Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dit is mijn eerste keer op dit forum. Ik heb de afgelopen week al veel opgezocht over de Samsung Galaxy S5 en de Huawei Ascend Mate 7. Dit zijn voor mij dé twee telefoons die precies binnen mijn prijsklasse liggen (400 euro) en voor mijn gevoel goed presenteren. Nu kan ik echt niet kiezen. Elke telefoon heeft zo zijn voordelen en nadelen.

Laat me even weten wat jullie ervan denken!

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 07:55
Beste,

Je noemt hier enkele totaal verschillende telefoons. De S5 is een oud flagship-device van met een 'groot' scherm terwijl je met de Mate 7 een phablet hebt met een 'gigantisch' scherm.
Qua snelheid scheelt het niet veel tussen deze 2 apparaten, dus je zal je keuze moeten maken op het gebied van scherm en uiterlijk. Vind je contrast en diepe kleuren heel belangrijk, dan is het amoledscherm van de S5 jouw best-buy. Vind je het handig om een groot scherm te hebben, dan is de Mate 7 jouw ding.
Wil je graag je accu kunnen vervangen en een relatief compacte telefoon, kies dan de S5.
Vind je luxe materiaal gebruik belangrijk, met smalle (nauwelijk merkbare) bezels, dan is de Mate 7 voor jou perfect.

Dit roept wellicht veel vragen op, maar ik zal hier even verduidelijken waarom ik voor de Mate 7 heb gekozen bij verlenging van mijn abonnement.
Ten eerste is de accuduur onovertroffen. Ik ben een heavy smartphone-user en de mate 7 is een van de weinige telefoons die in elk geval minstens een hele dag meegaat.
Daarnaast is de Mate 7 ondanks zijn 6inch scherm dusdanig compact gebouwd dat ik er geen last van heb bij het vasthouden of in mijn broekzak, terwijl ik wel kan genieten van het grote scherm bij een spelletje of een filmpje. (Daarnaast is de hipster-factor van een phablet nog erg groot, dus trek je veel bekijk ;)). Wel moet gezegd worden dat ik voor mijn Mate 7 een Samsung Ativ S had, en deze Windows Phone variant op de S3 had ondanks de aluminium illusie die de behuizing je gaf, gewoon een ordinaire plastic feel, en daar was ik wel klaar mee eigenlijk.
Tenslotte leek mij de vingerafdrukscanner op de achterkant voor de aanschaf al een prettige toevoeging, maar in de praktijk is het wellicht nog wel handiger. Aldus vrienden is de S5 echt een top-toestel, maar de vingerafdrukscanner wordt gewoon niet gebruikt door hen aangezien de swipe beweging en de plaatsing niet helemaal natuurlijk aanvoelt.

Ik hoop dat je wat aan deze vindingen hebt, want ook ik heb deze afweging moeten maken, en aangezien je vaak toch weer 2 jaar vast zit aan zo'n apparaat is het toch wel belangrijk om voor je gevoel een goede keuze te maken, dus succes!

Sent by my Mate 7 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat je zelf ervaring hebt met de Mate 7. Ik lees er veel professionele reviews over en weinig 'real life' ervaringen. Klopt het dat de accuduur van de Mate 7 buitengewoon goed is? dat is natuurlijk een heel groot pluspunt.

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je verstandig bent neem je de S5. Huawei is een paar jaar tijd best groot geworden, ken veel mensen met zo'n toestel en hoor, in vergelijking met andere toestellen, veel klachten over dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:39
Ik zou de persoonlijke reviews hier op Tweakers eens lezen en naast je eigen gebruikswensen leggen. Uiterlijk en tweakbaarheid is wezenlijk anders naast bovengenoemde commentaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huawei's android-versies, zijn vaak relatief panne.
Niet zo 'verfijnd' als die van samsung.

Het is net wat je wilt.
Zonder specifieke voorkeuren kan ik beiden niet aanraden boven de ander.
Pagina: 1