

• BlueFireGaming
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-11 11:06
Zelf heb ik een GTX970 en i5-3570K en ik heb nergens last van in bijvoorbeeld GTA 5. Misschien je settings wat lager zetten? ;)
Kijk anders eens wat de temperatuur is, misschien throttled hij wel omdat het te warm wordt? Ik gooi maar even wat op hoor, weet niet of het wat kan zijn.

• Tribits
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Die CPU moet onder normale omstandigheden gewoon makkelijk die kaart kunnen trekken zonder de instellingen te verlagen. Ik kan me inderdaad alleen indenken dat de CPU throttelt door een koeling probleem of dat je eenvoudigweg niet de juiste monitoring software gebruikt. GTA V leunt vrij zwaar op de CPU maar veel sneller dan een i5-4670 is er op dit moment gewoonweg niet. Een 4790k is iets sneller maar van de hyperthreading heb je alleen profijt bij games die meer dan 4 worker threads hebben. Niet de moeite waard volgens mij. Die 280x is geen slechte kaart maar ook niet echt high-end, toch wel wat langzamer dan een R9 290 of een GTX 970. Maar goed, ik zou vooral eerst proberen te bepalen waar je performance problemen vandaan komen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• malibu113
Tribits schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:09:
Die CPU moet onder normale omstandigheden gewoon makkelijk die kaart kunnen trekken zonder de instellingen te verlagen. Ik kan me inderdaad alleen indenken dat de CPU throttelt door een koeling probleem of dat je eenvoudigweg niet de juiste monitoring software gebruikt. GTA V leunt vrij zwaar op de CPU maar veel sneller dan een i5-4670 is er op dit moment gewoonweg niet. Een 4790k is iets sneller maar van de hyperthreading heb je alleen profijt bij games die meer dan 4 worker threads hebben. Niet de moeite waard volgens mij. Die 280x is geen slechte kaart maar ook niet echt high-end, toch wel wat langzamer dan een R9 290 of een GTX 970. Maar goed, ik zou vooral eerst proberen te bepalen waar je performance problemen vandaan komen.
[b][message=44291320,noline]BlueFireGaming
Zelf heb ik een GTX970 en i5-3570K en ik heb nergens last van in bijvoorbeeld GTA 5. Misschien je settings wat lager zetten? ;)
Kijk anders eens wat de temperatuur is, misschien throttled hij wel omdat het te warm wordt? Ik gooi maar even wat op hoor, weet niet of het wat kan zijn.
Beiden van jullie komen met het probleem dat het systeem te warm wordt dat antwoord is heel simpel het zou eigenlijk onmogelijk kunnen omdat de temperaturen 30-45 graden, ik ben zelf een grote AMD fan maar wil misschien overstappen naar nvidia

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Die 30 a 45 graden is de temperatuur van de lucht in de kast neem ik aan? Het gaat om de temperatuur van de CPU onder volle belasting. Een CPU temp van 30 a 45 graden heb je hooguit als het systeem idle is. Wat voor software gebruik je om dit te meten?

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

- dubbel -

[ Voor 94% gewijzigd door Tribits op 24-05-2015 16:29 ]

• malibu113
Tribits schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:29:
Die 30 a 45 graden is de temperatuur van de lucht in de kast neem ik aan? Het gaat om de temperatuur van de CPU onder volle belasting. Een CPU temp van 30 a 45 graden heb je hooguit als het systeem idle is. Wat voor software gebruik je om dit te meten?
sorry ik ben vergeten te melden dat ik waterkoeling heb, ik gebruikt de AI SUITE 3Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hYJcd/19e9471a2a.jpg

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

malibu113 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:42:
[...]

sorry ik ben vergeten te melden dat ik waterkoeling heb, ik gebruikt de AI SUITE 3
Zag de waterkoeling inderdaad staan ja, maar zelfs dan ziet het er nog steeds uit als een 'idle' resultaat. Als ik naar deze benchmarks kijk zou ik een temperatuur van een kleine 60 graden verwachten op volle belasting.

• malibu113
Tribits schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:57:
[...]

Zag de waterkoeling inderdaad staan ja, maar zelfs dan ziet het er nog steeds uit als een 'idle' resultaat. Als ik naar deze benchmarks kijk zou ik een temperatuur van een kleine 60 graden verwachten op volle belasting.
ik zal ff gta op ultra spelen en dan weer een screenshot nemen

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:28

Eagle Creek

Breathing security

Maar nogmaals de reeds gestelde vraag: op basis van welke analyse concludeer jij dat op dit moment de processor in kracht tekort schiet?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• malibu113
malibu113 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:03:
[...]

ik zal ff gta op ultra spelen en dan weer een screenshot nemen
ik heb ff een tijdje gespeeld en dit is het resultaat Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hYMik/5ef2168a9b.jpg

EDIT: CPU gebruik zit tussen de 90 en 100 meestal 95

[ Voor 8% gewijzigd door malibu113 op 24-05-2015 17:44 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:56
Je hebt een vrij stevige PC op dit moment. Ik zelf heb de 290X in crossfire (2 stuks dus) en een 4670 (niet-K, net als jij).

Ik kan vrijwel iedere game op hoogste settings aan op een resolutie 3440x1440. (ongeveer dubbel aantal pixels als FullHD) Merk hierbij op dat een dual GPU setup aanzienlijk zwaarder leunt op de CPU dan een single GPU. Ook heb ik nergens een overclock.

Ik speel o.a. Battlefield 4/Hardline (hoogste settings) en GTA V (meeste high of max)

Die CPU hoort bij geen enkele moderne game een bottleneck te vormen. Bij mij vormt de CPU dan ook geen bottle-neck. Is dat bij jou wel het geval, dan ligt het probleem ergens anders.

Heb je een screenshot van Windows' performance monitor (CTRL+SHIFT+ESC?) waarin te zien is dat de game 100% gebruikt?
Ook ben ik benieuwd wat GPU-Z zegt over je GPU load en temps.
Als je het echt goed wil doen, doe dan meteen een CPU-Z screentje erbij van 1e tab.

Bij waterkoeling... moet ik dan denken aan een zo'n gesloten systeem of een DIY? Heb je je GPU ook watergekoeld? Mijn dual 290X is gewoon lucht-gekoeld, dus tenzij je extreme overclocks hebt, is waterkoeling in ieder geval niet vereist.

[ Voor 29% gewijzigd door Gamebuster op 24-05-2015 18:02 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Tribits schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:09:
Die CPU moet onder normale omstandigheden gewoon makkelijk die kaart kunnen trekken zonder de instellingen te verlagen. Ik kan me inderdaad alleen indenken dat de CPU throttelt door een koeling probleem of dat je eenvoudigweg niet de juiste monitoring software gebruikt. GTA V leunt vrij zwaar op de CPU maar veel sneller dan een i5-4670 is er op dit moment gewoonweg niet.
http://www.techspot.com/r...-pc-benchmarks/page6.html

Verschil tussen i5 en i7 is vrij weinig.. is niet heel cpu afhankelijk. Als ik zijn processor zie zou hij geen bottleneck van dat mogen hebben.

Ik vermoed dat de voeding aan zijn einde is.. is toch je basis en als hij de stroomverdeling slecht doet..tja

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:35

SkyStreaker

Move on up!

Hoeveel zooi heb jij onderwijl in de achtergrond draaien? En even een vervelende vraag: heb jij GTAV legaal? Veel "fixed exe's" hebben de laatste tijd nogal een cryptocurrency miner ingebouwd zitten die niet alleen draait wanneer je PC idle draait.

Je systeem moet dit gewoon kunnen trekken.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Dit systeem is eigenlijk modern, niks mis mee. CPU Bottleneck zie ik niet echt, OC i5 van de Haswell generatie. Voeding is wel kak, al zal hij het gewenste aantal wattage wel kunnen leveren voor deze setup.

Wil je gewoon meer FPS, dan zou ik de GPU upgraden naar een R9 290 of een GTX970, of nog even wachten en de R9 390 halen. Doe je dit, vervang dan ook gelijk je PSU met een dergelijk exemplaar (Antec VPF450 of Seaaonic S12G).

CPU Bottleneck komt weinig voor eigenlijk, meeste games zijn GPU limited. i5 is echt een top CPU voor gaming, een i7 is net 2 fps sneller met GTA V met HT uitgeschakeld (met HT is hij zelfs trager).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• malibu113
CMSTRR schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:04:
[...]

Verschil tussen i5 en i7 is vrij weinig.. is niet heel cpu afhankelijk. Als ik zijn processor zie zou hij geen bottleneck van dat mogen hebben.

Ik vermoed dat de voeding aan zijn einde is.. is toch je basis en als hij de stroomverdeling slecht doet..tja
ik denk ook wel dat je gelijk hebt kwa voeding want dat is wat bijna iedereen zegt, ik weet trouwens niet welke voeding ik het best kan kopen

• MK_
  • Niet online

MK_

Antec VPF450, goede bronze voeding die Haswell gecertificeerd is of Seasonic S12G 450W, duurder, maar kwalitatief nog beter én efficiënter. Eventueel zou een Cooler Master V450 Semi Modulair ook kunnen. Ouder zijn de S12ii en M12ii, al hebben deze een veroudert design en zijn ze officieel niet Haswell gecertificeerd.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• malibu113
SkyStreaker schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:16:
Hoeveel zooi heb jij onderwijl in de achtergrond draaien? En even een vervelende vraag: heb jij GTAV legaal? Veel "fixed exe's" hebben de laatste tijd nogal een cryptocurrency miner ingebouwd zitten die niet alleen draait wanneer je PC idle draait.

Je systeem moet dit gewoon kunnen trekken.
Hey ik heb ff een screenshot gemaakt met taakbeheer om te laten zien wat er draaid
en nee het spel is gewoon legaal maar ik snap wat je bedoeld Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hYQpA/3ff78a541d.png

[ Voor 4% gewijzigd door malibu113 op 24-05-2015 18:58 ]

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Waarom draai je 3 verschillende browsers, skype én steam? Nu verdeel je jouw cpu gebruik onder die processen

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Dat is zo te zien sowieso een overzicht wat niet als administrator is genomen, dus het totaal blijft hier steken op 24 procent. Als het goed is draait er nog een system idle process dat de overige 76 procent op zich neemt, als het niet goed is draait er andere rommel op de achtergrond als system/administrator die een deel of het geheel daarvan opeet. Als je even op die knop linksonder klikt (Show processes from all users) dan krijg je ze allemaal te zien. Eventueel kan je ook op de tab performance klikken om te zien hoe zwaar de belasting is als het systeem idle zou moeten zijn (dwz je zelf niets zwaars hebt draaien). Heb je die puush.exe trouwens opzettelijk geïnstalleerd of is die een keer als malware meegekomen?

Maar goed, het lijkt me nog steeds interessant om eens te zien waar de CPU temperatuur naar toe gaat als je het systeem vol belast. Voeding is overigens inderdaad een flutding maar als die problemen heeft zou ik eerder spontane uitval, crashes of vastlopers verwachten. Om het systeem vol te belasten kan je eventueel prime 95 gebruiken in CPU Stress/Torture mode (klinkt goed he?), is misschien wat makkelijker dan GTA V.

[ Voor 9% gewijzigd door Tribits op 24-05-2015 23:06 ]

• SleepyPanda
  • Laatst online: 17-11 20:50
Kleine vraag... Heb je wel de beta driver van AMD? Die moet je handmatig downloaden en geeft een gigantische boost + fixt drops met o.a. GTA V. :)

[ Voor 6% gewijzigd door SleepyPanda op 25-05-2015 00:56 ]

• malibu113
Tribits schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:02:
Dat is zo te zien sowieso een overzicht wat niet als administrator is genomen, dus het totaal blijft hier steken op 24 procent. Als het goed is draait er nog een system idle process dat de overige 76 procent op zich neemt, als het niet goed is draait er andere rommel op de achtergrond als system/administrator die een deel of het geheel daarvan opeet. Als je even op die knop linksonder klikt (Show processes from all users) dan krijg je ze allemaal te zien. Eventueel kan je ook op de tab performance klikken om te zien hoe zwaar de belasting is als het systeem idle zou moeten zijn (dwz je zelf niets zwaars hebt draaien). Heb je die puush.exe trouwens opzettelijk geïnstalleerd of is die een keer als malware meegekomen?

Maar goed, het lijkt me nog steeds interessant om eens te zien waar de CPU temperatuur naar toe gaat als je het systeem vol belast. Voeding is overigens inderdaad een flutding maar als die problemen heeft zou ik eerder spontane uitval, crashes of vastlopers verwachten. Om het systeem vol te belasten kan je eventueel prime 95 gebruiken in CPU Stress/Torture mode (klinkt goed he?), is misschien wat makkelijker dan GTA V.
hey ik wist niet dat je een screenshot wou met alle processen dat is geen probleem die kan ik wel maken als je dat nog steeds wil. eigenlijk zat de CPU op 95 maar ik ben gealt-tabbed. puush is zelf geinstalleerd daar maak ik alle foto's mee die je ziet. tja als iedereen over de voeding begint vervang ik die wel over 2 weken ik heb geen uitvallers of crashes gehad met deze voeding mijn vorige daar integen klapte er in 1 maand uit (ben heel blij dat de rest van het systeem geen klap heeft gehad). en hier is een foto met iets meer dan 15 minuten die CPU intensive stress test Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/i01T8/3adb4e1f09.png

• malibu113
SleepyPanda schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:14:
Kleine vraag... Heb je wel de beta driver van AMD? Die moet je handmatig downloaden en geeft een gigantische boost + fixt drops met o.a. GTA V. :)
als het goed is. is dat beta 15.4 toch

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

malibu113 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:06:
[...]

maand uit (ben heel blij dat de rest van het systeem geen klap heeft gehad). en hier is een foto met iets meer dan 15 minuten die CPU intensive stress test [afbeelding]
Ziet er op zich netjes uit, CPU loopt niet warm. 15 minuten is normaal gesproken meer dan genoeg om er achter te komen of je koeler goed werkt. Blijf daarmee nog onduidelijk waarom het niet goed lukt om GTA V te spelen op dit systeem, toch nog maar eens een screenshot maken om te kijken wat er verder op de achtergrond draait want dat is het enige wat ik me zo snel in kan denken. Los daarvan kan je ook de instellingen van GTA V nog eens nalopen, op deze pagina vind je een uitleg van alle settings en de invloed die ze hebben op de performance. Volgens mij is het echter zo dat de meeste instellingen voornamelijk de GPU zwaarder belasten, maar goed het is de moeite van het proberen waard om er wat mee te spelen.

• malibu113
Tribits schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:29:
[...]

Ziet er op zich netjes uit, CPU loopt niet warm. 15 minuten is normaal gesproken meer dan genoeg om er achter te komen of je koeler goed werkt. Blijf daarmee nog onduidelijk waarom het niet goed lukt om GTA V te spelen op dit systeem, toch nog maar eens een screenshot maken om te kijken wat er verder op de achtergrond draait want dat is het enige wat ik me zo snel in kan denken. Los daarvan kan je ook de instellingen van GTA V nog eens nalopen, op deze pagina vind je een uitleg van alle settings en de invloed die ze hebben op de performance. Volgens mij is het echter zo dat de meeste instellingen voornamelijk de GPU zwaarder belasten, maar goed het is de moeite van het proberen waard om er wat mee te spelen.
Foto's in 2 delen
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/i0c5t/6a2c90dc09.png - Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/i0c9z/1769222c5e.png

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Afgezien van wat activiteit en geheugengebruik van Skype ook niet echt iets bijzonders te zien. Inderdaad grotendeels idle zoals je zou verwachten. Zou het verder ook niet weten. Eventueel kan je met autoruns nog proberen om wat software (tijdelijk) niet meer automatisch op te starten, mogelijk zit er toch iets in de weg, hoewel dat op dit moment niet echt waarschijnlijk lijkt.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:16
Welk besturingssysteem is dit eigenlijk? Win7 met een klassiek thema of stiekem XP?

• malibu113
ShitHappens schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:55:
Welk besturingssysteem is dit eigenlijk? Win7 met een klassiek thema of stiekem XP?
dit is gewoon windows 7 met beste prestaties waardoor het thema in windows 98 ongeveer veranderd

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

en hoeveel bit? W7 32bit bestaat immers ook nog.

• malibu113
VasZaitsev schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:01:
en hoeveel bit? W7 32bit bestaat immers ook nog.
gewoon 64bit ik bedoel met zon systeem zou je natuurlijk geen 32 bit nemen natuurlijk

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je moest eens weten :X Draai een jaartje of 2-3 mee op tweakers, en je komt al de meest gekke dingen tegen, dus ook mensen die een systeem zoals deze op XP of 32bits Vista of 7 laten lopen.

• SleepyPanda
  • Laatst online: 17-11 20:50
malibu113 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:08:
[...]

als het goed is. is dat beta 15.4 toch
AMD Catalyst 15.4.1 is er al, maar in principe is 15.4 goed genoeg. :)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:35

SkyStreaker

Move on up!

malibu113 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:03:
[...]

gewoon 64bit ik bedoel met zon systeem zou je natuurlijk geen 32 bit nemen natuurlijk
32/64-bit staat helemaal los van prestaties in games, maakt geen zak uit. Het enige limiet is zeg maar dat je max 4GB geheugen gebruikt.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:16
Ware het niet dat er tegenwoordig games op de markt zijn die toch echt een 64-bits OS nodig hebben en simpelweg niet werken op 32-bits ;) GTA V is er hier eentje van.

• MK_
  • Niet online

MK_

^^Dat, en games met maar 4GB RAM zullen mindere prestaties geven als met 8GB RAM :)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 17:26
Het is toch normaal dat een game zoveel mogelijk cpu probeert te nemen? Dat is altijd al zo geweest. Vooral aangezien GTA V quadcore optimized is.

Heb je problemen dat het spel traag draait misschien? Volgens mij heeft TS gewoon geen probleem.

http://specs.tweak.to/16567

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De voeding vervangen en die tikkende tijdbom eruit gooien is inderdaad het beste begin. No doubt about it.

Maar dan zie ik nog wat....: 80 processen?! Wow. Dat is toch echt wel veel. Als mijn pc niet goed mee kan komen in een spel en ik zou zien dat ik 80 processen op de achtergrond heb draaien, dan zou ik zonder twijfel daar eerst het "probleem" zoeken en veel uitschakelen en/of software gaan verwijderen die ik doorgaans niet gebruik of nodig heb.
Mijn ervaring leert dat waneer iemand klaagt over een trage pc, het veelal te maken heeft met onnodig teveel draaiende software op de achtergrond. De meeste software hoeft pas gestart te worden op het moment dat je het gaat gebruiken en niet op de achtergrond te draaien "voor het geval dat je het later nodig hebt"

Ik zou daar als eerst eens naar kijken. Je kunt via: Startmenu-->Uitvoeren--.msconfig--> tabblad Opstarten veel software uitvinken die je tijdens het starten van windows niet direct nodig hebt. Waneer je die lijst bij langs aan het gaan bent, zie je ook welke software je mogelijk niet eens meer gebruikt en kun je mogelijk ook veel verwijderen via Configuratiescherm--> Programma's en onderdelen.

Naderhand de pc eens een herstart geven en na een minuut of 5 weer het spel gaan spelen waar het eerder niet zo lekker liep.

offtopic:
Als vergelijking: ik heb op mijn pc maar 34 processen draaien. Met de browser en Taakbeheer open; 36 processen.

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25
Die achtergrond processen zouden niet zoveel moeten boeien op deze hardware, tenzij ik iets mis zie ik niets dat veel resources slurpt. Je CPU is SUPER krachtig en ongeveer het beste wat nu verkrijgbaar is. Deze zal nog zeker een paar jaar niet de bottleneck van gemiddelde highend gaming systemen vormen (tenzij je naar high-end multi GPU systemen kijkt.) In de meeste gamebakken wordt zelfs de 4460 aangeraden (zoals op tweakers) welke zelfs marginaal langzamer is dan jouw 4670. Blijf van je CPU af, die is echt gewoon top-of-the-line voor gaming. GTA V is zwaar op de CPU, maar niet voor een 4670. Steek 350 euro in een 4790k en je gaat er 3 frames op voorruit:

een 280x upgraden op dit moment heeft weinig zin. Je betaald dan pakweg 300 euro voor een 290 welke ongeveer 33% meer frames tevoorschijn tovert op dezelfde settings.

Ik zou gewoon de settings iets lager zetten en het geld bewaren voor wanneer de 390(x) in prijs is gedropped, dan zal het een logischere upgrade zijn van meer dan 50% framewinst.

GTA V is een redelijk lichte game op low settings, die draait al op 50+ frames op een 560m met 1366x768 (een mid/high laptop GPU uit 2011) Zet gewoon MSAA op 0x, postFX op medium, grass op medium en de advanced graphics allemaal uit, de rest kan gewoon op high/ultra. Hiermee zal je zeker 60+ fps behalen De genoemde opties zijn bij GTA V momenteel slechts weggelegd voor multi GPU setups of misschien een 980/TitanZ, welke je meer dan 600 euro kosten voor ALLEEN de videokaart.

Kijk hieronder om je game soepel te laten lopen en wacht met upgraden tot de 390(x) betaalbaar is, dan is je upgrade beter te verantwoorden:
http://www.gamersnexus.ne...aphics-optimization-guide

Je kan ook nog proberen de game in fullscreen of juist windowed full screen te zetten, dat haalde bij mij namelijk onverklaarbare stutters en hickups weg die niet te zien waren in mijn FPS!

Maak met dat geld je 2de setup af, dat is logischer. Voor die oude GPU zou de 8350 processor wel een enorme overkill zijn. Dan heb je een processor die veeeels te snel is voor die videokaart, en wil je die videokaart later nog upgraden zal de 8350 weer te langzaam zijn. Waarvoor wil je je 2de syteem gebruiken?

[ Voor 23% gewijzigd door jadatmag op 26-05-2015 11:58 ]

• malibu113
jadatmag schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:37:
Die achtergrond processen zouden niet zoveel moeten boeien op deze hardware, tenzij ik iets mis zie ik niets dat veel resources slurpt. Je CPU is SUPER krachtig en ongeveer het beste wat nu verkrijgbaar is. Deze zal nog zeker een paar jaar niet de bottleneck van gemiddelde highend gaming systemen vormen (tenzij je naar high-end multi GPU systemen kijkt.) In de meeste gamebakken wordt zelfs de 4460 aangeraden (zoals op tweakers) welke zelfs marginaal langzamer is dan jouw 4670. Blijf van je CPU af, die is echt gewoon top-of-the-line voor gaming. GTA V is zwaar op de CPU, maar niet voor een 4670. Steek 350 euro in een 4790k en je gaat er 3 frames op voorruit:

een 280x upgraden op dit moment heeft weinig zin. Je betaald dan pakweg 300 euro voor een 290 welke ongeveer 33% meer frames tevoorschijn tovert op dezelfde settings.

Ik zou gewoon de settings iets lager zetten en het geld bewaren voor wanneer de 390(x) in prijs is gedropped, dan zal het een logischere upgrade zijn van meer dan 50% framewinst.

GTA V is een redelijk lichte game op low settings, die draait al op 50+ frames op een 560m met 1366x768 (een mid/high laptop GPU uit 2011) Zet gewoon MSAA op 0x, postFX op medium, grass op medium en de advanced graphics allemaal uit, de rest kan gewoon op high/ultra. Hiermee zal je zeker 60+ fps behalen De genoemde opties zijn bij GTA V momenteel slechts weggelegd voor multi GPU setups of misschien een 980/TitanZ, welke je meer dan 600 euro kosten voor ALLEEN de videokaart.

Kijk hieronder om je game soepel te laten lopen en wacht met upgraden tot de 390(x) betaalbaar is, dan is je upgrade beter te verantwoorden:
http://www.gamersnexus.ne...aphics-optimization-guide

Je kan ook nog proberen de game in fullscreen of juist windowed full screen te zetten, dat haalde bij mij namelijk onverklaarbare stutters en hickups weg die niet te zien waren in mijn FPS!

Maak met dat geld je 2de setup af, dat is logischer. Voor die oude GPU zou de 8350 processor wel een enorme overkill zijn. Dan heb je een processor die veeeels te snel is voor die videokaart, en wil je die videokaart later nog upgraden zal de 8350 weer te langzaam zijn. Waarvoor wil je je 2de syteem gebruiken?
hallo ik zal zometeen even naar die linkjes kijken die je hebt toegevoegd.
ik heb je bericht goed gelezen en ik vindt dat je sterke argumenten toont.
het antwoord op de vraag over wat ik wil doen met het 2de systeem: ik wil er van alles en nog wat mee doen software testen en met vrienden bij mij thuis gamen dat soort dingen als die 8350 overkill is wat kan ik dan doen om een redelijk snelle machine te maken

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25
Als je wil gamen op je secundaire systeem kan je de HD3850 beter links laten liggen, die heeft nu echt zijn beste tijd wel gehad met 512mb werkgeheugen. De meeste recente titels zullen hier niet goed op lopen, ook met alles op low niet. Sommige spellen zal je niet eens kunnen opstarten omdat de kaart geen dx 11 heeft.

Ter vergelijking: de ingebouwde videokaart in je 4670 (HD 4600) zal waarschijnlijk betere frames neerzetten in spellen dan de oude HD3850. (http://www.videocardbenchmark.net/mid_range_gpus.html - ze staan allebij in de prestatiescore lijst)

Dan is een compleet nieuwe build logischer.

• Trygve
  • Nu online

Trygve

Redacteur
MK1998NL schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:24:
^^Dat, en games met maar 4GB RAM zullen mindere prestaties geven als met 8GB RAM :)
Nou tussen 4 en 8GB RAM zit nogal een verschil in prestaties met nieuwe games heb ik gemerkt. Maar waarom nog meer, heeft 16 GB echt toegevoegde waarde?

Edit: nvm, mijn compleet verkeerde interpretatie door het woordje 'als'. Mindere prestaties dan met 8GB RAM ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Trygve op 26-05-2015 18:31 ]

Pagina: 1