Videokaart of CPU/Mobo ?

Pagina: 1
Acties:

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik zoek een?
Ik ben een mid-range gamer maar hou niet van hoge resolutie's of grafischeonderdelen,
1440x900 resolutie en low/medium

Wat is je budget?
Voor beiede producten 200Euro?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, Nvidia en Amd als processor

Mijn componenten op dit moment zijn :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4300 Boxed€ 73,-€ 73,-
1ASRock 960GM-VGS3 FX€ 39,-€ 39,-
1Asus GTX750TI-PH-2GD5€ 143,95€ 143,95
1Cooler Master Elite 310€ 28,99€ 28,99
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,89

Voeding : De sticker is verdwijderd..maar ik weet wel dat het een A-class 450-500watt was

Ik ben zelf aan het denken voor een cpu/mobo upgrade maar ik kom er niet uit..

Doel : Ik stream wel eens voetbalwedstrijden en games zoals LoL/Gta/nfs daarbij zie ik dat er framedrops of er zijn pixels

[ Voor 18% gewijzigd door Kcetin1994 op 24-05-2015 02:59 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Ik zoek een?
Ik ben een mid-range gamer maar hou niet van hoge resolutie's of grafischeonderdelen,
Wat bedoel je met een midrange gamer? Je systeem kan midrange zijn, maar bedoel je dat je zelf niet van mooie grafische instellingen houd?

Er is weinig mis met je huidige systeem op een lage resolutie (Ik weet niet welke?). Daar gaat 200 euro niet donders veel aan veranderen.

En wat zijn de specs van je complete systeem?

En wat is je doel van de upgrade, want op een lage resolutie (wat ik 1600x900 en lager vind) is je huidige systeem toch prima voor? Of wil je dan toch echt grafisch alles wat hoger kunnen instellen en ook qua resolutie?

beetje minimaal, lees dit eens door

CAA beleid

Een eigen opzet is ook wel prettig om te hebben ;)

[ Voor 7% gewijzigd door legendareN op 24-05-2015 01:54 ]

• Kcetin1994
[quote]legendareN schreef op zondag 24 mei 2015 @ 01:51:
[...]

Wat bedoel je met een midrange gamer? Je systeem kan midrange zijn, maar bedoel je dat je zelf niet van mooie grafische instellingen houd?

Er is weinig mis met je huidige systeem op een lage resolutie (Ik weet niet welke?). Daar gaat 200 euro niet donders veel aan veranderen.

En wat is je doel van de upgrade, want op een lage resolutie (wat ik 1600x900 en lager vind) is je huidige systeem toch prima voor? Of wil je dan toch echt grafisch alles wat hoger kunnen instellen en ook qua resolutie?

Ik hou niet veel van grafische als ik maar kan spelen maar als het kan ga ik tuurlijk naar mid/high

Kwa GPU ik was net een potje The witcher 3 aan spelen cpu 50C vrij normaal maar kwa GPU rond de 80 ik vind dat niet veel voor een gpu maar het maakt wel wat herrie

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Kcetin1994 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 02:06:
[quote]legendareN schreef op zondag 24 mei 2015 @ 01:51:
[...]

Ik hou niet veel van grafische als ik maar kan spelen maar als het kan ga ik tuurlijk naar mid/high

Kwa GPU ik was net een potje The witcher 3 aan spelen cpu 50C vrij normaal maar kwa GPU rond de 80 ik vind dat niet veel voor een gpu maar het maakt wel wat herrie
Je moet echt even CAA beleid goed doorlezen, en daarna even opnieuw posten.

Want ik heb nog steeds geen flauw idee wat je met andere hardware wilt bereiken. Het enige wat ik nu weet is dat je de 750ti veel herrie vind maken. Ik weet niks over de rest van je systeem, of je tevreden bent met de framerates die je haalt, en noem zo maar op >:)

Ik kan je wel vertellen dat de 750ti niet zo heel luid hoort te zijn, en dat ik wel afvraag of je je gpu hoort, en niet gewoon je processor cooler.

[ Voor 5% gewijzigd door legendareN op 24-05-2015 02:24 ]

• Kcetin1994
Het is degelijk het GPU.en niet de.processor cooler, Cooler Master Hyper 212 EVO zit erin,

Wat me wel opviel kwa games als ik b.v Gta speel dat ik via taskbar bij cpu 100% is en bij the withcer 50-60.
Dan neem ik aan dat Witcher 3 wat meer GPU vraagt dan Gta..

Over de framerates ik ben wel tevreden bij de meeste spellen, zoals Gta trekt die wat aan de lage kant witcher 3 ook wel aan de lagen kant, Niet dat het niet goed is maar het kan beter en veel spoeler..

(ik ben nooit goed geweest met lezen en schrijven..Waarom..weet ik niet)

Edit:

Bij Gta gaat mijn GPU rond de 50-55..witcher 3 complete andere verhaal 80-85.
Ook stream ik wel zo een 4-5uurtjes kwa voetbalwedstrijden en daarbij moet ik zeggen dat ik amper cpu encoding kan gebruiken GPU encoding lukt vlekkeloos

[ Voor 18% gewijzigd door Kcetin1994 op 24-05-2015 02:57 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
Je vergelijkt GTA en TW3 maar gezien de verschillen zo groot zijn, staan de grafische instellingen in TW3 waarschijnlijk een stuk zwaarder. Probeer nog wat meer dingen op low te zetten.

Daarnaast is jouw GTX750Ti niet de stilste, 80° is een heel normale maximum temperatuur, maar omdat jouw kaart maar 1 ventilator heeft, moet die daar snel voor draaien. Ik denk nu wel dat waar jij over klaagt relatief is, de AMD videokaarten in die prijsklasse zijn over het algemeen luider want verbruiken een stuk meer.

Hoeveel RAM geheugen heb je eigenlijk? Ik denk niet dat je processor en GPU al echt een probleem zijn. Je zou een FX-6300 kunnen halen en geheugen upgraden naar 8GB als dat nog niekt zo is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren
/sidenote: qua VRM/koeling zit je moederbord wel aan de onderkant van de specs. Ik zou hier geen hexa- of octocore op willen planten.

Verder zou ik toch echt even proberen te achterhalen welke voeding je hebt. Was dit een kant-en-klare pc van een site als gamepc.nl?

• Kcetin1994
br00ky schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:12:
/sidenote: qua VRM/koeling zit je moederbord wel aan de onderkant van de specs. Ik zou hier geen hexa- of octocore op willen planten.

Verder zou ik toch echt even proberen te achterhalen welke voeding je hebt. Was dit een kant-en-klare pc van een site als gamepc.nl?
Daarom zij ik ook een cpu/mobo combo, ik heb op de site zelf al gekeken

kan ik dit voeding niet vinden een programma cpu-z of dergelijks ?

De system heb ik zelf inelkaar gezet en is niet een kant-en-klare

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je het zelf in elkaar hebt gezet, dan zou het toch niet zo heel moeilijk zijn om de kast even open te schroeven en te kijken wat er op het stickertje van je voeding staat?

• Kcetin1994
Reepje schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:36:
Als je het zelf in elkaar hebt gezet, dan zou het toch niet zo heel moeilijk zijn om de kast even open te schroeven en te kijken wat er op het stickertje van je voeding staat?
Ik had hem geverft een paar maande geleden :P

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Heb je niet nog een (digitale) bon? Staat het ook wel op.

• Kcetin1994
br00ky schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:42:
Heb je niet nog een (digitale) bon? Staat het ook wel op.
Nee ook niet had hem gekocht via een winkel niet web

• Kcetin1994
Ik ben 80% zeker maar niet over de watt 450 OF 500

pricewatch: Spire BlackDragon 500W

• Reepje
  • Niet online
En net dat willen we niet echt weten, want dat getal zegt niets.

Het merk en typenummer dus, daar hebben we wat aan.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou ja, de BlackDragon serie is vrij brak. Imo om het even welke het is. Vervangen is de beste optie.

• Kcetin1994
Reepje schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:58:
[...]

En net dat willen we niet echt weten, want dat getal zegt niets.

Het merk en typenummer dus, daar hebben we wat aan.
Denk 450watt serienummer is hard om te weten..de voeding is wit van buitekant na het verfen

• Kcetin1994
br00ky schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:00:
Nou ja, de BlackDragon serie is vrij brak. Imo om het even welke het is. Vervangen is de beste optie.
het is een 2 jaar oude voeding geen enkel probleem tot nu toe..

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is het hem nou juist, een brakke voeding van binnen is een brakke voeding van binnen. Tot nu toe heb je misschien gewoon geluk gehad. Het vervelende van een brakke voeding is dat als die kapot gaat je hele build kan slopen. Het zou zonde zijn als dat straks gebeurd als je er bijv. een nieuwe videokaart aan hangt die meer vraagt van je voeding (een 750ti is een hele zuinige kaart).

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 24-05-2015 14:27 ]

• r3solution
  • Niet online
br00ky schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:12:
Het mobo heeft (volgens Asrock) ondersteuning tot een 8-core, waarvoor niet een upgrade naar een 6-core maken? Voor een 4-core upgrade is er niet veel te vinden. De 6-core heeft hetzelfde aan tdp, moet geen probleem zijn toch?.....of eh, mis ik iets? ;) Ik denk dat het een heel goed begin is + een goede psu erbij kopen, just to be sure.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, fabrikanten beweren helaas zoveel. Qua socket kan het ook prima, maar dit soort budgetborden hebben te weinig stroomvoorziening en koeling om een hexa- of octocore te kunnen handelen. Voor intel maakt dit niet uit, maar voor AMD wel degelijk, zie ook dit topic bijvoorbeeld.

• r3solution
  • Niet online
Okee, duidelijk. Een cpu + mobo upgrade als eerste doen lijkt het meest verstandig. Hoewel de voeding me ook wel knaagt. Maar een upgrade naar FM2+ lijkt toch goed?

offtopic:
ik ben al een paar jaar niet meer echt thuis in het amd kamp :/

• Reepje
  • Niet online
Maar de snelste FM2+ is nog steeds erg langzaam....

ik bedoel maar, als je een snelle bak wil moet je niet upgraden naar een lower-mid segment.

• r3solution
  • Niet online
Reepje schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:22:
Maar de snelste FM2+ is nog steeds erg langzaam....

ik bedoel maar, als je een snelle bak wil moet je niet upgraden naar een lower-mid segment.
Wat zou jouw advies zijn?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Erg langzaam valt ook wel mee, het is een "goedkoop" platform, ja, dan heb je geen i5 killers. Overigens draait zo'n schattige 860k met Mantle alsnog vrolijk 60fps op BF4 alle toeters en bellen op fullHD.

Gooi er iig een goede voeding in, kost je iets van 50 euro en je kan er weer jaren tegenaan, iets als een pricewatch: Antec VPF Series 450W of de pricewatch: Cooler Master GM G450M is prima.

Heb je nog 150 pegels over, een FX-4300 zou ik niet gaan vervangen voor zijn FM2+ broertje de 860k, da's werkelijk zinloos, dus daar hoeft imo geen geld naartoe.

Een leuk idee is een betere videokaart erin gooien, een 750ti is nou eenmaal geen powerhouse. Moet het nieuw? Dan een pricewatch: Club 3D Radeon R9 270 royalQueen of een pricewatch: XFX Radeon R9 270 2GB, ietsjes over budget, maar dan heb je wel veel power. Een stap terug is namelijk ook direct een flinke stap terug.

Tweedehands mogelijk? Mooi, scoor een HD7950 voor een honderdje van de V&A, en dan kun je een betere kast halen, dit ding is een oud lijk, iets als een Comrade, N300 of Arcadia een stuk leuker.

People as things, that’s where it starts.

• Kcetin1994
VasZaitsev schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:50:
Erg langzaam valt ook wel mee, het is een "goedkoop" platform, ja, dan heb je geen i5 killers. Overigens draait zo'n schattige 860k met Mantle alsnog vrolijk 60fps op BF4 alle toeters en bellen op fullHD.

Gooi er iig een goede voeding in, kost je iets van 50 euro en je kan er weer jaren tegenaan, iets als een pricewatch: Antec VPF Series 450W of de pricewatch: Cooler Master GM G450M is prima.

Heb je nog 150 pegels over, een FX-4300 zou ik niet gaan vervangen voor zijn FM2+ broertje de 860k, da's werkelijk zinloos, dus daar hoeft imo geen geld naartoe.

Een leuk idee is een betere videokaart erin gooien, een 750ti is nou eenmaal geen powerhouse. Moet het nieuw? Dan een pricewatch: Club 3D Radeon R9 270 royalQueen of een pricewatch: XFX Radeon R9 270 2GB, ietsjes over budget, maar dan heb je wel veel power. Een stap terug is namelijk ook direct een flinke stap terug.

Tweedehands mogelijk? Mooi, scoor een HD7950 voor een honderdje van de V&A, en dan kun je een betere kast halen, dit ding is een oud lijk, iets als een Comrade, N300 of Arcadia een stuk leuker.
Mwaaa...Ik denk beter een CPU dan een GPU...kwa GPU ben ik nooit gegaan naar amd en dat zal ik nooit doen,
Ik weet niet of deze mobo een octa-core kan ondersteune moet er nog achteraan gaan

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En waarom ga je nooit van je Nvidia afstappen? Nvidia is al nauwelijks interessant boven de 200 onder, maar eronder, ze kunnen net zo goed niet bestaan, AMD rent rondjes om alles wat Nvidia te bieden heeft.

Je mobo ondersteunt een octo heel even, totdat je je cpu belast ongeveer.

• Kcetin1994
Waarom ik niet van Nvidia wil afstappen...het is gewoon een merk van waar ik hoe thats it.
Misschien een Inten processor ? ik heb der nog nooit naar gekeken..

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een echte upgrade met een intel is er ook niet echt, tenzij je een tweedehands i5 met dito plank neemt, maar dan bottlenecked je videokaart weer gigantisch,

Het is vrij simpel: wil je een upgrade die je geld waard is: AMD videokaart, of genoeg geld vrijmaken zodat je een i5 + iets leuks van Nvidia kan kopen, maar de enige twee kaarten die nog een beetje hun geld waard zijn, zijn knap prijzig, namelijk de 780 en de 970, en ook die zijn veels te duur vergeleken met een R9 290.

• Kcetin1994
Waarvoor ik Gpu Nvidia wil is vrij simpel..Nvidia Nvenc ik stream meestal 3-5uur per dag voetbalwedstrijden van grote clubs, Ik weet niet of amd zoiets heeft in OBS

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Video Codec Engine heet dat bij AMD.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Pagina: 1